Zobacz w przeglądarce, jeśli newsletter nie wyświetla się poprawnie
Marketing przy kawie
Artykuły
BADANIA MARKETINGOWE TRENDY WYDARZENIA BRANŻOWE
Kryzys męskości, którego nie ma – raport o polskich mężczyznach
Janusz Sielicki
Światło dzienne ujrzy wkrótce jeden z największych raportów na temat współczesnych mężczyzn – „Looking At The Men. Mężczyźni o mężczyznach”. Przygotowały go firmy IRCenter, Kantar Polska oraz Adres:Media. Ogromna dawka wiedzy i danych, które czasami zaskakują. Bez nich marketingowa komunikacja kierowana do mężczyzn, o mężczyznach i z udziałem mężczyzn może zacząć wkrótce przypominać jedynie głuchy telefon.
BRANDED CONTENT CONTENT MARKETING E-COMMERCE MARKETING INTERNETOWY
Dobry copywriter musi umieć pisać. I to już wszystko?
Dominika Gracz-Moskwa
Może by się tak przebranżowić? Czy udałoby mi się znaleźć dodatkowe zajęcie z domu? Upowszechnienie się pracy zdalnej, ale i coraz trudniejsza sytuacja finansowa wielu osób sprawiają, że takie kwestie rozważane są często. W artykułach czy postach wyliczających, jakie zawody można wykonywać z domu – i to bez żadnego doświadczenia – niemal zawsze pojawia się copywriting. W końcu wystarczy umieć pisać, prawda?
KAMPANIE REKLAMOWE TRENDY ZARZĄDZANIE MARKĄ
Marka a Gen Z. Co jest kluczem do skutecznej komunikacji z młodymi odbiorcami?
Mateusz Mudry
W ciągu kilku następnych lat pokolenie Z stanie się główną rynkową siłą nabywczą. O jego uwagę warto walczyć już teraz. Przywiązanie i zaufanie zetek do konkretnych marek może być atutem w przyszłości.
BADANIA MARKETINGOWE KAMPANIE SPOŁECZNE
Badania na temat zdrowia psychicznego młodzieży muszą być rzetelne! Komentarz do raportu „Młode głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”
Janusz Sielicki, Dorota Peretiatkowicz
Głośnym echem odbił się raport firmowany przez Fundację Unaweza oraz Fundację Dbam o Mój Z@sięg. Raport jest wynikiem „badania”, które może być przykładem tego, jak nie należy robić badań. Co gorsza, autorzy idą w zaparte i we własnym oświadczeniu o metodologii… przyznają się do kolejnych błędów i nieetycznego postępowania, które nie wynikały wprost z raportu. Komentują Janusz Sielicki i Dorota Peretiatkowicz z IRCenter.
BADANIA MARKETINGOWE BRAND PURPOSE FELIETON ZARZĄDZANIE MARKĄ
Sprzedaż musi mieć misję – ale ta przegrywa z prozą życia
Jacek Szlak
Z wielu ostatnio przeprowadzonych badań wyłania się obraz konsumentów, którzy w kryzysie redukują swoje potrzeby i zamierzają oszczędzać. Rezygnują z zakupów lub szukają okazji – promocji, rabatów, programów gwarantujących zniżki. Ograniczanie konsumpcji, oszczędzanie energii i paliwa – brzmi jak raj dla zwolenników ekologii i zrównoważonego rozwoju. Tylko że to nie działa w ten sposób. Nie wtedy, gdy wymuszają to okoliczności zewnętrzne.
CUSTOMER EXPERIENCE ZARZĄDZANIE MARKĄ
Czego Taylor Swift może nauczyć nas o marketingu?
Jakub Müller
Dzisiejsze zakupy napędzają siły, które wywierają na nas wpływ w nieoczekiwany sposób. Internet sprawił, że sprzedaż produktów wielu firm bardziej zależy dziś od trendów społecznych niż od indywidualnych decyzji konsumentów.
BRANDED CONTENT CONTENT MARKETING EXPERIENTIAL MARKETING ZARZĄDZANIE MARKĄ
Najlepsze dopiero przed Barbie
Mateusz Lubczański
Zyski liczone w setkach milionów, niezliczone memy, wyczerpane zapasy różowej farby na całym świecie. Film „Barbie” stawia kultową markę w centrum zainteresowania, ale za tym sukcesem stoi coś więcej niż bezbłędnie przeprowadzona kampania reklamowa.
MARKETING SPORTOWY ZARZĄDZANIE MARKĄ
Czy Robert Lewandowski popełnił błąd, podpisując umowę z marką rowerów? Eksperci od badania wizerunku oceniają
Redakcja
Robert Lewandowski i jego żona Anna zostali ambasadorami polskiej, stosunkowo mało znanej marki rowerów Storm. W internecie pojawiły się negatywne komentarze. Czy piłkarz rozmienia na drobne swój budowany przez lata wizerunek? Czy promuje zbyt wiele różnych kategorii produktowych? Jak ocenić współpracę z nową marką? O opinię poprosiliśmy szefów firm badawczych, które od lat monitorują wizerunek Lewandowskiego: Marcina Szczupaka z PSMM i Adama Pawlukiewicza z Pentagon Research.
E-COMMERCE MARKETING MOBILNY ZARZĄDZANIE MARKĄ
Dlaczego Shopee sobie od nas poszło? – eksperci oceniają
Redakcja
Shopee zakończyło działalność w Polsce. Stało się tak mimo zbudowania zasięgu, zdobycia użytkowników i zapisania się w popkulturze dzięki agresywnej kampanii reklamowej. Co mogło pójść nie tak? Oceniają eksperci: Karol Bocheński (Rating Captain), Mateusz Herold (DigitalH), Jan Kamiński (Applover), Artur Kotliński (Instytut Badawczy IPC) i Michał Ulidis (Publicon).
CONTENT MARKETING INFLUENCER MARKETING MARKETING SPOŁECZNOŚCIOWY
Niestandardowe formy współpracy marek z influencerami – przegląd przykładów
Karolina Przybylska
Najpopularniejszą formą współpracy z influencerami jest lokowanie produktu na profilach w social media. Możliwości zaangażowania twórców w promocję marki jest jednak zdecydowanie więcej. Firmy coraz częściej ufają nieszablonowym koncepcjom influencerów i zachęcają do realizowania ciekawych przedsięwzięć. Przeczytaj, jak możesz wykorzystać potencjał influencer marketingu w działaniach niestandardowych.
PRAWO PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE I CRM
Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Nie taka oczywista sprawa, jak się wydaje
Maciej Bednarek, Filip Zajdel
Na początku stycznia sprzedawcy musieli zmienić sposób informowania klientów o cenach, zwłaszcza o obniżkach i promocjach. Wszystko z powodu dyrektywy Omnibus. Nowe przepisy to jednak nie tylko dodatkowy obowiązek, ale i okazja do tego, by zbudować indywidualne, silne relacje z klientami. Dyrektywa nie dotyczy bowiem tych, którzy w ramach programów lojalnościowych faktycznie dostosowują ofertę do potrzeb uczestników.
MARTECH PRAWO SZTUCZNA INTELIGENCJA
Generatywna sztuczna inteligencja w branży marketingowej i reklamowej a prawo. Ciesz się korzyściami, ale czytaj drobny druczek
Maria Dymitruk, Daniel Kula
Zdarzyło ci się robić burzę mózgów nad kampanią reklamową lub optymalizować tekst pod wyszukiwarkę Google z pomocą ChataGPT? Budujesz identyfikację wizualną marki z wykorzystaniem generatorów grafik opartych na sztucznej inteligencji, takich jak Stable Diffusion? A może tworzysz treści na media społecznościowe z wykorzystaniem Jasper.AI? Albo oszczędzasz na sesjach fotograficznych (a znudziły cię banki twarzy) i teraz generujesz grafiki z postaciami w Midjourneyu? To świetnie, ale wiążą się z tym ryzyka prawne. Czy je znasz?
EMPLOYER BRANDING FELIETON ZARZĄDZANIE MARKĄ
Co warto wiedzieć o pracy w marketingu?
Anna Ledwoń-Blacha
Mam wrażenie, że o pracy w marketingu powiedziano już wszystko. Z drugiej strony – w pracy marketera, jak i w samej branży często robi się zastrzeżenie „to zależy”. W związku z tym być może każda nowa perspektywa, spojrzenie i analiza przyda się osobom dopiero wybierającym ścieżkę kariery, dokonującym przebranżowienia czy po prostu chcącym sobie wszystko od nowa poukładać w głowie.
MARTECH TRENDY
Koniec Ery Produktywności. Jak pracować lepiej, a nie więcej w marketingu dzięki AI
Piotr Bombol
Jeszcze niedawno wydawało się, że w marketingu (i ogólnie w usługach) działamy w niemożliwym do pogodzenia trójkącie cech: dobrze, szybko, tanio. Ostatnie trzy lata pokazały jednak, że klienci potrafią przesunąć te trzy suwaki w tę samą stronę, naciskając szczególnie mocno na oszczędność. Praca zdalna i presja makroekonomiczna wykreowały kult produktywności. Czy to się kiedyś skończy?
BADANIA MARKETINGOWE TRENDY
Zarobki, oszczędności i wydatki Pokolenia Z. Dlaczego nie powinniśmy ignorować potencjału konsumenckiego młodego pokolenia?
Damian Borowiec
Wiele marek mierzy się z dylematem rozszerzenia komunikacji na młode pokolenie. Generacja Z daje markom szansę na poszerzenie zasięgów i wychowywanie przyszłego pokolenia klientów. Z drugiej jednak strony podjęcie tych działań wiąże się z obawą i przekonaniem: „Przecież młodzi nie mają pieniędzy”. Na ile to przekonanie jest słuszne?
CUSTOMER EXPERIENCE DESIGN MARKETING INTERNETOWY
Ważne UX KPI, które warto śledzić. Z praktyki UX designera
Anastasiia Vrublevska
UX KPI (key performance indicators) to tzw. kluczowe mierniki efektywności, które pozwalają ocenić, z jak dużym powodzeniem użytkownik korzysta ze strony internetowej lub aplikacji. Dzięki nim można tworzyć raporty na temat niemal wszystkich rodzajów interakcji użytkownika podejmowanych w badanym środowisku. Pomagają też rozwiązywać problemy i wykrywać błędy popełnione w trakcie projektowania aplikacji lub strony.
FELIETON ZARZĄDZANIE MARKĄ
Marketing powinien być wyłącznie evidence-based? Bzdura!
Marek Staniszewski
Wyobraź sobie taki konkurs: oto dwóch projektantów ma trzy miesiące, aby zaprojektować fotel. Do projektu można wykorzystać z góry narzucony zakres materiałów. To jedyne ograniczenie. Na podstawie projektów niezależny producent wyprodukuje oba fotele i zostaną one wystawione na sprzedaż. Kupujący nie będą wiedzieć, kto jest projektantem którego mebla. Jeden twórca stosuje podejście naukowe, drugi twórczo-intuicyjne. Zwycięży ten, którego fotel osiągnie wyższą wartość. Który to będzie?
CONTENT MARKETING INFLUENCER MARKETING MARKETING SPOŁECZNOŚCIOWY MARKETING SPORTOWY
Co Pandora Gate zmieni w komunikacji marek? Klucz do przyszłości jest w przeszłości
Jakub Müller
Marketing zmienia narzędzia, bo natura człowieka jest niezmienna. Od influencerów po retail media – globalni reklamodawcy nie zrezygnują z treści powierzchownych, ale angażujących. Szukają sposobów, jak połączyć je z tradycyjnymi formami promocji, jak sponsoring sportowy.
DESIGN TRENDY ZARZĄDZANIE MARKĄ
Co nowe logo Pepsi mówi o trendach w designie i marce
Jakub Müller
Marka Pepsi zmieniła logo po raz pierwszy od kilkunastu lat. Dlaczego pokazuje to cykliczność trendów w designie? Co ma wspólnego z klubami piłkarskimi? Co mówi o sytuacji marki, która przez stuletnią wojnę z Coca-Colą ryzykowała bardziej, czasem ponosząc dotkliwe klęski?
BRAND PURPOSE KAMPANIE REKLAMOWE MARKETING SPOŁECZNOŚCIOWY PUBLIC RELATIONS
Jak marki chcą wesprzeć LGBTQ+, a kończą na rainbow washingu
Mateusz Lubczański
Marki mówią o wspieraniu społeczności LGBTQ+, lecz często wchodzą wprost na miny, które (wydawałoby się) łatwo ominąć. Naśladują konkurencję, nie uwzględniają własnej specyfiki, a później, w obliczu kryzysu wizerunkowego nie chcą jednoznacznie określić swojego stanowiska. Okazuje się, że uprawiają po prostu rainbow washing.
CONTENT MARKETING E-MAIL MARKETING MARKETING MOBILNY
10 błędów w e-mail marketingu, przez które tracisz na sprzedaży
Maria Czekańska
E-mail marketing jest jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. Czasem jednak sami działamy błędnie, przez co nie osiągamy swoich biznesowych celów. Zobacz, czy nie zaliczasz tych newsletterowych gaf.
INFLUENCER MARKETING MARKETING SPOŁECZNOŚCIOWY
Współpraca z influencerami: wyzwania i pułapki
Aleksandra Knap
Influencer marketing rozwija się nieprzerwanie od dobrych kilku lat. Ewoluuje wraz z pojawianiem się nowych platform oraz wzrostem udziału social mediów w naszym życiu. Bywa jednak nieprzewidywalny i trudny do okiełznania. Jakie wyzwania stoją przed influencer marketingiem? Czy uda się im sprostać?
CONTENT MARKETING KAMPANIE REKLAMOWE MARTECH PUBLIC RELATIONS TRENDY
Jak wykorzystać AI w kampaniach marketingowych? Przykłady, które przemawiają do wyobraźni
Jakub Turniak
Wykorzystanie AI w działaniach marketingowych to trend, który będzie przybierał na sile. Korzyści ze wspomagania się sztuczną inteligencją są nie do przecenienia: od wsparcia automatyzacji procesów sprzedaży, przez lepszą analizę zachowań konsumentów, optymalizację obsługi, przewidywanie trendów konsumenckich, do imponujących kreacji oraz mechanizmów kampanii. Towarzyszy temu sporo obaw, ale tym razem dajmy się ponieść przykładom sięgania po sztuczną inteligencję przez co odważniejsze marki.
DESIGN MARKETING INTERNETOWY MARTECH TRENDY
Praktyczny test narzędzi AI w służbie marketingu
Aleksandra Polek
Kto nie słyszał obecnie o rozwiązaniach typu ChatGPT lub Dall-e? Sztuczna inteligencja (AI) rozwija się w zawrotnym tempie i powoli staje się nieodłącznym elementem naszego życia, a jej zastosowanie – również w marketingu – wciąż się poszerza. Mimo to dla wielu pozostaje ona raczej ciekawostką bez konkretnego praktycznego wykorzystania, a w najlepszym wypadku doskonałym źródłem kolejnych memów. Jednocześnie sporo osób z branży wiąże z nią raczej obawy niż nadzieje.
Lubisz nasz newsletter?
Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.

Postaw kawę na buycoffee.to
Facebook Twitter" Youtube LinkedIn RSS Email
EspressoArtykułyWywiadyWydarzenia
Marketing przy kawie Marketing przy Kawie
ul. Mogilska 43, 31-545 Kraków
redakcja@marketingprzykawie.pl

Wydawca: Ideatrend Sp. z o.o.,
ul. Mogilska 43, 31-545 Kraków, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców pod numerem KRS 0000866582 w Sądzie Rejonowym dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS, NIP 6793207324, REGON 387370151
Otrzymałeś tę wiadomość, ponieważ zasubskrybowałeś nasz newsletter.