Zobacz w przeglądarce, jeśli newsletter nie wyświetla się poprawnie
Marketing przy kawie
Wywiady
15.11.2022
Opowieści o tym, jak sprawić, by marki urosły, są atrakcyjne. Ale mogą być niebezpieczne

Kiedyś razem z Byronem Sharpem byliśmy w Atlancie na rozmowach z Coca-Colą. Nasi rozmówcy już na początku spotkania ubolewali, że mają problemy z budżetem. Stwierdziliśmy wtedy, że w takim razie rozmowy z innymi firmami chyba możemy już sobie odpuścić.

Magda Nenycz-Thiel, profesor w Ehrenberg-Bass Institute mówi w wywiadzie o tym, co utrudnia budowę silnych marek, w czym pomagają charakterystyczne zasoby marki i jak powinny konkurować mniejsze firmy.
2.11.2022
Doświadczeni PR-owcy, trochę nudziarze, którzy wiedzą, co robić w czasie kryzysu, mają wzięcie. Potwierdza Szymon Sikorski

Agencyjki kreatywne, które twierdzą, że robią PR, a tak naprawdę robią lolcontent w social mediach czy prosty PR produktów, nie sprawdzają się w tych czasach.

Szymon Sikorski, CEO agencji public relations Publicon w obszernym wywiadzie mówi o zmianach w agencjach PR, wejściu na rynek marketingu sportowego i o tym, dlaczego warto być dziadersem
5.04.2022
Niedoceniana siła idei w marketingu

Kampanie marek Żubr i Tyskie w konkursie Klubu Twórców Reklamy i Innovation w 2021 r. zdobyły łącznie 11 nagród. Receptą na sukces okazały się nie tylko kreatywność i innowacyjność, lecz również odwaga podążania za ideami i odpowiedzialność społeczna.

Rozmawiamy o tym z Tycjanem Lewandowskim, dyrektorem marki Tyskie i Żubr
Artykuły
BADANIA MARKETINGOWE TRENDY ZARZĄDZANIE MARKĄ
Alfy stoją u drzwi. Gen Alfa wyzwaniem dla marketingu i PR-u
Joanna Tauber
Jeżeli nie chcesz wiedzieć, co to Gen Alfa, kidfluencerzy, cyfrowe ogniska, unboxing i co myśli nastoletni Ryan Kaji, to lepiej nie czytaj tej analizy. Ale jeśli pracujesz w marketingu, lepiej to jednak zrób.
BRANDED CONTENT CONTENT MARKETING FELIETON MARKETING INTERNETOWY
Czy SEO zabije dobre teksty?
Wojciech Jakóbczyk
Cwaniaczkowie z internetu wygrywają. Clickbait sprzedaje. Powtarzanie fraz winduje pozycję w Google. Nie trzeba mieć dobrych copywriterów, żeby kampania odniosła sukces. Brzmi znajomo?
EXPERIENTIAL MARKETING TRENDY
NFT (non-fungible tokens) – czym są i jak je wykorzystać w marketingu
Jacek Szlak
NFT, czyli niewymienialne tokeny stały się w ostatnich miesiącach gorącym tematem. Konsternację budzą ceny za cyfrowe dzieła sztuki i memy, sprzedaż wirtualnej garderoby czy awatarów. Kto to kupuje? Po co? Jest wiele powodów, a nie najmniej ważnym są te marketingowe. NFT ma spory potencjał w nowej odsłonie internetu – Web3.
FELIETON STORYTELLING ZARZĄDZANIE MARKĄ
Kto ma rację: wiceprezes Unilevera czy Byron Sharp. Dyskusja o archetypach w marketingu
Marcin Kalkhoff
Deepak Subramanian, wiceprezes Unilevera napisał na LinkedInie, że archetypy to jeden z fundamentalnych konceptów pomagających kreować marki. Odpowiedział mu prof. Byron Sharp. Zapytał o dowody, ironicznie porównując archetypy do banalnych opowiastek lub horoskopów. Czy miał rację, ironizując? Nie, ale trzeba przyznać, że analogia całkiem trafna.
PUBLIC RELATIONS ZARZĄDZANIE MARKĄ
Asymetria cytryn: dlaczego rosyjska próba podszywania się pod globalne marki skończy się porażką
Jakub Müller
Wujek Wania, Idea, Coca-Cola z Syberii – Rosjanie w odpowiedzi na sankcje znieśli ochronę patentową i chcą podrabiać globalne marki. Pomysł technicznie łatwy do przeprowadzenia, ale w dłuższej perspektywie przyniesie porażkę. Wszystko dlatego, że istnienie marek jest warunkiem funkcjonowania kapitalizmu.
BADANIA MARKETINGOWE MARKETING SPOŁECZNOŚCIOWY PSYCHOLOGIA KONSUMENTA SOCIAL MEDIA
Wyselekcjonowane treści jak słodycze dla mózgu. Oto dlaczego tak trudno się oderwać od TikToka i Instagrama
Mateusz Lubczański
Można powiedzieć, że platformy społecznościowe są zaprojektowane, by cieszyć. Ale zbyt długie przeglądanie instagramowego czy tiktokowego feedu szkodzi. Jak wykazują badania, dorosłym łatwiej jest z tym zerwać. Młodzież i dzieci są narażone nie tylko na nieodpowiednie treści, ale i negatywne zmiany psychiczne.
CUSTOMER EXPERIENCE MARKETING INTERNETOWY MARKETING SPOŁECZNOŚCIOWY OBSŁUGA KLIENTA
Pozytywne opinie w Google – jak sprawdzić, czy są prawdziwe?
Katarzyna Chomąt
Według platformy Trustpilot ponad 93% konsumentów przed kupnem nowego produktu sprawdza recenzje w internecie. Całkiem często decydują się takim opiniom zaufać. Czy wszystkie internetowe komentarze o produktach są prawdziwe? Oczywiście nie. Obecnie wiele firm pada ofiarą fałszywych opinii, ale nie brakuje też takich przedsiębiorstw, które kupują nieprawdziwe opinie, aby zawyżyć ocenę.
BADANIA MARKETINGOWE TRENDY
Polska Generacja Z – fakty i mity na jej temat
Olga Wójcicka
O Generacji Z mówimy w marketingu coraz więcej. I bardzo dobrze, w końcu jest to grupa niemal 7 mln Polaków, którzy właśnie wchodzą w dorosłość, gromadzą własny kapitał i zaczynają podejmować całkowicie samodzielne decyzje zakupowe. Duża część wyobrażeń w branży reklamowej na temat młodych wymaga jednak sprostowania. Potwierdzają to przykłady błędnych założeń w komunikacji skierowanej do tej grupy konsumentów. Czas zatem obalić mity i przyjrzeć się rzeczywistości Zetek.
BRANDED CONTENT CONTENT MARKETING E-COMMERCE
Content marketing – poradnik dla biznesu i marketera
Joanna Burdek
Prowadzisz firmę lub jesteś marketerem? Oto co warto wiedzieć o tworzeniu treści w roku 2022 i w nadchodzących latach.
TRENDY
Marketingowe trendy 2022 – przełomy czy kontynuacja? Wydarzenia z 2021, które będą kształtować nadchodzący rok w marketingu
Jacek Szlak
W ubiegłym roku miało miejsce wiele ważnych zjawisk, które wpłyną na marketing w roku 2022. Przyglądamy się istotnym trendom przez pryzmat głośnych, kluczowych wydarzeń minionych dwunastu miesięcy.
BRAND PURPOSE ZARZĄDZANIE MARKĄ
Brand purpose – jeden z filarów współczesnego marketingu
Maja Filipiak
Brand purpose to termin, który coraz częściej pojawia się w kontekście prowadzenia działań marketingowych. Okazuje się, że wiele marek wykorzystuje ten element do budowania relacji z odbiorcami, pokazując im swoje wartości i przekonania.
PUBLIC RELATIONS
Po wybuchu wojny: marketing próbuje na nowo uchwycić emocje ludzi na całym świecie
Jakub Müller
Sytuacja przypomina tę z początków pandemii. Nagle, w obliczu kryzysu wojennego, dotychczasowe komunikaty reklamowe wydały się nieważne. Marki musiały na nowo uchwycić emocje, jakie miotają ludźmi na całym świecie. Zwłaszcza że w czasie wojny narzędzia marketingowe i wiedza z zakresu marketingu są równie potrzebne, jak przed nią.
MARKETING PARTYZANCKI REAL-TIME MARKETING
Porywający marketing – najciekawsze przykłady kampanii brandjackingowych
Katarzyna Borowiec
Pamiętacie puszkę Pepsi przebraną za Coca-Colę? Billboardowe szachy BMW i Audi? Prztyczki w nos, jakie dają sobie nawzajem McDonald’s i Burger King? To tzw. wojny marek (ang. brand wars). A teraz sprawdźmy, co się dzieje, gdy zamiast bezpośredniej wymiany uszczypliwości jeden z konkurentów wybierze metodę z zakresu marketingu partyzanckiego (ang. guerrilla marketing) – brandjacking. Czyli postanowi konkurenta uprowadzić.
BADANIA MARKETINGOWE MARKETING SPOŁECZNOŚCIOWY SOCIAL MEDIA TRENDY
Media społecznościowe – co nowego? 10 trendów w social media
Joanna Tauber
Rok po światowej premierze Metaverse firma GWI zbadała obecną kondycję mediów społecznościowych i trendy, które da się w nich zauważyć. Niektóre z nich zaskakują, jak np. mocny wzrost popularności TikToka wśród odbiorców z najstarszych generacji Świadczy to o skutecznej strategii budowania międzypokoleniowej atrakcyjności tej aplikacji społecznościowej.
Lubisz nasz newsletter?
Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.

Postaw kawę na buycoffee.to
Facebook Twitter" Youtube LinkedIn RSS Email
EspressoArtykułyWywiadyWydarzenia
Marketing przy kawie Marketing przy Kawie
ul. Mogilska 43, 31-545 Kraków
redakcja@marketingprzykawie.pl

Wydawca: Ideatrend Sp. z o.o.,
ul. Mogilska 43, 31-545 Kraków, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców pod numerem KRS 0000866582 w Sądzie Rejonowym dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS, NIP 6793207324, REGON 387370151
Otrzymałeś tę wiadomość, ponieważ zasubskrybowałeś nasz newsletter.