Znamy zwycięzców polskiej edycji konkursu Superbrands 2022
  • 0
  • 2
23.09.2022

Znamy zwycięzców polskiej edycji konkursu Superbrands 2022

Superbrands Polska po raz 16. nagrodziło najsilniejsze marki na krajowym rynku. Nagrodę Honorową przyznawaną osobom, które w sposób szczególny przyczyniają się do budowy pozytywnego wizerunku Polski, otrzymała Adriana Porowska. 26 marek otrzymało statuetki Superbrands Polska oraz Business Superbrands Polska.

Superbrands to wyróżnienia przyznawane za wieloletnią konsekwentną pracę na rzecz budowy silnej marki. Takiej, która oferuje użytkownikom istotne korzyści materialne i emocjonalne, wykraczające poza te dostarczane przez konkurencję. Taka marka zapewnia też odbiorcom pewność, że otrzymują najlepszą ofertę w kategorii.

Organizacja działa na świecie od 1994 r., projekt ma swoje lokalne edycje w 90 krajach. W Polsce jest obecna od 17 lat. Badanie stanowiące podstawę do przyznania tytułu jest największym konsumenckim sondażem siły i wizerunku marek.

Za realizację badania odpowiada instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Raz na dwa lata grupa 3000 respondentów poddaje weryfikacji 2000 marek pogrupowanych w ponad 100 kategoriach. Wyniki sondażu są konfrontowane z opinią Rady Marek – stałego grona doradczego Superbrands. W tym roku było ono złożone z 40 ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Udział w procesie certyfikacji jest całkowicie bezpłatny.

Najsilniejsze marki biznesowe wybierane są na podstawie kryteriów jakości produktów lub usług, relacji B2B, innowacyjności oraz działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Decydujący głos w tym wyborze mają eksperci Konfederacji Lewiatan.

W 2022 roku w gronie laureatów Superbrands znalazły się:

  • AMS,
  • Apart,
  • Ciech Sarzyna,
  • Cisowianka,
  • CityFit,
  • DPD,
  • Drutex,
  • Grupa Enel-Med,
  • Eneris,
  • Europejski Fundusz Leasingowy,
  • Felix,
  • Forbes,
  • Gazeta.pl,
  • Herbalife Nutrition,
  • Lancerto,
  • Nationale Nederlanden,
  • Onet,
  • Piątnica,
  • Przysnacki,
  • Rossmann,
  • Saatchi & Saatchi,
  • Sodexo,
  • Thermomix,
  • Tork,
  • Uniqa,
  • Wirtualna Polska.

Wydano kolejny „Album Superbrands”

Trafiły do niego:

  • historie sukcesu nagrodzonych marek;
  • artykuły ekspertów poświęcone w tym roku przede wszystkim niespodziewanym wyzwaniom współczesności, które wpływają na myślenie o markach, ich działania i wybory użytkowników.

Publikacja, nazywana na świecie „biblią brandingu”, będzie dostępna dla czytelników w listopadzie.

Ważne wydarzenia 2022 r. wpłynęły na charakter tegorocznej edycji projektu

Jego głównym tematem stało się człowieczeństwo. Wydarzenia te wpłynęły także na wybór laureatki Nagrody Honorowej. Na grono dotychczasowych nagrodzonych złożyły się postaci, których nazwiska i dorobek są powszechnie znane. One same zaś są stale obecne w krajowym i międzynarodowym dyskursie.

Wśród nagrodzonych byli już politycy, sportowcy, artyści i społecznicy, m.in.:

  • były prezydent Lech Wałęsa;
  • Jerzy Buzek – były premier i przewodniczący Parlamentu Europejskiego;
  • były premier i minister finansów Leszek Balcerowicz;
  • Jerzy Owsiak i WOŚP;
  • Janina Ochojska;
  • Agnieszka Radwańska;
  • Robert Lewandowski;
  • Paweł Pawlikowski;
  • Krzysztof Penderecki;
  • Marian Turski.

Organizatorzy starali się zwrócić uwagę na tych, którzy nie są widoczni w błyskach fleszy, a którzy swoją codzienną działalnością realnie wpłynęli na pozytywną odmianę ludzkich losów. Na cichych bohaterów, dzięki którym Polska znalazła się na ustach świata jako kraj, w którym nie powstał żaden obóz dla uchodźców.

Ich wszystkich w opinii Rady Marek uosabia Adriana Porowska – prezeska Kamiliańskiej Misji Pomocy Społecznej i streetworkerka od kilkunastu lat wspierająca osoby w kryzysie bezdomności. To ona w pierwszych tygodniach wojny koordynowała pomoc wolontariuszy na warszawskich dworcach: Zachodnim i Centralnym. Współpracowała z firmami i władzami, działała w porozumieniu z ONZ, Komisją Praw Człowieka i Rzecznikiem Praw Obywatelskich.

– Jeśli mógłbym jakoś określić Adrianę Porowską, to użyłbym trzech słów: empatia, determinacja i profesjonalizm – mówił Adam Bodnar, wygłaszając laudację podczas Gali Superbrands. – Na polskiej ziemi trudno znaleźć bardziej empatyczną i zdeterminowaną osobę: konkretną, nieodpuszczającą działaczkę, która w każdej sytuacji stara się znaleźć rozwiązanie i pomóc. […] jej postawa jest znana na całym świecie i powinniśmy jej być jako Polacy bardzo za to wdzięczni.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.

  • 2
Superbrands 2022 – nagrodzeni

Superbrands 2022 – nagrodzeni

Superbrands 2022 – nagrodzeni
 

23 września 2022