0 21 0 0 0 5.04.2017 Jakub MüllerEckhaus Latta. Tabu przekroczone, korzyści dla marki – brakAmerykańska marka odzieżowa Eckhaus Latta postanowiła iść na całość – w swojej kampanii pokazała pary uprawiające seks. Reklama wzbudziła pewien rozgłos, ale nie był to aż taki szum, na jaki liczyli jej pomysłodawcy. Wszystko dlatego, że pornografia niemal weszła do mainstreamu. Podobnych kampanii było już kilka, a samo hasło „sex sells” jest uproszczeniem. shockvertising
5 1 0 0 0 9.09.2016 Mateusz LubczańskiWyzwania probiotyków – i nie tylkoIan Wright, podróżnik i dokumentalista, przechadza się po Moskwie, zachowując się co najmniej dziwnie. Przeszukuje kosze na śmieci, zbiera wacikiem zanieczyszczenia z najczęściej dotykanych miejsc publicznych, po czym z nieukrywanym obrzydzeniem... zaczyna je lizać. shockvertising
4 20 0 0 3 28.05.2014 Zofia SpandowskaPornhub walczy z kulturowym tabuWielu przedstawicieli branży pornograficznej zabiega o to, by przestała ona być tematem tabu. Najgłośniejszą tego rodzaju publiczną kampanię, jaką możemy obecnie obserwować, prowadzi serwis Pornhub. Stara się przedstawić swój produkt jako powszechną formę rozrywki, godną tradycyjnej reklamy. public relations shockvertising
6 9 0 0 2 21.05.2014 Joanna Lis„Pie***ć biednych”. O sile negatywnych emocji w reklamieWideo agencji zrealizowane przez agencję Publicis w ramach kampanii społecznej „Fuck the poor” to świetny dowód na to, jak łatwo mobilizujemy się w obliczu negatywnych emocji. Możliwe, że w dobie robiących coraz większą karierę w Internecie hejterów przekazy wyłącznie pozytywne i afirmujące nie będą miały już racji bytu. kampanie reklamowe kampanie społeczne shockvertising storytelling
3 2 0 0 5 15.01.2014 Iwona SeweraDzieci lubią brzydotęProtesty rodziców sprawiły, że Biedronka wycofała kolekcję zabawek – truposzy w trumnach. Ich epitafia brzmiały: „kowboj złowrogi, co zmarł w męczarniach, bo dostał między nogi” lub „Ziuta nauczycielka chemii puściła cichacza, w klasie tak cuchło, że wszystko wybuchło”. Taka oferta to jeden z przejawów reakcji rynku na rosnącą popularność brzydoty w kulturze masowej. shockvertising
6 9 0 0 2 9.10.2013 Joanna LisOstrożnie: dziecko! Najmłodsi w reklamieJak się okazuje, dziecko to marketingowy pewniak tylko z pozoru. Odkąd kreatywni zaczęli nieco śmielej eksperymentować z reklamowymi wizerunkami dzieci, granica pomiędzy tym, co roztkliwiające i zabawne a tym, co alarmujące, stała się wyjątkowo cienka. Przykład – najnowsza kampania Vodafone w Australii. kampanie reklamowe shockvertising