2 1 0 0 0 21.06.2012 Tomasz DławichowskiJaka jest rola muzyki w reklamach? I jak dobiera się muzykę do spotów?Znaczenia warstwy muzycznej w kampaniach telewizyjnych nie sposób przecenić. Rola muzyki w spocie jest bardzo istotna, nierzadko wręcz kluczowa. Dlatego na etapie wyboru muzyki pojawia się często pytanie: czy zainwestować w prawa do muzycznego przeboju, czy postawić na mniej znany utwór? A może skomponować muzykę specjalnie do danej produkcji? kampanie reklamowe zarządzanie marką
0 3 0 0 6 17.10.2017 redakcjaRewolucja „bez”. To kobiety stoją za modą na zdrową żywnośćWszyscy Polacy chcą jeść zdrowo. Najlepiej żywność polską, świeżą i mało przetworzoną. Firmy i marki, które chcą zarabiać na tym trendzie, muszą być ostrożne. Ogólne deklaracje konsumentów nie pozwalają domyślać się istotnych szczegółów. Nie zdradzają np. tego, że za rewolucją zdrowej żywności stoją głównie kobiety. badania marketingowe
0 2 0 0 3 10.04.2018 Marek TobotaX, Y, Z, czyli o pułapce szufladkowania pokoleniowegoW Polsce dość bezrefleksyjnie przyjęliśmy narrację pokoleniową, umniejszając istotę innych warunków kształtujących dorastającą młodzież w latach 80. i 90. Clickbaitowe tytuły to tylko wierzchołek góry lodowej. Pod powierzchnią kryje się cała masa badań i strategii marketingowych, które wychodząc od założeń pokoleniowych, mogą prowadzić w ślepą uliczkę. badania etnograficzne badania marketingowe
0 4 0 0 6 18.08.2017 Jacek KotarbińskiMarka wyklęta– Motyla noga! – prezes Maspexu przerwał na moment leniwe scrollowanie Instagrama, kiedy doszedł do Dnia Kobiet. – Kurcze pióro! – wykrzyknął na pół Czańca w Dniu Lotnictwa, bo już emocjonalnie nie zdzierżył. Z wielkiego, pustego biurka podniósł masywną słuchawkę telefonu. Jej ebonitowa czerń odbijała się na zębach leżącej na biurku głowy tygrysa. Wybrał numer, który zasadniczo nie był znany przeciętnemu śmiertelnikowi. felieton zarządzanie marką
0 1 0 0 1 22.12.2017 Jacek SzlakNadchodzi renesans masowej komunikacjiZamierzasz przedłużyć abonament w telekomie. Niestety, oferta dla Ciebie jest gorsza niż dla nowego klienta. Nie chcą Cię zatrzymać, zaangażować. Nie walczą do upadłego o Twoją lojalność. Wrzucasz wpis na Facebooka, jakie to podłe, jak bardzo odległe od marketingu relacji. Dlaczego nie pomyślą o zasadzie Pareto? badania marketingowe felieton zarządzanie marką
2 3 0 0 3 26.08.2018 Jakub MüllerGang Świeżaków wraca jako Gang Słodziaków. Dlaczego prosty program punktowy zadziałał w Biedronce, a nie zadziałał w wielu innych sieciach handlowych?Dzisiaj rusza nowa edycja jednej z najlepszych akcji w historii polskiego marketingu. Jej mechanizm jest identyczny jak w przypadku ubiegłorocznego Gangu Świeżaków. To połączenie psychologicznych trików, dobrej organizacji i odpowiedniego wyboru momentu na start. Właśnie brak tego ostatniego czynnika sprawił, że podobne programy z maskotkami prowadzone przez inne sieci handlowe kończyły się klapą. kampanie reklamowe programy lojalnościowe i crm promocje sprzedaży