5 16 0 0 0 31.08.2012 Emilia WanatKonwent i marketingDoroczny konwent Comic-Con, odbywający się od 1970 roku w San Diego w Kalifornii, jest najpopularniejszym tego typu wydarzeniem dla fanów komiksu. Wykorzystało to Hollywood, dzięki czemu impreza ta jest dziś największą platformą reklamową dla producentów filmów, seriali i gier komputerowych. Fani komiksu to jednak szczególna grupa docelowa. By do nich przemówić, trzeba poznać ich kod kulturowy i wartości. marketing młodzieżowy
1 1 0 0 3 13.05.2010 Jakub MüllerDzieci lubią reklamę, reklama lubi dzieciSprawić, aby dzieci między ósmym a dwunastym rokiem życia potrafiły rozpoznawać i rozumiały reklamę – to w skrócie cel internetowej gry przygotowanej na zlecenie amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu. W tle tego typu inicjatyw pojawia się spór o rolę reklamy w kształtowaniu materialistycznych postaw u dzieci, a także o wykorzystywanie ich łatwowierności. marketing młodzieżowy
0 1 0 0 2 16.06.2009 Tomasz Gregorczyk„Nazywam się Krysia…” – młodzież w badaniachNa rynku roi się od marek tworzonych dla młodzieży, od lat słusznie uchodzącej za świetną grupę docelową. Być może cieszy to „kreatywnych” z agencji – przy takim odbiorcy można przecież pozwolić sobie na więcej swobody twórczej – jednak badaczom rynku młodzież przysparza niemal samych problemów. Jak przebrnąć przez badania marketingowe z młodymi ludźmi i uzyskać wartościowe wyniki, wyjaśnia Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry. marketing młodzieżowy
0 1 0 0 0 30.01.2009 Marek JankowskiDzieci mają władzę„Przestań nudzić! Sama wiem, co jest dla ciebie najlepsze” – reagowała na prośbę dziecka mama na początku lat 80. Dziesięć lat później odpowiadała już łagodniej: „Zastanowię się nad tym”. Zanim skończył się XX wiek, podejście rodziców do próśb dzieci zupełnie się zmieniło. Teraz mówią najczęściej: „Rozumiem, że to ci się podoba. Kupię to, kiedy będę w sklepie”. marketing młodzieżowy
0 11 0 0 0 10.09.2008 Anna DrabarzPożegnanie z niewinnościąOd pewnego czasu socjologowie wskazują na złagodzenie buntowniczych nastrojów i coraz bardziej powszechną akceptację tradycyjnych wartości wśród nastolatków. Młodzieńcza kontestacja nadal jednak stanowi atrakcyjny element identyfikacji z produktem, a twórcy reklam przekonują, że droga do trafnego pozycjonowania młodzieżowej marki wiedzie przez mocną, obrazoburczą stylistykę. kampanie reklamowe shockvertising
0 1 0 0 1 1.08.2008 Tomasz GregorczykDzieci z innej planetyMarketing dziecięcy działa między wielkimi możliwościami a wielkimi ograniczeniami. Rodzice i media są niezwykle wyczuleni na niektóre formy komunikacji kierowane do dzieci, nie mówiąc o przepisach prawnych. Jednocześnie pokolenie korzystające z Internetu częściej niż z telewizora musi stanowić dla marketingowców nie lada gratkę. O problemach, dylematach i nowinkach marketingu dziecięcego – w relacji z niedawnego spotkania specjalistów z branży. marketing młodzieżowy