Życie w kwarantannie: e-commerce i usługi online rekordowo popularne wśród polskich użytkowników. Badanie firmy Mastercard
  • 0
  • 1
20.05.2020

Życie w kwarantannie: e-commerce i usługi online rekordowo popularne wśród polskich użytkowników. Badanie firmy Mastercard

W ostatnich tygodniach Internet stał się dla polskich konsumentów ulubionym miejscem, w którym robią zakupy. W badaniu na zlecenie Mastercard 2/3 Polaków deklaruje, że korzysta z e-commerce częściej niż kiedykolwiek wcześniej. W czasie izolacji społecznej na popularności zyskały też cyfrowe usługi, takie jak zajęcia fitness online, streaming wideo czy nauka języków obcych przez Internet.

Badanie pokazuje, że Polacy szukają w Internecie nie tylko produktów, ale też wirtualnych doświadczeń. Prawie połowa (46%) ankietowanych deklaruje, że na usługi online wydaje obecnie więcej pieniędzy niż przed pandemią. 68% z nich korzysta z platform streamingu wideo, takich jak Netflix, HBO Go czy Amazon Prime Video. 44% przez Sieć gra na komputerze.

Ponadto 29% umila sobie życie w kwarantannie, uczestnicząc w zajęciach fitness online, a 24% wirtualnie odwiedza muzea i inne atrakcje turystyczne. W czasach izolacji ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej stał się też kontakt ze znajomymi i bliskimi, co widać w popularności rozmów wideo. Korzysta z nich 77% badanych, co czyni je najpopularniejszą usługą online.

W czasie pandemii widać też większe zaangażowanie Polaków w działania charytatywne. Prawie połowa (44%) badanych przekazała w ostatnim miesiącu darowiznę online, a 18% zrobiło to po raz pierwszy.

Więcej czasu spędzanego w domu to okazja do nabywania nowych umiejętności, a podłączony do Internetu komputer pomaga w tym nie tylko uczniom. 41% Polaków ankietowanych w badaniu Mastercard sygnalizuje, że szuka w Sieci materiałów edukacyjnych dla siebie lub dla członków rodziny. 28% szlifuje znajomość języków obcych, a 7% grę na instrumentach muzycznych.

Inne umiejętności, które można doskonalić w Internecie, to gotowanie (36%), majsterkowanie (22%), programowanie (16%), a nawet strzyżenie włosów (14%). Nauka online obejmuje też opanowywanie praktycznych umiejętności dnia codziennego. Prawie połowa polskich konsumentów (47%) zaczęła ostatnio korzystać z bankowości internetowej, a 42% korzysta z telemedycyny i kupuje leki online.

Jedną z oznak większego niż dotychczas zainteresowania e-commerce są internetowe zakupy produktów pierwszej potrzeby, które robi 44% polskich konsumentów. Inne popularne produkty to książki (47%), gry planszowe (36%) czy przybory kuchenne (33%). Powodzeniem cieszą się jednak również maszynki do strzyżenia włosów (22%) czy maty do ćwiczeń (16%).

Badanie Mastercard pokazuje też, że niektóre zwyczaje zakupowe konsumentów pozostają bez zmian nawet po przejściu do e-commerce. Prawie wszyscy (96%) łowcy okazji ze sklepów stacjonarnych zamienili je na przeszukiwanie stron internetowych w pogoni za najlepszymi ofertami. Z kolei 79% spośród amatorów oglądania wystaw sklepowych przyznaje, że tworzy listy życzeń, ale nie zawsze kupuje zamieszczone na nich produkty. Ponadto 35% klientów deklaruje, że kupując online, pozostają lojalni wobec sprzedawców, których znają ze świata rzeczywistego.

Prawie wszyscy badani (91%) sygnalizują, że podczas zakupów online zachowują ostrożność, a 60% martwi się, że w Sieci padnie ofiarą oszustwa. Aby zwiększyć bezpieczeństwo przy płaceniu online, 78% polskich konsumentów kupuje u znanych im sprzedawców. 83% sprawdza opinie innych kupujących, a 36% kontaktuje się z nieznanymi im sprzedawcami przed dokonaniem zakupu.

10 najpopularniejszych aktywności online w czasie izolacji:

  1. 77% badanych regularnie prowadzi rozmowy wideo z rodziną, przyjaciółmi i współpracownikami.
  2. 68% subskrybuje platformy VoD, takie jak Netflix, HBO Go czy Amazon Prime Video.
  3. 59% ogląda komedie, kabarety lub stand-up.
  4. 44% gra przez Internet w gry wideo.
  5. 41% bierze udział w lekcjach gotowania lub korzysta z przepisów online.
  6. 36% bierze udział w koncertach.
  7. 29% korzysta z wirtualnych zajęć fitness.
  8. 28% uczy się języka obcego.
  9. 24% odwiedza strony muzeów lub innych atrakcji turystycznych.
  10. 18% rozwiązuje quizy.

10 najpopularniejszych produktów na kwarantannie:

  1. książki (47%),
  2. gry planszowe (36%),
  3. przybory kuchenne (33%),
  4. puzzle (30%),
  5. przybory do farbowania włosów (30%),
  6. maszynki do strzyżenia włosów (22%),
  7. poduszki (21%),
  8. oczyszczacze powietrza (17%),
  9. maty do ćwiczeń/jogi (16%),
  10. sztuka i rzemiosło (16%).

O badaniu
Badanie zrealizowane przez agencję Fly Research w maju 2020 r. na próbie 7500 dorosłych respondentów z 15 krajów, w tym z Polski.

  • 1
Mastercard zbadał, jak wygląda życie w kwarantannie

Mastercard zbadał, jak wygląda życie w kwarantannie

19 maja 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
19.05.2020

Coca-Cola i #BeApp organizują koncerty Coke Studio Sessions

Katy Perry, Bebe Rexha, DJ Khaled, Steve Aoki to pierwsi z ponad stu artystów, którzy wezmą udział w trwającym 60 dni streamingu koncertów na żywo. W ten sposób w dobie trwającej epidemii Coca-Cola chce łączyć fanów na całym świecie i umożliwiać wspólne cieszenie się muzyką. Udział w koncercie to też okazja, by wesprzeć walkę z Covid-19. Widzowie będą mogli dokonać darowizny na rzecz Międzynarodowe­go Ruchu Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca, a Fundacja Coca-Cola przekaże kwotę równoważną środkom wpłaconym przez fanów, wynoszącą do 3 mln dol.