Na gorąco

„Jak cię widzą inni na melanżu?” – pyta Główny Inspektorat Sanitarny (wideo)

wethaed

wethaed

Dopalacze to marginalny problem. Dlaczego GIS zajmuje się wsparciem skorumpowanego Min. Zdrowia w niszczeniu zdrowia obywateli szczepionkami?

Lidl walczy z Biedronką na pluszaki. Jaki oręż pójdzie w ruch jutro?

wethaed

wethaed

Wszelkie fanty reklamowe to niszczenie środowiska naturalnego. Jesteś uczciwy odmawiaj przyjęcia wszelkich gadżetów..

PKN Orlen reaktywuje markę CPN na jednej stacji w Warszawie

taki drobiazg

taki drobiazg

Niefortunne sformułowanie: "CPN Orlen to państwowy monopolista z czasów PRL". Za PRL-u był tylko CPN, a Orlen to już sprawa nowego milenium.

Lidl rozpoczyna sprzedaż wycieczek

oj nie

oj nie

Wspaniale, niech ludzie jeżdżą. Byle nie były to kolejne koszmarne "polskie strefy".

Tygrysia lekcja

Piotr S.

Piotr S.

Pytanie tylko, czy rzeczywiście Tiger to marka oparta na archetypie buntownika?

Między autokreacją a dystansem. Jak badać problemy milenialsów?

ght

ght

@Ar: Ach, ten fetyszyzm metodologiczny w naukach społecznych i przekonanie ilościowców, że ich podejście jest bardziej naukowe.Kultura terapeutyczna zdominowała zachodnią kulturę, więc spojrzenie na millenialsów oczami osób tworzących jej podstawy wydaje się bardzo ciekawe i poznawczo cenne. A jak ktoś nie lubi bełkotu o dyskursach, to niech...

GUS wybrał nowe logo

oj nie

oj nie

Któż tam był w jury?

Sztuczna inteligencja i e-marketing – wspólna przyszłość jest coraz wyraźniejsza

może starszy niż stary

może starszy niż stary

@Stary marketingowiec (nie mylić z marketerem):Bardzo cenny i wartościowy komentarz. Nie neguję nowych technologii, bo one są już częścią naszego życia. Odnoszę jednak wrażenie, że dziś każdy jest specjalistą w tym zakresie (popracuje kilka lat w agencji interaktywnej i już staje się ekspertem), a klient jest wyłącznie w sieci . Tylko...

Niech tylko zapamiętają nazwę! Energetyki podtrzymują napięcie

Syllabuzz.pl

Syllabuzz.pl

Nazwa Zbój Energy Drink koncepcyjnie współgra z postacią górala, mocarza... w domyśle zbója nad zbójami. Taki to ma krzepę i energię do... i tu odpowiedzi "do czego" udziela komunikacja Zbója, mocno zawadiacka, partyzancka, kontrowersyjna. Nazwa jest nośna i polska, bardzo polska. W całym tym gąszczu nazw obcojęzycznych nazwa Zbój staje się...

„Nie jestem byle kim…” – trzecia odsłona kampanii Maślanki Mrągowskiej

Stary marketingowiec (nie mylić z marketerem)

Stary marketingowiec (nie mylić z marketerem)

Bardzo ciekawa, świeża i nienachalna kreacja. Brawo za pomysł i realizację. Niestety rzadko moim zdaniem mamy ostatnio do czynienia z takimi akcjami.

Roznegliżowane kobiety w spotach napoju energetycznego Zbój

k73

k73

Automat mówi hasło na końcu??? Podkład muzyczny - miałkie sample. Co to jest??

Marka wyklęta

Stary marketingowiec (nie mylić z marketerem)

Stary marketingowiec (nie mylić z marketerem)

Świetny tekst. Zgadzam się w 100% Ile ostatnio takich przypadków - poza Tigerem jeszcze PGE, EB, Żytnia, Reserved... To nie wina firm, marek - to są jedynie sztuczne byty. To LUDZIE, głupi, chciwi, prymitywni... I jeszcze też żałosne badani, które pokazują że niby 24% Polaków będzie bojkotować Tigera - rozumiem, że będą bojkotować go ci,...

„My nie owijamy w bawełnę” – przekonuje w reklamie Credit Agricole

M.

M.

Heh, nie wiem czy do końca trafne jest to zobrazowanie głównej myśli ("owijać w bawełne"). Owinięty w bawełnę powinien być produkt banku (który w domyśle coś ukrywa) a nie konsument. Ten mógłby być jeśli już "nabity w butelkę" - śmiało można kręcić nową reklamę :):):)

JWT nie będzie obsługiwać kolejnej marki z portfolio Maspexu

Marek

Marek

W kontekście afery z Tigerem nurtuje mnie pytanie czy JWT samodzielnie, bez zgody i nadzoru Maspexu tworzyła kampanie reklamowe, czy też ten nadzór i akceptacje były.

mBank z reklamą dla rocznika 1999

Kosma

Kosma

Rocznik '99 tak naprawdę chce się czuć przynależny do ludzi urodzonych w latach dziewięćdziesiątych, choć symbole tego dziesięciolecia mogą raczej kojarzyć z mediów niż z własnych wspomnień. mBank swoim spotem zapewne umocnił ich w tym nie do końca prawdziwym przekonaniu, że młodzi '99 w dzieciństwie grali w snake'a i karmili stworki tamagochi

Kot młodego boga w kampanii Prudentiala ostrzega przed rakiem, udarem i zawałem

legatus@autograf.pl

legatus@autograf.pl

Nie szanuję reklamodawcy, który próbuje mnie straszyć. Zapamiętam to sobie i nigdy nie skorzystam z usług tej firmy.

Czy Harley-Davidson sam podciął sobie skrzydła?

Łukasz

Łukasz

Pełna zgoda. Wydaje mi się, podobnie jak w USA, że również w Europie cała otoczka bycia Harelyowcem w dotychczasowym wydaniu jest passe. Sam mam Dyna Street Boba 1600 oraz zero gadżetów, ubrań, etc. HD, które są mocno "odpustowe". Oferta innych marek jest ogromna. Natomiast dźwięk i praca silnika oraz surowość wydaje mi się, że z czasem obronią...

Polacy ponownie liderami w blokowaniu reklam według badania OnAudience.com

Piotr

Piotr

Wygląda na to, że ktoś powinien zainicjować poważną dyskusję, czy przypadkiem w sieci nie ma zwyczajnie zbyt wielu reklam...

Reklama to people business

Mikhail (Michaił)

Mikhail (Michaił)

Za wcześniej przepraszam za mój słaby polski. Może edytora poprawią moje błędy, a polacy mnie wybaczą, ponieważ jestem cudzoziemcem. Ale nie mogę nie skomentować wywiad. Więc.... To ciekawe. Raczej ciekawe dla amatorów w marketingu. Można zachwycać się osiągnięciami reklamy, istnieje jednak szereg pytań do myślenia. Na przykład. Czy można...

„Chrzanić to, co było, ważne to, co będzie” – przekonywał Tiger na Instagramie. Teraz przeprasza

mikawaltari

mikawaltari

Najpierw EB maluje grafiki na chodnikach bez poszanowania miejsc, w których są umieszczane. Teraz Tiger "chrzani" historię. Obie kampanie skierowane do raczej młodszych odbiorców ("młodych dorosłych" w EB), miały przełamywać schematy i zachęcać do pójścia własną drogą. Szkoda, że tak się skończyły, bo to pokazuje, że i w agencjach i po...

Sieci handlowe walczą na historie miłosne

Paulina Mitelsztedt

Paulina Mitelsztedt

Spot Monoprix jest duzo prostszy do odkodowania dla francuskiego konsumenta, poniewaz strategie zabawnego opisywania opakowan produktow Monoprix prowadzi od lat. Ta strategia znajduje sie w samym centrum narracji, do niej rowniez nawiazuje sam tytul filmu: wymawiane w zblizony sposob "Lait drôle la vie" ("Mleko, zabawne to zycie") oraz, popularne stwierdzenie...

Nie ma adblocka na murale

Aleksandra

Aleksandra

Nie pojmuję, jak można było robić aferę o mural Wedla, a zezwolić na ten, który go zastąpił! To jest dopiero reklama na całego - i to kompletnie nic nie wnosząca, bo wątpliwe ma toto walory artystyczne, a i marka nijak z dzielnicą związana nie jest. Teraz to już nie wstyd? Coś tu jest nie tak z decydentami!

Skuteczność product placementu. Wyniki badania

mpr

mpr

Ilu konsumentów nie jest świadomych, że kupili coś pod wpływem pp?

Polscy CEO są rzadko obecni w social media – wyniki badania

Sójka

Sójka

jakże mnie to nie dziwi, polscy CEO potrafią komunikować się tylko przez asystentkę, a numeru telefonu komórkowego strzegą tak, jakby nie służył im do pracy:) Media społecznościowe to otwartość

Powstaniec w reklamie PGE. Internauci oburzeni

oj nie

oj nie

Nie przyjmuję tego tłumaczenia. Tylko członek grupy rekonstrukcyjnej? To dlaczego nie wzięli państwo członka grupy rekonstrukcyjnej bitwy pod Grunwaldem? Tam to dopiero biła energia. To po pierwsze. A po drugie - reklamy leków też nie pokazują prawdziwych lekarzy (z nazwiskiem wyjątki), a gładzi szpachlowej prawdziwych murarzy. We wszystkich tych...

Jak wyglądałby świat bez reklam?

Piotr

Piotr

Tylko, że dla przeciętnego odbiorcy mediów całe te rozważania są mało istotne, zwłaszcza w dobie nadprodukcji treści. Dlatego nie sądzę, aby ugiął się pod dyktatem nadawców / reklamodawców (zwłaszcza, że z tej grupy zawsze spora część się wyłamie). Dlatego to raczej nadawcy powinni szukać korzystnych rozwiązań. Te zaś są proste i...

Klient i agencja marketingowa. Może jednak stały związek?

Marta

Marta

@ami: sytuacja przedstawiona przeze mnie zachodzi w NOMONO/FLOV. Faktycznie w każdej firmie wygląda to inaczej. I życzmy sobie zmian. Mam natomiast receptę na syndrom zbytniej pewności: rozliczenie godzinowe bądź od dzieła zamiast ryczałtu miesięcznego ;)

Lewandowski bierze milion złotych za udział w reklamie

drobiażdżek

drobiażdżek

...ale dla mieszkańca smaczny. Nie ma ulicy Twardego w Warszawie. Jest Twarda.

Czy zbliża się kres aplikacji mobilnych?

Paweł

Paweł

Zauważyłem to już dosć dawno. Przeglądarki stanowią doskonały interfejs pod takie aplikacje, implementują logikę, canvas i są wielowątkowe. Dlatego w swojej firmie (informatyczna) nie poszedłem drogą aplikacji mobilnych tylko aplikacji na przeglądarkę. Rozwijam ten kierunek już od kilku lat.

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi w sprawie Czatu towarzyskiego

mpr

mpr

Bardzo dobrze. Trzeba to wreszcie ukrócić takie wprowadzanie klientów "w maliny".