0 8 0 0 7 17.04.2019 Mateusz LubczańskiUkraińcy coraz ważniejsi jako konsumenci. Liczy się telefonia, bankowość i rozrywkaOficjalnie około pół miliona, nieoficjalnie – znacznie więcej niż dwa miliony. Tylu Ukraińców przyjechało na dłużej do Polski w ostatnich latach. Zarabiają coraz lepiej, w związku z czym wydają coraz więcej. Brak oferty dla ukraińskiego klienta może być błędem, który z biegiem czasu okaże się trudny do nadrobienia. kampanie reklamowe trendy
1 6 0 0 0 3.04.2019 Jakub MüllerCo niskie czytelnictwo książek oznacza dla marek?Wiosna każdego roku przynosi wyniki badania Biblioteki Narodowej i lament nad tym, że Polacy nie czytają. Tymczasem ten lament jest przykładem mylnej interpretacji badań. To część większej zmiany kulturowej. Jej konsekwencje dla marek są inne, niż można by sądzić. badania marketingowe psychologia konsumenta trendy
0 1 0 0 1 1.04.2019 Bartosz GostkowskiO psach, co nie jadają kiełbasy, czyli wielki boom na rynku zoologicznymPolacy kochają zwierzęta. Prawie połowa z nas dzieli dom z co najmniej jednym zwierzakiem. To prawie siedem milionów psów, kotów, rybek, szynszyli itp. Pod tym względem plasujemy się w czubie europejskiej elity. Z dynamiki trendu wynika, że szybko się to nie zmieni. Zmienia się za to sposób, w jaki traktujemy naszych milusińskich. felieton handel detaliczny trendy zarządzanie marką
2 2 0 0 0 25.03.2019 Szymon SzymczykNext level – nowe wyzwania komunikacyjne dla firm IT, działaczy społecznych i politykówKlimat wokół nowych technologii się zmienił. Informacje o wątpliwych etycznie praktykach biznesowych, wyciekach danych oraz społecznych i ekonomicznych skutkach ubocznych sprawiły, że w oczach opinii publicznej branża tech straciła niewinność i jednoznacznie pozytywny wizerunek. felieton public relations trendy
0 5 0 0 0 26.02.2019 Jakub MüllerZakupy w stylu instagramowym. Contextual commerce – ważny trend w 2019 rokuW ostatnich tygodniach Carat i Edelman, dwa duże koncerny zajmujące się komunikacją marketingową, niezależnie od siebie prognozowały w swoich raportach, że kluczowym trendem w 2019 roku będzie handel kontekstowy. Jakie będą pozytywne i negatywne skutki upowszechnienia się zakupów w stylu instagramowym? e-commerce influencer marketing marketing społecznościowy trendy
1 3 0 0 8 6.02.2019 Joanna ChłopekNormalgirl kontra superwoman. Dziewuchy w świetle badań etnograficznychKiedy komunikujemy się z milenialsami, skupmy się przede wszystkim na normalności i tym, co jest z nią związane – radziły podczas Kongresu Badaczy 2018 Marta Byrska z Kantar Polska i Izabela Kiwak z RingierAxel Springer Polska. Jak się jednak okazuje, bycie zwykłym nie jest takie proste. Jedną ze współczesnych strategii normalności jest dziewczyńskość. Badaczki opowiedziały o niej podczas swojej prezentacji. badania marketingowe trendy