Zobacz w przeglądarce, jeśli newsletter nie wyświetla się poprawnie
Marketing przy kawie
Artykuły
DESIGN EXPERIENTIAL MARKETING MARKETING WIRUSOWY REKLAMA ZEWNĘTRZNA
Ruchome obrazy na ścianach – animowane murale w reklamie
Redakcja
Street art to sztuka z natury efemeryczna i w tym podobna do reklamy. Murale powstają, po jakimś czasie są przemalowywane, zamalowywane lub po prostu znikają. Internet przedłuża im życie, jak dobrej reklamie wirusowej. Wiedząc o tym, warto zaprojektować coś ekstra z myślą o muralach reklamowych, aby przedłużyć ich życie w sieci, a jednocześnie zwiększyć zasięg oddziaływania.
AMBIENT MEDIA REKLAMA ZEWNĘTRZNA
Uwieść milenialsa w wielkim mieście
Mateusz Lubczański
Marka piwa EB na dobre stara się powrócić do świadomości konsumentów. Rozpoczęła ciekawą kampanię i... od razu miała poważną wpadkę. Nie ona jedna. W pogoni za niestandardowymi pomysłami jeszcze co najmniej kilka innych brandów gubiło dobry smak.
DESIGN REKLAMA ZEWNĘTRZNA
Markowe bohomazy
Mateusz Koncewicz
W ostatnich latach wiele znanych brandów zdecydowało się na podjęcie marketingowej i brandingowej współpracy z przedstawicielami nurtu street art. Co ciekawe, prym na tym polu wiodą te z branży alkoholi. Co jeszcze ciekawsze, są to głównie marki pozycjonujące się jako premium, wręcz ekskluzywne.
PUBLIC RELATIONS REKLAMA ZEWNĘTRZNA
Miasta jak galerie sztuki
Jacek Szlak, Martyna Bienias
Czy sztuka w przestrzeni publicznej ma szansę zająć tak dobrą pozycję, jak reklamy umieszczone na billboardach? Na to pytanie usiłują odpowiedzieć sobie nie tylko artyści, ale także właściciele firm i władze miast. Przykłady szeroko zakrojonej kampanii Innocent Drinks, a także czterech lat aktywności Galerii Zewnętrznej AMS pokazują, że jest miejsce na sztukę na billboardach.
AMBIENT MEDIA REKLAMA ZEWNĘTRZNA
Interaktywność w realu – przykłady reklam OOH
Beata Wasylkiewicz
W reklamie internetowej interaktywność jest cechą coraz powszechniejszą, może wręcz spowszedniałą. Zapewnienie jej offline jest trudniejsze, ale niemal zawsze efektowne i witane przez odbiorców co najmniej z zainteresowaniem. Ostatnio nieco angażującej zabawy proponowały swoim potencjalnym klientom m.in. McDonald’s oraz Nokia.
AMBIENT MEDIA MARKETING MOBILNY MARKETING WIRUSOWY
Ambienty na piątkę, czyli 5 razy N
Joanna Burdek
Czasem wśród tysięcy przekazów marketingowych napotykamy taki, który sprawia, że robimy wielkie WOOW. To WOOW może wywołać w nas zwykła reklama telewizyjna, ale znacznie częściej taki efekt wzbudzają dobrze przemyślane przedsięwzięcia ambientowe. Prawdziwe ambienty na piątkę.
AMBIENT MEDIA
Krew, kończyny i szkielety – ambient promuje seriale i filmy
Jacek Szlak, Kinga Gawryszewska
Ambient przyciąga uwagę. Dziwaczne i pomysłowe instalacje odwołujące się do marek, filmów, seriali – choćby obejrzało je dziesięć osób i choćby tylko pięć z nich wysłało zdjęcie swoim znajomym – nadal mogą poruszyć media, blogerów i branżę reklamową. A fotorelacje z nich to świetna waluta wśród fanów.
DESIGN PRAWO REKLAMA ZEWNĘTRZNA
Przestrzeń nasza powszednia
Jacek Szlak
Wiele się dzieje w przestrzeni publicznej. Marki organizują w niej pomysłowe akcje, wymyślają niestandardowe kreacje ambientowe. Najczęściej jednak – mimo clutteru – stawiają na prosty przekaz reklamowy na każdym rogu ulicy.
DESIGN REKLAMA ZEWNĘTRZNA
Nie ma adblocka na murale
Jacek Szlak
Wedel ma problem z muralem. Przyjął propozycję od firmy dysponującej ścianą, a projekt miał zawierać wielkie logo i scenę z historii marki. Okazało się, że nie ma zgody władz na reklamę w tym miejscu. Sztuka i reklama w przestrzeni publicznej nie raz były i jeszcze będą przyczynami konfliktów.
AMBIENT MEDIA MARKETING PARTYZANCKI
Idź w miasto za głosem ze znalezionej komórki. Nietypowe zwiedzanie Szanghaju, Nowej Huty, Warszawy, Łodzi…
Kinga Gawryszewska
Na szanghajskiej ulicy znajdujesz telefon. Nie zdążyłeś odszukać kontaktu do właściciela, a już zaatakował cię SMS: „Próbujesz nam ukraść komórkę? Jeśli chcesz ją oddać, wsiądź do taksówki. Tej, która właśnie podjeżdża”. I co robisz? Wsiadasz?
AMBIENT MEDIA
Banksy tu był?
Justyna Kozioł
Mediolan w kwietniu tego roku. W mieście mody i designu trwają przygotowania do międzynarodowych targów meblarskich Fuori Salone. Na targach wystawia się także IKEA, która informuje o tym na billboardach widocznych w całym mieście. Nieoczekiwanie na reklamach tej firmy pojawiają się czarno-białe postacie narysowane kreską przypominającą dokonania najsłynniejszego grafficiarza na świecie. Pierwsza myśl: Banksy tu był!
AMBIENT MEDIA
Zdekodowany Jay-Z
Beata Wasylkiewicz
Jay-Z, charyzmatyczny artysta związany z amerykańską sceną hip-hopową, wydał w zeszłym roku autobiografię zatytułowaną „Decoded”. Książka pojawiła się w sprzedaży w połowie listopada. Głośno zrobiło się o niej jednak jeszcze przed premierą, kiedy udostępniono ją szerokiemu gronu odbiorców w dość nietypowy sposób.
AMBIENT MEDIA MARKETING PARTYZANCKI
Mała rzecz, a cieszy – baloniki, kłódki, mydło czy zabawki w akcjach partyzanckich
Jacek Szlak
Prosty pomysł, który rozwiązuje jakiś prawdziwy problem: z doświadczeniem klienta, z wizerunkiem marki, a czasem pomaga rozwiązywać rzeczywiste problemy społeczne. Prosty, tani, partyzancki, a przez to atrakcyjny, niecodzienny, zwracający uwagę lub – o wiele ważniejsze – nakłaniający do określonej aktywności.
AMBIENT MEDIA PUBLIC RELATIONS REKLAMA ZEWNĘTRZNA
Miasto dobrze umeblowane. Dlaczego meble miejskie są ważne?
Karolina Goźlińska
Każde miasto chce się wyróżniać i być rozpoznawalne – między innymi dzięki wyjątkowej architekturze. Dlatego władze miast coraz częściej walczą o to, by dla nich właśnie projektowali najlepsi architekci. Foster czy Gehry tworzą architektoniczne ikony będące często znakami identyfikacyjnymi miejsc, ale o charakterze miasta i jego atmosferze decyduje przede wszystkim przestrzeń publiczna.
Espresso
Murale reklamowe i reklamy w przestrzeni publicznej – raport Kantar Public dla Good Looking
Animowany mural promuje buty Ozweego marki Adidas
Nowy mural chopinowski na warszawskiej Tamce
Mural dobierze ci buty. Marka Havaianas z interaktywnym muralem
„Wyślij pocztówkę do Babci” – mural Up To Date Festivalu
Mural z Korą. Kolejna odsłona akcji „Wysokich Obcasów”
Foton i Jubiler wracają na Pragę. Good Looking Studio w geście protestu tworzy mural inspirowany usuniętymi malowidłami
„Kinomural” – sztuka zamiast reklam wielkoformatowych. 12 projekcji wideo na ścianach Nadodrza we Wrocławiu
„Kradzież to prawdziwa sztuka” – ambient Netflixa na Rynku w Krakowie za 274 zł brutto
Netflix powiesił rower na muralu „Stranger Things”
Plastikowe butelki przysłoniły mural promujący serial Netflixa „Nasza planeta”
Płyta Dawida Podsiadły promowana muralem krzyżówką
Lubisz nasz newsletter?
Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.

Postaw kawę na buycoffee.to
Wydarzenia
2.09.2019 - 5.09.2019
9 szkoleń z marketingu we Wrocławiu ● sprawny.marketing
11.09.2019 - 12.09.2019
Forum Retail Challenge Poland 2020
16.09.2019 - 25.09.2019
31 szkoleń z marketingu w Warszawie ● sprawny.marketing
28.09.2019
Konferencja PyrCaster MDP 2019
3.10.2019 - 4.10.2019
Mobile Trends Conference for Banking
15.10.2019 - 16.10.2019
Pharma 360° PLanet – Marketing & Digital Revolution, Omnich@nnel & e-Communication
24.10.2019 - 25.10.2019
XX Kongres Badaczy – Human Power
3.12.2019
Imagination Day 9
12.05.2020 - 13.05.2020
Konferencja + Targi I ♥️ Sales & Commerce
4.12.2024 - 5.12.2024
Google Analytics GA4 – Kursy firmy Marketing Online
19.12.2024 - 20.12.2024
Szkolenia SEO (pozycjonowanie) – Kursy firmy Marketing Online
5.09.2019
Szkolenie Amazon
13.09.2019
13 edycja semKRK
23.09.2019 - 24.09.2019
Golden Marketing Conference
30.09.2019 - 2.10.2019
XV Konferencja PR w Samorządzie i Administracji Państwowej
7.10.2019 - 9.10.2019
9 szkoleń z marketingu w Krakowie ● sprawny.marketing
22.10.2019 - 25.10.2019
Konferencja I ❤ Marketing
25.11.2019
LinkedIn Marketing
18.03.2020
Konferencja I ♥️ Crypto & Blockchain
22.04.2021 - 23.04.2021
Facebook Ads – pakiet szkoleń
9.12.2024 - 11.12.2024
Szkolenia Google Ads – Szkolenie Google AdWords – Kursy firmy Marketing Online
Facebook Twitter" Youtube LinkedIn RSS Email
EspressoArtykułyWywiadyWydarzenia
Marketing przy kawie Marketing przy Kawie
ul. Mogilska 43, 31-545 Kraków
redakcja@marketingprzykawie.pl

Wydawca: Ideatrend Sp. z o.o.,
ul. Mogilska 43, 31-545 Kraków, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców pod numerem KRS 0000866582 w Sądzie Rejonowym dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS, NIP 6793207324, REGON 387370151
Otrzymałeś tę wiadomość, ponieważ zasubskrybowałeś nasz newsletter.