WARC Creative 100 – ranking za 2024 r. - Marketing przy Kawie
Znamy zwycięzców WARC Creative 100. Ranking najbardziej kreatywnych kampanii, agencji i marek 2024 r.
  • 3
  • 1
23.03.2025

Znamy zwycięzców WARC Creative 100. Ranking najbardziej kreatywnych kampanii, agencji i marek 2024 r.

Najbardziej kreatywną kampanią 2024 r. została „WoMen’s Football” agencji Marcel Paris, przygotowana dla Orange. Najbardziej kreatywne agencje to Publicis Conseil Paris i Rethink Toronto (agencja niezależna). Wśród marek zwyciężyli Apple i Anheuser-Busch InBev.

WARC Creative 100 to ranking kampanii i firm najczęściej nagradzanych za kreatywność. Podstawą są wyniki globalnych i regionalnych konkursów kreatywnych na całym świecie. Zestawienie ma umożliwiać marketerom porównywanie swoich wyników między sobą. Uwzględniane konkursy są dobierane na podstawie corocznego globalnego badania panelowego. Konsultuje je też rada doradcza rankingów WARC.

Zwycięzcy WARC Creative 100 2025

Najbardziej kreatywne kampanie:

1. Zwycięstwo przyznano reklamie „WoMen’s Football”, stworzonej przez Marcel Paris dla Orange. Doceniono ją za efekty wideo, które w innowacyjny sposób pokazują, że piłka nożna kobiet jest równie ekscytująca jak piłka nożna mężczyzn. Reklama została wyświetlona ponad 15 mln razy. Udostępnił ją w mediach społecznościowych m.in. francuski minister sportu.

2. Coors Light Out. Marka piwa wykorzystała na limitowanej edycji puszki motyw uszkodzenia billboardu (Shohei Ohtani trafił w niego piłką podczas meczu baseballowego). Akcja nabrała charakteru wirusowego.

3. CeraVe: Michael CeraVe na miejscu trzecim. Humorystyczna kampania przygotowana na zeszłoroczny Super Bowl. Głównym bohaterem jest kanadyjski aktor komediowy Michael Cera. Film wyświetlono 9 mld razy przed transmisją finału.

Najbardziej kreatywne agencje:

1. Publicis Conseil Paris. Przez ostatnie trzy lata agencja szybko pięła się w rankingu, z 25. na czwarte, a w tym roku na pierwsze miejsce. Pomogła jej w tym obsługa takich marek jak Renault, Orange i Solar Impulse Foundation.

Najbardziej kreatywna agencja niezależna:

1. Rethink, Toronto – zwycięzca wśród agencji niezależnych, piąte miejsce w rankingu ogólnym. Trzy kampanie w pierwszej setce najbardziej kreatywnych.

Najbardziej kreatywna sieć reklamowa:

Ogilvy. Obejmuje agencje Ogilvy Londyn, Nowy Jork, Bombaj i Toronto oraz David Madryt i Bogota. Sieć zrealizowała 12 spośród 100 najlepszych kampanii w najnowszym rankingu.

Najbardziej kreatywna niezależna sieć reklamowa:

Serviceplan. Trzy kampanie w pierwszej setce. Agencja z Monachium zajęła siódme miejsce w klasyfikacji generalnej.

Najbardziej kreatywny holding reklamowy:

WPP. Na podium były też Omnicom i Interpublic. Kolejne miejsca:

  • Publicis
  • Havas
  • Dentsu
  • Accenture
  • Hakuhodo DY
  • Stagwell
  • BlueFocus

Najbardziej kreatywna marka:

Apple. Dwie jej kampanie, czyli „Fuzzy Feelings” i „Shot on iPhone – Little Garlic”, znalazły się w pierwszej setce.

Najbardziej kreatywny reklamodawca:

Anheuser-Busch InBev. Producent piwa z siedzibą w Leuven w Belgii miał w pierwszej setce trzy kampanie i cztery marki – Michelob Ultra (spot tej marki był jednym z najwyżej ocenionych podczas Super Bowl 2024), Cerveza Poker, Corona i Stella Artois – w pierwszej pięćdziesiątce rankingu.

Kolejne miejsca:

  • Unilever
  • Kraft-Heinz
  • Apple
  • Heineken
  • Samsung
  • McDonald’s
  • Coca-Cola
  • Renault
  • Microsoft

Najbardziej kreatywny kraj:

USA. Kolejne miejsca zajęły:

  • Wielka Brytania
  • Francja
  • Brazylia
  • Niemcy
  • Australia
  • Argentyna
  • Hiszpania
  • Indie
  • Kanada
 WARC Creative 100

Najnowszy WARC Creative 100. Najbardziej kreatywne marki, kampanie i agencje 2024 r.

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

22 marca 2025

21 marca 2025