0 4 0 0 0 23.04.2019 Adam Stankiewicz, Rafał DomagałaStandy reklamowe, czyli jak zwiększać zyski i budować wizerunek w punktach sprzedażyMateriały POS to nośniki komunikatów zwracające uwagę na daną markę w punkcie sprzedaży. POS-y wyzwalają decyzje zakupowe, a więc są kategorią działań marketingowych, której bezpośrednim efektem powinno być zwiększenie sprzedaży. Jak zapewnić sobie ten efekt? customer experience handel detaliczny marketing bezpośredni shopper marketing
1 6 0 0 1 9.04.2019 Jakub MüllerMarki własne kontra reszta świataRosnąca siła sieci handlowych online i offline to jedno z najciekawszych zagadnień współczesnego marketingu. To zjawisko zaniepokoiło polski rząd, a w Stanach Zjednoczonych senatorów. Między innymi dlatego, że sprawdzone przez lata sposoby walki konkurencyjnej z markami własnymi przestają działać. e-commerce handel detaliczny zarządzanie marką
0 1 0 0 1 1.04.2019 Bartosz GostkowskiO psach, co nie jadają kiełbasy, czyli wielki boom na rynku zoologicznymPolacy kochają zwierzęta. Prawie połowa z nas dzieli dom z co najmniej jednym zwierzakiem. To prawie siedem milionów psów, kotów, rybek, szynszyli itp. Pod tym względem plasujemy się w czubie europejskiej elity. Z dynamiki trendu wynika, że szybko się to nie zmieni. Zmienia się za to sposób, w jaki traktujemy naszych milusińskich. felieton handel detaliczny trendy zarządzanie marką
1 7 0 0 0 13.03.2019 Mateusz LubczańskiDla Ikei wszystko jest lepsze od stania w miejscuWizyta w Ikei nadal kojarzy się ze spacerem po wielkiej hali sklepowej, a później regeneracją sił hot dogiem albo klopsikiem. Ale dziś przekąska to za mało, by wyciągnąć klienta sprzed komputera. Szwedzi nie od dziś wiedzą, że muszą zmienić model sprzedaży. Starają się wypływać coraz dalej na nieznane sobie dotąd wody. customer experience handel detaliczny marketing mobilny zarządzanie marką
0 6 0 0 1 6.03.2019 RedakcjaRząd planuje ograniczenie sprzedaży marek własnych przez sieci handlowe – eksperci komentują. Oto 5 zróżnicowanych spojrzeń na projekt premiera MorawieckiegoProdukty nabiałowe Mleczna Dolina, woda Polaris czy Oaza, Kraina Wędlin, kosmetyki BeBeauty – to popularne marki własne z półek Biedronki. Konkurencyjny Lidl proponuje np. lubiane wędliny Pikok czy nabiał Pilos. Często kupowane są też marki z logo Carrefour czy Tesco. Tymczasem premier ogłosił projekt ograniczenia sprzedaży takich marek przez sieci handlowe. Zyskać miałyby marki producentów. Co z tego wyniknie? Komentują: Magdalena Szot (PMR), dr Adam Czarnecki (ARC Rynek i Opinia), Mariusz Pyc (Open Research), Agnieszka Górnicka (Inquiry Market Research), Michał Kociankowski (Synergion, Simply By). handel detaliczny prawo
0 1 0 0 0 16.01.2019 Bartłomiej GórznyRok 2018 vs. 2019. Branża retail pod lupąTo był rok nowych regulacji prawnych w handlu. Na przestrzeni minionych dwunastu miesięcy branża retail musiała zmierzyć się z ograniczeniem handlu w niedziele, wprowadzeniem obowiązkowych opłat za torebki foliowe oraz ordynacją o ochronie danych osobowych (RODO). Jak poradziły sobie z tym sieci handlowe? Co przyniesie rok 2019? handel detaliczny trendy zarządzanie marką