Zwycięzcy Papaya Young Creators 2022 wyłonieni
  • 5
  • 8
23.06.2022

Zwycięzcy Papaya Young Creators 2022 wyłonieni

22 czerwca odbył się finał 9. edycji konkursu Papaya Young Creators. Podczas wydarzenia ogłoszono zwycięzców konkursu dla młodych talentów filmowych. Jury tegorocznej edycji przyznało 10 nagród, 1 wyróżnienie oraz 4 nagrody specjalne.

Finałowa gala odbyła się we wnętrzach Fabryki Norblina na warszawskiej Woli. Była zwieńczeniem kilkumiesięcznej pracy młodych adeptów sztuki filmowej – uczestników i uczestniczek konkursu Papaya Young Creators. W ramach konkursu powstały:

  • filmy reklamowe dla marek (AGH, Amica, DPD, Modivo, Onet, Philips, Play, Porsche, Żabka),
  • tiktoki,
  • teledyski,
  • koncepcje i scenariusze audioseriali.

Nagrodę za najlepszy film w kategorii Branded Stories zdobyła Rosie May Bird Smith za film „Herd Immunity” przygotowany dla Onetu. Ten sam obraz zapewnił również laureatce z Londynu nagrodę za najlepszą reżyserię.

Najwięcej wyróżnień i nagród (4) ma jednak na koncie Hubert Patynowski. Jego teledysk „Gold Shit” do utworu „Barbara” zespołu Jansky zdobył:

  • tytuł najlepszego filmu w kategorii Music Stories,
  • nagrodę za najlepszy pomysł,
  • dwie nagrody specjalne.

Utwór zespołu Jansky był zresztą inspiracją do stworzenia również innej nagrodzonej pracy. Klip pod tytułem „Wieki” w reżyserii Joanny Różniak zdobył nagrodę za najlepszy montaż dla Aleksandry Kasprowicz.

Zadebiutowały w tym roku kategorie TikToka

Główne nagrody otrzymały w nich filmy z ważnymi, uniwersalnymi przesłaniami. W kategorii TikTok Branded Stories wygrał film pod tytułem „Śpiąca” dla kampanii społecznej Onetu „Nie czekam 107 lat” autorstwa Anny Ryń i Moniki Dróżdż. Nagrodę w kategorii TikTok Unique Stories przyznano Kacprowi Potępskiemu za produkcję „Inność, indywidualność, różnorodność”.

W kategorii Audio Stories by Audioteka x Papaya Rocks wyróżnione zostały dwa scenariusze. Nagrodę za najlepszy pomysł odebrał Adrian Dulnik za scenariusz „Detektyw Szarada i śmietanka towarzyska RP”. Z kolei wyróżnienie powędrowało do Hanny Dziubińskiej-Kopki za „Sprawę Rusałki”. Dla autorów obu tych pomysłów nagrody oznaczają rozpoczęcie dalszej współpracy z Audioteką.

W tym roku wyłoniono również New Production Talent

Ten tytuł przypadł Marii Wolnej i Dobromirowi Czerskiemu za obraz „Latynoska telenowela” dla DPD w reżyserii Anny Drozdek. Przyznano ponadto kilka nagród specjalnych. Poza wspomnianymi wcześniej nagrodami dla Huberta Patynowskiego, które otrzymał solo (od MakonLine) oraz w duecie z Hasenienem Douserym (od Heliografu) specjalne wyróżnienia przyznały Panavision – dla Bena Holta za zdjęcia do „Soboty rano” w reżyserii Hanny Pikulskiej dla Żabki oraz ATM System – dla Bartłomieja Jakubiaka za zrealizowany dla AGH film „Istotny błąd”. Ta ostatnia produkcja zapewniła również wygraną w kategorii najlepsza scenografia – uhonorowano Aleksandrę Kostulską i Kamilę Bukańską.

Pełną listę laureatów można znaleźć na stronie www.papayayoungcreators.com. Tegoroczna edycja Papaya Young Creators stanowiła podsumowanie programu, który funkcjonował od prawie dekady. Dziś formuła inicjatywy skierowanej do młodych kreatywnych wymaga przedefiniowania, dlatego w takiej odsłonie gala odbywa się po raz ostatni – zaznaczają inicjatorzy.

  • 8
Zwycięzcy Papaya Young Creators 2022

Zwycięzcy Papaya Young Creators 2022

Zwycięzcy Papaya Young Creators 2022
Zwycięzcy Papaya Young Creators 2022
Zwycięzcy Papaya Young Creators 2022
Zwycięzcy Papaya Young Creators 2022
Zwycięzcy Papaya Young Creators 2022
Zwycięzcy Papaya Young Creators 2022
Zwycięzcy Papaya Young Creators 2022
 

22 czerwca 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
22.06.2022

Oczekujemy zrównoważonego biznesu. Chce go ponad 70 proc. Polaków w badaniu GfK

Trzy czwarte Polaków oczekuje od marek konkretnych działań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Blisko jedna trzecia weryfikuje te inicjatywy – wynika z raportu „Green Mood” opracowanego przez firmę badawczą GfK. Wzrost znaczenia zielonych trendów sprawia, że coraz częściej korzystamy także z innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań, takich jak np. automaty paczkowe. Chętniej sięgamy też po ekologiczne produkty. W tym przypadku istotną barierą są jednak wciąż zbyt wysokie ceny tego rodzaju artykułów.

  • 1
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
22.06.2022

Mural Tier Mobility w ramach kampanii „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź Tier”

Z początkiem maja Tier Mobility rozpoczął w Polsce kampanię „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź Tier”. Jej najnowszą odsłonę stanowi ekologiczny mural marki przedstawiający jednego z bohaterów działań – wilka szarego oraz treść zwierzęcego manifestu. Praca została wykonana farbami oczyszczającymi powietrze. Fluorescencyjna treść manifestu jest widoczna o każdej porze dnia i nocy.