Personalia

Agata Andruszkiewicz i Monika Ezman zasiliły zarząd IMM

Do zarządu Instytutu Monitorowania Mediów dołączyły Agata Andruszkiewicz, dotychczas zajmująca stanowisko doradczyni zarządu ds. rozwoju biznesu i nowych technologii, oraz Monika Ezman, dyrektorka Centrum Zarządzania Jakością i działu analiz. Poza nowymi członkiniami w skład zarządu wchodzą Paweł Sanowski, prezes i współzałożyciel firmy, oraz Krzysztof Sitkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy. Równa reprezentacja kobiet i mężczyzn w zarządzie IMM stawia firmę wśród polskich przedsiębiorstw mających parytet płci 50–50.

Zarówno Agata Andruszkiewicz, jak i Monika Ezman zasiliły zarząd IMM 22 czerwca 2022 r. Obie są związane z organizacją praktycznie od początku jej istnienia.

Obie Panie przez wiele lat doradzały zarządowi i stanowiły główne filary struktury organizacyjnej IMM. Wejście w skład zarządu jest naturalną konsekwencją ich dotychczasowej pracy w naszej firmie. Sytuacja ta cieszy podwójnie ze względu na zachowanie zasady parytetu płci w strukturach najwyższego managementu. Warto przy tej okazji dodać, że udział kobiet w IMM wynosi obecnie 49 proc. Co najważniejsze, różnica średniego wynagrodzenia mężczyzn i kobiet nieznacznie waha się, lecz w tym roku nie przekracza 2 proc. – mówi Paweł Sanowski, prezes IMM.

Agata Andruszkiewicz pracuje w IMM od prawie dwudziestu lat

Karierę zaczynała jako specjalistka IT w dziale obsługi klientów. Prowadziła wówczas projekty informatyczne, m.in. tworzyła od podstaw nowe formy przeglądów mediowych, bazy danych i automatyzowała pierwsze procesy biznesowe. W latach 2008–2012 pełniła funkcję kierowniczki kontroli jakości. W 2012 r. zajęła stanowisko doradczyni zarządu ds. rozwoju biznesu i nowych technologii. Tym samym przejęła kluczowe obowiązki w zakresie adaptacji prac technologicznych dotyczących monitoringu mediów do potrzeb klienta zewnętrznego i wewnętrznego.

Ta nominacja jest dla mnie powodem do dumy, ponieważ dodatkowo potwierdza, jak ważną rolę w biznesie odgrywają kobiety. Od lat zarządzam zespołem, w którym dominują mężczyźni i doskonale wiem, jak rzadka jest to sytuacja. Na szczęście z roku na rok zauważalne są zmiany idące w kierunku, który obecnie mamy szansę zaprezentować jako firma w ramach dobrych praktyk na rynku – komentuje Agata Andruszkiewicz, członkini zarządu IMM.

Monika Ezman ma ponad 18 lat doświadczenia w branży medialnej

Rozpoczynała pracę w roli reportera radiowego, następnie dołączyła do IMM jako analityk informacji mediowych. Krótko po tym zaczęła szkolić i wdrażać w tajniki świata mediów nowych pracowników. W 2014 r. przyczyniła się do rozszerzenia kompetencji działu zajmującego się zarządzaniem zleceniami o kontrolę i audyt procesów produkcyjnych. W wyniku tej zmiany dział przyjął nową nazwę – Centrum Zarządzania Jakością, a Monika objęła stanowisko dyrektorki. Od kwietnia 2020 r. zarządza także działem analiz i raportów.

Przede wszystkim dziękuję za zaufanie. Cieszę się, że w IMM wiedza i zarządzanie nie mają płci. Optymizmem napawa także fakt, że w mediach coraz częściej mówi się o kobietach odnoszących biznesowe sukcesy. Jak pokazują nasze dane, tylko w czerwcu 2022 w internecie i social mediach o przedsiębiorczości kobiet każdego dnia wspominano średnio aż 60 razy. Z tego większość materiałów to całe artykuły na ten temat. Jeszcze pięć lat temu tego typu medialnych treści było o połowę mniej – dodaje Monika Ezman, członkini zarządu IMM.

Badanie przeprowadzone przez LiveCareer w 2021 r. potwierdza, że prawie połowa (46 proc.) osób aktywnych zawodowo uważa, że w polskich firmach potrzebujemy więcej kobiet na stanowiskach kierowniczych. Instytut Monitorowania Mediów takiej struktury organizacyjnej trzyma się od lat. Ponad 50 proc. jego kadry kierowniczej to kobiety.

  • 1
Zarząd IMM

Aktualny zarząd IMM; (od lewej): Paweł Sanowski, Agata Andruszkiewicz, Monika Ezman, Krzysztof Sitkiewicz


 

Reklama