Znamy zwycięzców 27. edycji festiwalu Golden Drum
  • 0
  • 8
18.10.2021 Aktualizacja:

Znamy zwycięzców 27. edycji festiwalu Golden Drum

15 października 2021 r. odbyła się oficjalna ceremonia Grand Award. Jury wyróżniło najlepszych twórców i ich pomysły, całe zespoły oraz agencje. Było to zwieńczenie trwającego od 13 października festiwalu Golden Drum.

Tytuł Agencji Roku po raz drugi raz z rzędu trafił w ręce Publicis Italy z Mediolanu. Przyczynił się do ogólnego sukcesu spółki Publicis, która zebrała najwięcej punktów i została uhonorowana tytułem Sieci Roku. Nagrodę dla najlepszej niezależnej Agencji Roku otrzymała agencja Voskhod z Jekaterynburga w Rosji.

Najlepszą marką, która wyróżniła się podczas 27. edycji festiwalu, zdobywając Brand Grand Prix, był Burger King. Otrzymał dwie nagrody Grand Prix, sześć Golden Drums, cztery Silver Drums i dwie Bronze Drums we wszystkich kategoriach. Jorg Riommi, Eduardo Marques i Bruno Bertelli, autorzy kampanii „Moldy Whopper”, zostali uhonorowani tytułem Dyrektorów Kreatywnych Roku.

W sekcji All Juries, Best of Genius Loci – nagroda za kampanie dla lokalnej społeczności – trafiła do Publicis Latvia za projekt „Still Speaking Up Deep Truth” przygotowany dla Propuesta Civica. Best of Social Good – nagroda za działania korzystne społecznie – została przyznana White Rabbit Budapest za kampanię non profit „Terms Against Bullying” prowadzonej przez Universidade de Madeira. Jury nie przyznało nagrody Best of Covid-19.

Najlepszym zgłoszeniem z regionu Adriatyku, które otrzymało specjalną nagrodę Adriatyckiej Agencji Roku, był projekt przygotowany przez UM Beograd, część McCann Beograd – kampania „Thank you, Doctors”.

Najlepszy film z Konkursu Young Drummers, zaprezentowany we współpracy ze słoweńską Izbą Turystyczną, to wideo pod tytułem „Imagine Slovenia” stworzone przez Dmitrija Szarowa z Rosji.

Polscy laureaci Golden Drum:
Silver Drum:

  • McCann Poland, Warsaw za akcję „Safe Waze 2 Shop” dla marki Mastercard w kategorii Digital, Mobile & Technology – Apps and Mobile Content

Bronze Drum:

  • Gong za „The Art of Stealing” promującą serial „Lupin” Netfliksa w kategorii  Out of Home (OOH) – Media & Entertainment
  • McCann Poland, Warsaw za akcję „Safe Waze 2 Shop” dla marki Mastercard w kategorii Engagement – Creative use of Data
  • McCann Poland, Warsaw za akcję „Safe Waze 2 Shop” dla marki Mastercard w kategorii Engagement – Real-time engagement
  • McCann Poland, Warsaw za akcję „Safe Waze 2 Shop” dla marki Mastercard w kategorii Digital, Mobile & Technology – Digital & Mobile Creativity

Po rocznej przerwie spowodowanej globalną pandemią festiwal odnotował 25-procentowy wzrost liczby zgłoszeń w konkursie. Ze wszystkich prac kapituła wybrała 271 zgłoszeń i przyznała łącznie 46 Bronze Drum, 41 Silver Drum, 30 Golden Drum i 14 Grand Prix w różnych grupach i kategoriach. Laureaci otrzymali nowe, utrzymane w duchu zrównoważonego rozwoju trofea wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska – naturalnych i pochodzących z recyklingu.

Wszystkie wyróżnione prace dostępne są na stronie www.goldendrum.com.

  • 8
Golden Drum

Zwycięzcy 27. edycji festiwalu Golden Drum

18 października 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
18.10.2021

IAB Europe i IAB Polska wzywają europarlamentarzystów do odrzucenia „wprowadzającego w błąd” raportu na temat reklam wykorzystujących dane

IAB Europe i IAB Polska wyrażają zaniepokojenie kampanią i raportem zainicjowanymi przez Grupę Zielonych/Wolne Przymierze Europejskie w Parlamencie Europejskim. Określają one ogromną część gospodarki internetowej mianem „manipulacji” i wzywają do wprowadzenia całkowitego zakazania wykorzystywania danych osobowych w reklamie. Jak podkreślają branżowe organizacje, oznaczałoby to katastrofę dla europejskich mediów, start-upów i małych firm.

15 października 2021