0 1 0 0 0 10.04.2003 Wojciech KaczmarekHarry Potter pokonuje rosyjską rywalkęHarry lata na miotle, podczas gdy Rosjanka Tania dosiada instrumentu muzycznego. Oboje mają po dziesięć lat i zostają gwiazdami niebezpiecznej dyscypliny sportowej rozgrywanej w przestworzach. Gdy ktoś odnosi wielki sukces marketingowy, zawsze znajdzie się ktoś inny, kto chciałby na tym skorzystać. Istnieją jednak ograniczenia. prawo
0 1 0 0 1 6.05.2003 Grzegorz SibigaListy Robinsona do rejestracjiListy Robinsona, czyli spisy osób, które nie chcą otrzymywać przesyłek od firm, muszą nadal być przechowywane w firmach, aby móc respektować prawo tych osób. Listy takie podlegają pewnym ograniczeniom, ale również muszą być rejestrowane w GIODO. prawo
0 1 0 0 0 22.05.2003 Dariusz ŁuszczekNadchodzi koniec zdrowych batonów i papierosów"Nasz jogurt poprawi Twoją cerę!", "Nasze batony wzmocnią Twoją pamięć!", "Nasz sok doda Ci energii!". Czy takie slogany reklamowe nie są obietnicami bez pokrycia? Na pewno wielu odbiorców ma co do tego wątpliwości. Do sceptyków należy również David Byrne, komisarz Unii Europejskiej ds. ochrony konsumentów. Jego plany oznaczają rewolucję dla przemysłu reklamowego. prawo
0 1 0 0 0 5.06.2003 Dariusz ŁuszczekHalo, czy to pan prezydent?Mieszkańcy Ameryki Południowej od dawna nie lubią się z obywatelami Stanów Zjednoczonych. Ostatnio mają jeszcze jeden powód do niechęci wobec bogatych sąsiadów z północy. Ich gazety pełne są wściekłych artykułów, słuchacze i telewidzowie oburzają się na aroganckich „gringos”. Minister spraw wewnętrznych Meksyku mówi o „przestępczym akcie” i zapowiada „surowe” dochodzenie wobec pomocników Amerykanów. prawo
0 1 0 0 0 12.06.2003 Dariusz ŁuszczekBecker chce milionaByła gwiazda tenisa Boris Becker domaga się gigantycznego odszkodowania w wysokości miliona euro od najbardziej prestiżowego niemieckiego dziennika „Frankfurter Allgemeine Zeitung”. Powód? Bezprawne użycie przez gazetę wizerunku sportowca do reklamy jej nowego, niedzielnego wydania. prawo
0 1 0 0 0 3.07.2003 Dariusz ŁuszczekBruksela zabrania seksu…... w reklamie! Jeśli projekt ustawy Unii Europejskiej stanie się obowiązującym prawem – to koniec z pięknymi, zmysłowymi kobietami w mediach masowych. Komisja Europejska planuje bowiem zabronić przedstawiania kobiet w mediach i reklamie jako „obiektu seksualnego”. „To ograniczanie wolności słowa!” – sprzeciwiają się tymczasem oburzeni szefowie europejskich gazet. prawo