0 1 0 0 1 7.03.2019 Paweł GłąbDark patterns i sztuczki UX na stronach internetowych. Etyka i RODOZwodnicze interfejsy, które wymuszają na użytkowniku określone działania. Reklamy, które udają, że nimi nie są. Granica między tzw. dark patternem a wskazaniem pożądanej akcji na stronie WWW jest płynna. Takie praktyki mogą podlegać określonym przepisom prawnym. Kiedy? Jeśli wiążą się ze zdobywaniem czy wręcz wyłudzaniem danych osobowych przez wykorzystanie tego, że user nie jest do końca świadomy, z czym wiąże się jego akcja w serwisie. marketing internetowy prawo
0 6 0 0 1 6.03.2019 RedakcjaRząd planuje ograniczenie sprzedaży marek własnych przez sieci handlowe – eksperci komentują. Oto 5 zróżnicowanych spojrzeń na projekt premiera MorawieckiegoProdukty nabiałowe Mleczna Dolina, woda Polaris czy Oaza, Kraina Wędlin, kosmetyki BeBeauty – to popularne marki własne z półek Biedronki. Konkurencyjny Lidl proponuje np. lubiane wędliny Pikok czy nabiał Pilos. Często kupowane są też marki z logo Carrefour czy Tesco. Tymczasem premier ogłosił projekt ograniczenia sprzedaży takich marek przez sieci handlowe. Zyskać miałyby marki producentów. Co z tego wyniknie? Komentują: Magdalena Szot (PMR), dr Adam Czarnecki (ARC Rynek i Opinia), Mariusz Pyc (Open Research), Agnieszka Górnicka (Inquiry Market Research), Michał Kociankowski (Synergion, Simply By). handel detaliczny prawo
4 1 0 0 0 9.01.2019 Klaudia Borycka„Audycja zawierała lokowanie produktu”, czyli wszystko, co twoja firma musi wiedzieć o product placement„Audycja zawierała lokowanie produktu” – to napis pojawiający się już niemal po każdym odcinku popularnego serialu. Badania pokazują jednak, że odbiorcy nie kojarzą lokowania produktu z zamierzoną strategią marketingową. Dzięki temu daje ona świetne efekty. Jak więc skutecznie stosować ją w działaniach marketingowych własnej firmy? Jakie regulacje prawne trzeba znać, by bezpiecznie z niej korzystać? prawo public relations zarządzanie marką
0 1 0 0 8 12.11.2018 Maria Pietrzyk-WdowiakMotywowanie handlowców. Było prosto, ale już nie jest – niekorzystny wyrok NSANagrody dla najlepszych handlowców nie są nagrodami w konkursach. Wiosną 2018 roku zapadł wyrok NSA, który przełamał dotychczasową linię orzeczniczą w odniesieniu do programów motywacyjnych dla handlowców. prawo
0 2 0 0 1 17.09.2018 Bartosz NassalskiBlockchain w marketingu – realna szansa czy pieśń przyszłości?Start-upy i wszelkie firmy stawiające na innowacyjność nie mogą przejść obojętnie obok zjawiska, jakim jest blockchain. Oczywiście bezpieczniej jest przyjąć postawę sceptycznego obserwatora. Wtedy jednak nie ma szans na podchwycenie nowych możliwości rozwoju biznesu. marketing internetowy prawo trendy zarządzanie marką
0 1 0 0 0 21.08.2018 Haitong BankKto najbardziej zyskuje na zakazanych niedzielach? Punkty usługowe, sklepy internetowe, dyskontyNastroje w polskim sektorze detalicznym są nieco mniej optymistyczne niż rok temu. Powodem jest głównie niepewność związana z konsekwencjami wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę. Według oczekiwań zakaz będzie miał ograniczony wpływ na ogólny wzrost sektora, ale zapewne doprowadzi do przetasowań w strukturze rynku. E-handel, punkty usługowe i małe sklepy odbiorą kawałek tortu super- i hipermarketom. W tym roku zakaz handlu w niedzielę spowoduje przyspieszenie penetracji e-commerce w Polsce o 0,5 proc., w 2019 roku o 0,9 proc., a począwszy od 2020 nawet o 1,2 proc. – szacują analitycy Haitong Banku. badania marketingowe handel detaliczny prawo