Zwycięzcy pierwszej edycji PR Wings
  • 0
  • 2
20.09.2021

Zwycięzcy pierwszej edycji PR Wings

Znamy zwycięzców pierwszej edycji PR Wings – nowego konkursu w branży public relations. 16 września na uroczystej gali podczas Kongresu Profesjonalistów PR w Rzeszowie wręczono statuetki zwycięzcom w 12 kategoriach, 25 wyróżnień oraz jedną Nagrodę Specjalną od społeczności Stowarzyszenia Agencji Public Relations (SAPR) – organizatora konkursu.

Także po raz pierwszy została przyznana Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka, którą od teraz co roku nagradzana będzie osoba o wybitnych zasługach dla całej branży public relations w Polsce.

Celem konkursu PR Wings jest promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk z zakresu public relations i komunikacji. Pierwsza edycja konkursu została ogłoszona w lipcu 2021 r. i w ciągu miesiąca zgromadziła 80 zgłoszeń. Nadesłały je agencje PR, przedsiębiorstwa, NGO i podmioty administracji publicznej. Zgłoszenia oceniło jury składające się z 27 autorytetów w branży spoza SAPR.

Poziom prac był w większości wysoki, a niektóre pomysły i realizacje wyjątkowe. A trzeba przy tym pamiętać, że powstawały w trudnym czasie pandemii, co zdecydowanie nie ułatwiało zadania. Z drugiej strony pojawiło się dużo projektów z zakresu odpowiedzialnego biznesu i to jest niezwykle budujące – powiedział Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, przewodniczący jury.

Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka to nowa inicjatywa w branży PR, której zdaniem organizatorów konkursu brakowało. Co roku Stowarzyszenie Agencji Public Relations będzie nią honorować osoby, których wkład w budowę i rozwój branży jest nadzwyczajny i szczególnie duży. Andrzej Stolarczyk to tragicznie zmarły w 2019 r. pionier public relations w Polsce. Twórca jednej z pierwszych agencji PR, były dziennikarz, doktor nauk ekonomicznych, wieloletni członek Rady Etyki PR, nauczyciel akademicki i mentor kilku pokoleń studentów komunikacji w Polsce.

Pierwszym laureatem nagrody im. Andrzeja Stolarczyka został Dariusz Tworzydło. To twórca dziesiątek wydarzeń branży PR, książek, publikacji i badań branżowych, programów akademickich, nauczyciel akademicki i pracownik naukowy public relations z kilkudziesięcioletnim dorobkiem i doświadczeniem, praktyk PR.

PR Wings – wyniki
Kategoria: Public affairs i lobbying

  • „Happy Mother’s Day Belarus – białoruska rewolucja kobiet”, Publicon

Kategoria: PR korporacyjny

  • „Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię”, Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata-Media

Kategoria: PR innowacja roku – kampania następnej generacji

  • „Ambasadorzy nowej bankowości – Aion Bank”, Publicon

Kategoria: PR produktowy

  • „Ambasadorzy nowej bankowości – Aion Bank”, Publicon

Kategoria: Największy wpływ społeczny (CSR)

  • „Pierwsza naklejka, która ratuje ludzkie życie”, Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe

Kategoria: Komunikacja kryzysowa

  • „Spirytus na wagę złota”, Partner of Promotion

Kategoria: Komunikacja w social media i influencer marketing

  • „Kampania Poznaj Polskę z Travelist”, Publicon, Travelist

Kategoria: Angażujący event

  • „NaJeżeni w akcji”, Grupa PRC Holding

Kategoria: Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer

  • „Biegam z czystą przyjemnością”, Polska Agencja Antydopingowa

Kategoria: Komunikacja business to business

  • „Conperio – działania PR trampoliną dla biznesu”, Partner of Promotion

Kategoria: Efektywność roku

  • „Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s”, Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

Kategoria: Komunikacja na rynkach międzynarodowych

  • „Komunikacja gamy Renault E-Tech w krajach bałtyckich”, Partner of Promotion, Renault

Nagroda specjalna SAPR (przyznawana przez przedstawicieli agencji SAPR)

  • „Komunikacja i zarządzanie kryzysowe procesu szczepień Centrum Medyczne Medyk”, Exacto

Jury główne konkursu PR Wings
Podstawowe jury tworzyły osoby niezależne od organizatora – spoza SAPR. Są to specjaliści z polskich korporacji, NGO, eksperci nowych mediów i marketingu, konsultanci z niezrzeszonych agencji PR, przedstawiciele świata nauki PR oraz organizacji branżowych.

To:

  • Jakub Antoszewski, Kantar,
  • Maciej Budzich, bloger, influencer Mediafun,
  • Magdalena Budziszewska, T-Mobile,
  • Sebastian Bykowski, Press-Service Monitoring Mediów,
  • Beata Chądzyńska, senior PR manager, Huawei,
  • Jerzy Ciszewski, Publicrelations.pl & Hanami Communications,
  • Łukasz Dominiak, Animex,
  • Łukasz Goździor, Jaguar & Land Rover,
  • Radosław Górecki, Ghelamco,
  • Sebastian Hejnowski, SEC Newgate CEE,
  • Wojciech Jabczyński, Orange Polska,
  • Magdalena Kępiński, dyrektor ds. komunikacji, Veolia,
  • Anna Kiryjow-Radzka, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”,
  • dr inż. Jacek Kotarbiński, profesjonalista z zakresu digital marketingu,
  • Karolina Łuczak, Provident,
  • Bartosz Milczarczyk, Polskie Stowarzyszenie Public Relations,
  • Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski,
  • Bohdan Pawłowicz, NASK, Rada Etyki Reklamy,
  • Maksymilian Pawłowski, Leroy Merlin,
  • Magdalena Przysłupska, Fundacja DKMS,
  • Karol Sadaj, Aion Bank,
  • prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Uniwersytet SWPS Wrocław,
  • Joanna Świerkosz, Accor,
  • Martyna Węgrzyn, Danone,
  • Katarzyna Wilczewska, Pepco,
  • Piotr Turek, Narodowy Bank Polski,
  • Damian Ziąber, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i PSPR.

Audytorem konkursu jest Kancelaria MDDP Olkiewicz i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych. Partnerem strategicznym jest Press-Service Monitoring Mediów, a partnerem głównym konkursu Polska Agencja Prasowa.

  • 2
PR Wings

Zwycięzcy PR Wings ogłoszeni

20 września 2021