Zuza Krajewska i Oskar Zięta w projekcie Alfa Romeo „Powered by emotions”
  • 2
  • 0
18.07.2019

Zuza Krajewska i Oskar Zięta w projekcie Alfa Romeo „Powered by emotions”

Fotografka Zuza Krajewska i projektant Oskar Zięta zostali zaproszeni przez Alfę Romeo do udziału w kampanii „Powered by emotions”. Opowiada ona o sile emocji i prezentuje modele Giulia i Stelvio samochodów tej marki. To pierwszy tego typu lokalny projekt włoskiej marki.

Przedstawiciele Alfy Romeo, aby opowiedzieć o emocjach stojących za powstaniem Giulii i Stelvio, postanowili stworzyć pierwszą lokalną kampanię wizerunkową. Zaprosili do niej dwoje polskich artystów – to Zuza Krajewska i Oskar Zięta. Kampania „Powered by emotions” opowiada o roli emocji w projektowaniu samochodów oraz o sile pasji, której efektem są ponadczasowe dzieła.

Bohaterką pierwszego filmu jest Zuza Krajewska. Obserwujemy ją przy pracy. Słuchamy jej opowieści o tym, jak wielką rolę odgrywają u niej prawdziwe emocje, ludzie, z którymi pracuje, poszukiwanie w nich siły i wyrazistości. Mają to być jednocześnie cechy Alfy Romeo Giulii, która w filmie towarzyszy jej na drugim planie.

— Nie musiałam udawać, byłam sobą. Fotografką. Kobiety, które są tak często tematem moich zdjęć, ich siła, piękno, temperament, plus opowieść o mocnej maszynie o imieniu Giulia. Myślę, że to zagrało razem. Bez naciągania i reklamowej sztuczności – mówi Zuza Krajewska.

Krajewska to jedna z czołowych polskich fotografek, autorka wielu interesujących projektów artystycznych i modowych. Specjalizuje się w fotografii portretowej. Znana jest z portretowania modeli w wyrazisty i nierzadko zaskakujący sposób. To artystka od lat podążająca własną drogą, która stworzyła w fotografii charakterystyczny, rozpoznawalny styl.

Drugi z bohaterów kampanii – Oskar Zięta – to jeden z najbardziej znanych i cenionych polskich projektantów. Opracował przełomową metodę obróbki metalu Fidu. Posłużyła mu ona do stworzenia „mebli przyszłości” – niezwykle wytrzymałych przedmiotów z blachy wypełnionej powietrzem. Choć przyniosły mu rozgłos, Zięta nie ukrywa, że jego celem jest wykorzystanie Fidu na dużo większą skalę.

Oskarowi Zięcie w filmie towarzyszy z oddali model Alfa Romeo Stelvio. Projektant pochłonięty tworzeniem opowiada o uzależniającej sile bycia prekursorem innowacyjnych rozwiązań: „Jeżeli zrobisz coś oryginalnego, to nigdy nie będziesz podrabiał – mówi Zięta. – To jest jak narkotyk, coś w organizmie się uwalnia i motywuje dodatkowo do tego, żeby to dalej robić”.

Towarzyszący mu model Stelvio przez Alfę Romeo został oznaczony symbolem Quadrifoglio – czterolistnej koniczynki. Od 1923 r. marka wyróżnia nim swoje przełomowe modele, będące znakiem rozpoznawczym osiągów i włoskiej pasji do wyścigów samochodowych.

— Jako dla miłośnika motoryzacji, marka Alfa Romeo jest dla mnie bardzo ważnym symbolem. Jej legenda, ponadczasowy design i kultowe modele miały ogromny wpływ na historię motoryzacji. Sam osobiście poluję na Alfę Romeo GTV 2000 z 1975 r., czyli najlepszego rocznika – wyjaśnia Oskar Zięta.

Kampania wystartowała w kanałach cyfrowych i w mediach społecznościowych – na Facebooku i YouTube, do końca lipca ruszy w serwisach VoD – m.in. Player, Ipla. W sierpniu kampania pojawi się w kinach.

18 lipca 2019