1 3 0 0 5 19.06.2008 Jakub MüllerBrzydcy, śliczni i wyjątkowiHasło „powieść dla nastolatków o urodzie i buncie przeciwko regułom aprobowanym przez milczącą większość” nie brzmi oryginalnie. Jeśli dodatkowo czytamy o „działaniach marketingowych w Internecie” (te naturalnie kojarzą się z wyskakującymi banerami) – w myślach nastawiamy się już na czytelniczą nudę i rynkową klęskę. A jednak trudno nazwać klęską 100 milionów uzyskanych kontaktów z reklamą oraz zaangażowanie 140 tysięcy młodych internautów w rozpowszechnianie komunikatu o produkcie. marketing młodzieżowy
0 1 0 0 2 16.04.2008 Tomasz GregorczykSamiczki chcą więcejŚwiat zabawek jest dla dzieci wprowadzeniem w świat dorosłych, również w role i aspiracje związane z płcią. Lalki dla dziewczynek, żołnierzyki dla chłopców, zabawa w dom kontra wyścigi samochodowe. Temu podziałowi wciąż wierny jest marketing dziecięcy, ale czy słusznie? Ostatnie badania amerykańskiego naukowca sugerują, że niekoniecznie. marketing młodzieżowy
1 6 0 0 1 27.03.2008 Judyta KrzyżanowskaPopmarketing – maskotki, czyli sprawa wagi państwowejOlimpiada w Pekinie ma kosztować organizatorów 20 miliardów dolarów. Sceptycy jednak twierdzą, że podana suma to przejaw myślenia życzeniowego, bo koszt igrzysk będzie dwukrotnie większy. Nic więc dziwnego, że Chiny dość trzeźwo podeszły do zagadnienia symboli olimpijskich i ich ekonomicznego potencjału. Najlepszym tego przykładem stały się maskotki olimpijskie – tegoroczne igrzyska mają ich aż pięć. marketing młodzieżowy
0 3 0 0 0 14.03.2008 Agnieszka KrawczykDzieciństwo w wersji de luxePlotkarskie portale internetowe od zawsze lubują się w opisywaniu ekstrawaganckich zakupów gwiazd. Kiedy znudziło się obmawianie fryzur, strojów, samochodów i biżuterii, dziennikarze zaczęli podliczać wydatki na dzieci. Często pierwszą informacją na temat ciąży znanej aktorki czy piosenkarki – jeszcze zanim media otrzymają oficjalne potwierdzenie od agenta gwiazdy – jest „przyłapanie” jej przez paparazzich w modnym butiku z artykułami niemowlęcymi. marketing młodzieżowy
1 2 0 0 2 21.02.2008 Judyta KrzyżanowskaPopmarketing – ktokolwiek widział, ktokolwiek wieZaginęła młoda artystka. Jeżeli jej pamiętnik trafi w Twoje ręce, koniecznie zadzwoń pod numer podany na okładce. Wewnątrz znajdziesz m.in. adresy stron WWW, kolejne numery telefonów i inne informacje niezwykle ważne dla śledztwa. Pamiętaj jednak – to właśnie przed nimi ostrzegała pewna organizacja non-profit... marketing młodzieżowy
0 1 0 0 0 11.12.2007 Piotr ŚlusarskiTaki mały, taki duży wpadnie w naszą sieć20 miliardów dolarów rocznie – taką kwotę, według Susan Gregory Thomas, autorki nowo wydanej książki „Buy, Buy Baby” o marketingu kierowanym do najmłodszych, przeznaczają amerykańskie koncerny na to, by przykuć uwagę maluchów w wieku do trzech lat. Te pieniądze nie idą na marne, bo – jak wykazują ostatnie badania – świadomość marki i lojalność wobec niej pojawiają się u współczesnych dzieci bardzo wcześnie. A marketerzy, chcąc wychować sobie obecnych i zarazem przyszłych klientów, ochoczo zaczynają wdrażać strategię, którą można by streścić słowami „od kołyski aż po grób”. marketing młodzieżowy