„Żywy dowód” – kampania jubileuszowa Centrum Praw Kobiet
  • 1
  • 2
28.11.2019

„Żywy dowód” – kampania jubileuszowa Centrum Praw Kobiet

W 2019 r. Centrum Praw Kobiet obchodzi 25-lecie działalności. Z tej okazji Fundacja zaplanowała kampanię w mediach oraz uroczystą galę w Warszawie.

Centrum Praw Kobiet to najstarsza w Polsce organizacja pozarządowa działająca na rzecz przeciwdziałania przemocy wobec kobiet. Przez ćwierć wieku istnienia fundacji udało się pomóc ponad 100 tys. kobiet oraz ich dzieciom.

Rok 2019 jest dla CPK okazją do:

  • podsumowania tego, co dzięki działalności fundacji udało się w Polsce zmienić w obszarze praw kobiet i przeciwdziałania przemocy wobec kobiet,
  • zdefiniowania nowych wyzwań stojących przed CPK w kolejnych latach.

Z okazji jubileuszu fundacja zaplanowała kampanię pod hasłem „Żywy dowód” oraz uroczystą galę w Warszawie. Głównym założeniem kampanii jest unaocznienie, że działalność CPK przez te wszystkie lata ma charakter bardzo realny.

Być może nie tak łatwo pokazać sukcesy fundacji w obszarach zmian świadomości społecznej czy przepisów prawa. Ale już pomoc udzielana kobietom doświadczającym przemocy jest widoczna gołym okiem.

Głównym formatem promującym kampanię jest minutowy spot. Jego scenariusz powstał na podstawie historii jednej z kobiet, która zgłosiła się po pomoc do fundacji w pierwszym roku jej funkcjonowania.

Do dzisiaj pamiętam jedną z pierwszych kobiet, która się do nas zgłosiła. Pani Ewa spod Mińska Mazowieckiego chciała rozwieść się z mężem, jednak sędzia nie chciał udzielić rozwodu, argumentując, że „nie ustało współżycie”. Nie ustało, ponieważ kobieta była regularnie gwałcona przez swojego męża. Z naszym wsparciem udało się jej rozwieść, a on trafił do więzienia – wspomina założycielka i prezeska CPK, Urszula Nowakowska.

Spot opowiada historię pani Ewy, ukazując kobietę retrospektywnie w momencie pisania listu do CPK. Pokazuje też rodzinę córki pani Ewy, która z dzisiejszej perspektywy stanowi „żywy dowód” na celowość i skuteczność działań fundacji.

Pełna wersja spotu jest emitowana w Internecie. Powstała także wersja 30-sekundowa, która trafi do telewizji. Poza częścią świadomościową kampanii są także realizowane działania mające na celu pozyskiwanie darowizn wspierających działanie fundacji.

Formaty efektywnościowe akcji powstały na bazie portretów prezentujących rodzinę córki pani Ewy. Będą emitowane w mediach społecznościowych.

Oficjalne obchody jubileuszu Centrum Praw Kobiet odbędą się 2–3 grudnia w Mazowieckim Instytucie Kultury w Warszawie. Towarzyszyć im będzie szereg wydarzeń, konferencji, paneli, wystąpień gości specjalnych (m.in.: Małgorzaty Kidawy-Błońskiej, wicemarszałek Sejmu, Pawła Rabieja, wiceprezydenta Warszawy, dra hab. Adama Bodnara, Rzecznika Praw Obywatelskich), sztuk teatralnych czy recitali.

Najważniejszym elementem obchodów będzie jubileuszowa gala, podczas której zostaną wręczone wyróżnienia Białej Wstążki dla mężczyzn, którzy zasłużyli się, reagując na różne formy dyskryminacji i przemocy wobec kobiet w życiu publicznym i prywatnym. Nagrody i wyróżnienia zostaną przyznane także osobom, które w sposób znaczący przyczyniły się do rozwoju fundacji i ochrony praw kobiet w Polsce.

Koncepcję kreatywną i scenariusz kampanii przygotowała agencja reklamowa Dziadek do orzechów. Produkcję zrealizowało studio filmowe Muchas Gracias.

  • Copywriter: Albert Stęclik, Roksana Wantulok
  • Dyrektor kreatywny: Tomasz Gębala
  • Art director: Katarzyna Skoczylas
  • Producent agencyjny: Magdalena Fedyna, Konrad Helwig
  • Planner: Albert Stęclik
  • Klient: Urszula Nowakowska, Monika Młynarska
  • Produkcja spotu: Muchas Gracias
  • Producent: Marcin Andruchów
  • Reżyser: Michał Misiński
  • DOP: Michał Łuka
  • Scenografia: Katarzyna Borycka
  • Kostiumy: Anna Kurpas
  • Fotografia: Bartek Sadowski
  • 2
Centrum Praw Kobiet

Ruszyła jubileuszowa kampania Centrum Praw Kobiet

28 listopada 2019