Znamy wyniki konkursu „Bez (prze)targu”
  • 0
  • 7
11.10.2018

Znamy wyniki konkursu „Bez (prze)targu”

Wybrano najlepsze projekty w konkursie „Bez (prze)targu”. Wśród laureatów znalazły się inicjatywy Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie oraz miasta Rabka-Zdrój. Wyniki ogłoszono na zakończenie pierwszego dnia Kongresu Marki Małopolska. Marszałek Jacek Krupa tego wieczoru wręczył także statuetki partnerom projektu Made in Małopolska.

Konkurs „Bez (prze)targu” na niestandardowe kampanie promocyjne został zorganizowany w dwóch kategoriach:

  • jednostek samorządu terytorialnego (JST),
  • podmiotów Systemu Koordynacji Marki Małopolska (SKMM).

W pierwszej kategorii zgłoszono 15 projektów, a w drugiej 32.

Laureatem w kategorii JST został Rabka Festival. Międzynarodowy Festiwal Literatury Dziecięcej. Podczas wręczania nagród podkreślono, że to projekt wyjątkowy, gdyż promuje coraz mniej popularne czytanie i udowadnia magię książki. Ponadto w kreatywny i niestandardowy sposób pokazuje, że książka ma ogromny potencjał. Łączy pokolenia, rozbudza wyobraźnię, skłania do poznawania świata, otwartości, rozwija wiarę w siebie i kreatywność. Festiwal zachwycił też oceniających prospołecznym charakterem, osiągniętymi rezultatami promocyjnymi i spójnością przekazu.

Zwycięski projekt w kategorii SKMM to z kolei „Biblioteka wychodzi na pole” Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie. Letnie upały i leniwe wakacje to nie najlepszy czas, aby odwiedzać mury biblioteki. Pracownicy biblioteki wiedzieli jednak, że czytelników można znaleźć w okolicy zacienionych Plant Krakowskich, Parku Jordana czy na miejskiej plaży. Po zapakowaniu książek na specjalnie skonstruowany rower wyruszono w miasto w poszukiwaniu miłośników literatury. Okazało się to strzałem w dziesiątkę.

Oprócz statuetek do zwycięzców konkursu „Bez (prze)targu” trafi też nagroda w postaci wspólnej kampanii promocyjnej wraz z Małopolską.

W konkursie przyznano także wyróżnienia. W kategorii JST otrzymały je:

  • gmina Stary Sącz za dwa działania: „Enklawa przyrodnicza – bobrowisko Stary Sącz” oraz interaktywne mapy tras rowerowych w gminie Stary Sącz,
  • gmina Zielonki za działanie V Rajd Rowerowy w Gminie Zielonki.

W kategorii SKMM:

  • Opera Krakowska w Krakowie za projekt „Z muzyką od poczęcia – cykl warsztatów dla kobiet w ciąży”,
  • Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcy im. św. Ludwika w Krakowie za kampanię informacyjno-edukacyjną dotyczącą profilaktyki zakażeń pneumokokowych w Małopolsce w 2017 r.,
  • Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie za działanie „Teatralna pasieka”.

Gala Made in Małopolska stała się okazją do uhonorowania partnerów projektu województwa małopolskiego Made in Małopolska. Jacek Krupa, marszałek województwa wręczył statuetki 18 partnerom. Wśród nich są:

  • Cechini Muszyna
  • Conhpol
  • Firma Elmak
  • Fakro
  • HM Design – Manufaktura Mebli
  • Karpiel Steindel Architektura
  • Krupiec
  • Grupa Maspex
  • Muszynianka
  • Firma „Płatek”
  • Polskie Koleje Linowe
  • Pstrąg Ojcowski
  • Grupa RMF
  • Sekret Smaku
  • Studio Kult Tattoo
  • Uzdrowisko Krynica-Żegiestów
  • Wiśniowski
  • Wysowianka

Podczas gali przyznano także Odznakę Honorową Województwa Małopolskiego – Krzyż Małopolski. Otrzymał ją ks. Andrzej Augustyński ze Stowarzyszenia Siemacha, które również jest partnerem projektu Made in Małopolska.

Marketing przy Kawie był patronem medialnym wydarzenia.

  • 7

11 października 2018