- 0
- 1
Znamy nominowanych w konkursie IAB Mixx Awards 2025
Spośród około 170 zgłoszeń jury konkursu IAB Mixx Awards 2025 wyłoniło 43 kampanie, które otrzymały 53 nominacje do nagród. To właśnie te projekty zachwyciły jurorów inspirującym wykorzystaniem ekosystemu digital, kreatywnością oraz skutecznością działań.
Najlepsze kampanie będą walczyć o złote, srebrne i brązowe statuetki w czternastu kategoriach konkursowych. Zwycięzców poznamy 25 listopada podczas uroczystej gali IAB Mixx Awards 2025 w Warszawie.
– Po raz kolejny mogliśmy obserwować wspaniałe przykłady działań marketingowych w digitalu. To, co szczególnie zwraca uwagę w tej edycji, to niezwykle wyrównany poziom zgłoszeń. Tylko kilka kampanii uzyskało nominację w więcej niż jednej kategorii, co pokazuje, że w tym roku konkurencja była wyjątkowo zacięta. Każda z nominowanych prac reprezentuje wysoki poziom kreatywności i skuteczności, a to zapowiada ogromne emocje podczas gali finałowej – mówi Robert Wielgo, członek zarządu IAB Polska.
Wśród 53 nominacji znalazło się kilka kampanii, które będą walczyć o nagrodę w dwóch kategoriach:
- Bitwa na rymy w Mieście ING w Roblox – Gong, ING Bank Śląski, MullenLowe Media, Game Changer
- Cukiernia Lubella – Feeders Agency, Grupa Maspex (Lubella)
- eCommerce First Launch magnezu dla dzieci od lidera Magne B6 – PHD, PTR Digital, McCann Poland, Opella Healthcare Poland
- Emerytura jest bliżej, niż myślisz – Gong, ING Bank Śląski, MullenLowe Media
- Launch Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel – GoldenSubmarine, Zenith, Lettly, Twin Collective, Lotte Wedel
- Lidl Polska wchodzi na TikToka – SpaceCat, Lidl Polska
- Podróż za miliard – Bluerank, Full Stack Experts, Rainbow
- Ptasie Mleczko – Obieraczka do pianek – Plej, Lotte Wedel, Zenith, Falou
- Słodki powrót Chocolissimo – FormUp, Chocolissimo
- Virtual Vibes zmienia oblicze festiwali – Game Changer, Unmute, Virtual Vibes
Kampanie oceniało jury złożone z 72 ekspertów branży digital marketingu, pracujących w trzech grupach jurorskich.
– Tegoroczne obrady były bardzo intensywne. To zawsze fascynujący moment, w którym marketing spotyka się z emocjami, strategią i technologią. Cenię, że jury jest różnorodne – od przedstawicieli agencji kreatywnych i mediowych, po adtechy i marketerów – co pozwala naprawdę wszechstronnie spojrzeć na każdą kampanię. Wspólną cechą nominowanych projektów jest z pewnością klarowna strategia oraz twarde dane potwierdzające efekty. Kampanie, które potrafią pokazać konkretny cel, dobraną do niego taktykę i realny wynik, zawsze robią największe wrażenie – komentuje Anna Gruszka, przewodnicząca jury IAB Mixx Awards 2025.
Konkurs IAB Mixx Awards od dziewiętnastu lat wyróżnia najbardziej innowacyjne i efektywne kampanie marketingowe
Takie, które wyznaczają kierunki rozwoju komunikacji w środowisku cyfrowym. Tegoroczna edycja przyniosła zmiany w sposobie oceny kampanii. Jury przyglądało się zgłoszeniom przez pryzmat czterech odświeżonych kryteriów, które pozwalają jeszcze lepiej wyróżnić projekty charakteryzujące się kreatywnością, innowacyjnością i skutecznością:
• Koncepcja kreatywna – pomysł, storytelling i spójność przekazu.
• Realizacja i wykorzystanie mediów – strategia, dobór kanałów, integracja z mediami.
• Innowacje – przełamywanie schematów, wykorzystanie nowych technologii.
• Rezultaty & ROI oraz realizacja założonych KPI – wpływ kampanii na sprzedaż, markę i zachowania klientów.
– Zmiany w kryteriach oceny i skondensowanie kategorii konkursowych to naturalny krok w rozwoju IAB Mixx Awards. Pozytywne efekty tych zmian widać już na etapie nominacji. Tegoroczny poziom był niezwykle wyrównany, a jednocześnie pozwolił wyłonić twórców, którzy stawiają na odważne i ukierunkowane rozwiązania, łączące technologię, dane i kreatywność w unikalny sposób. Liczę, że przełoży się to również na ostateczne wyniki konkursu – podkreśla Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
Nowością w tegorocznym konkursie jest także kategoria Retail Media
Nagrodzone zostaną w niej kampanie innowacyjnie wykorzystujące przestrzeń retailową do tworzenia angażujących doświadczeń zakupowych. To odpowiedź na dynamicznie rozwijający się segment marketingu, w którym granice między światem offline a online coraz bardziej się zacierają.
– Wprowadzenie kategorii Retail Media to reakcja na realne zmiany w sposobie, w jaki konsumenci dziś doświadczają marek – zarówno online, jak i w przestrzeni zakupowej. Już niedługo retail media będą dyktowały warunki dla innych sektorów marketingu cyfrowego. Widzimy, że coraz więcej marek na polskim rynku potrafi wykorzystać ten potencjał w sposób naprawdę innowacyjny. Warto je wyróżnić i docenić z perspektywy odrębnej kategorii – dodaje Schmidt.
Podczas gali, która odbędzie się 25 listopada w Muzeum Historii Polski w Warszawie, poza nagrodami dla kampanii zostaną również przyznane statuetki w kategoriach:
- Reklamodawca Roku,
- Agencja Roku,
- Dom Mediowy Roku.
Kapituła konkursu wyróżni też laureatów tytułów Człowiek Roku oraz Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań. Zwieńczeniem wieczoru będzie nagroda Best in Show – przyznawana kampanii, która zdobędzie największą liczbę punktów, w tym co najmniej jedno złoto.
Pełna lista nominowanych
Best Use of Artificial Intelligence
| KAMPANIA | KLIENT (MARKA) | ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| AI w służbie ROAS | Audioteka Group | Audioteka Group |
Best Use of Social Media
| KAMPANIA | KLIENT (MARKA) | ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| Admin Komputronik. Więcej niż Admin. | Komputronik | Brand Kolektyw, Sales&More |
| Flamin’ Hot x Kinny Zimmer | PepsiCo (Flamin’ Hot) | Zenith, DDB Warszawa, SBM Label |
| Lidl Polska wchodzi na TikToka | Lidl Polska | SpaceCat |
| MediaMarkt – Handlujemy Najlepszym Towarem | Media Markt | Publicis Warsaw |
| Ptasie Mleczko – Obieraczka do pianek | Lotte Wedel (Ptasie Mleczko) | Plej, LotteWedel, Falou, Zenith |
Brand Awareness & Positioning
| KAMPANIA | KLIENT (MARKA) | ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| Emerytura jest bliżej, niż myślisz | ING Bank Śląski | Gong, ING Bank Śląski, MullenLowe Media |
| Flavour Battle | PepsiCo (Lay’s) | Zenith, Sips&Bites, Cut The Mustard |
| Launch Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel | Lotte Wedel (Fabryka Czekolady E.Wedel) | GoldenSubmarine, Zenith, Lettly, Twin Collective |
| Miej na to Magne B6! | Opella Healthcare Poland (Magne B6) | PHD, FCB Health Spark |
Consumer Experience
| KAMPANIA | KLIENT (MARKA) | ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| Cukiernia Lubella | Grupa Maspex (Lubella) | Feeders Agency |
| Masz coś pod spodem | Answear.com, Durex | Answear.com, DDB Warszawa, Durex, OMD Group |
| McDonald’s x Bambi | McDonald’s Polska | OMD Group, DDB Warszawa, Panowie Programiści, MassiveMusic Warsaw, 24/7 Communication, Dentsu Creative, Endorfina Events |
| Virtual Vibes zmienia oblicze festiwali! | Virtual Vibes | Game Changer, Unmute |
Content Marketing & Digital Public Relations
| KAMPANIA | KLIENT (MARKA) | ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| Emerytura jest bliżej, niż myślisz | ING Bank Śląski | Gong, ING Bank Śląski, MullenLowe Media |
| LeŚnia | Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku | Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku |
| Nauka biznesu po polsku z „Edukacją XD” | Canal+ Polska | Canal+ Polska |
| Ptasie Mleczko – Obieraczka do pianek | Lotte Wedel (Ptasie Mleczko) | Plej, Lotte Wedel, Zenith, Falou |
| Work Sport Balance w Decathlon | Decathlon | GetHero, Decathlon, Przestrzeń, Essence Mediacom by WPP Media |
Data Driven & Precision Marketing
| KAMPANIA | KLIENT (MARKA) | ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| Jak z chaosu zrobić hit? Feed, który zmienił zasady gry VOD | CANAL+ Polska | Sales&More |
| Podróż za miliard | Rainbow | Bluerank, Full Stack Experts |
| Słodki powrót Chocolissimo | Chocolissimo | FormUp |
| Z gazetki do koszyka. Z danych do decyzji | PepsiCo (Lay’s, Pepsi, Doritos, Lipton) | Gazetkowo, PepsiCo |
Games & eSport
| KAMPANIA | KLIENT (MARKA) | ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| Bitwa na rymy w Mieście ING w Roblox | ING Bank Śląski | Gong, ING Bank Śląski, MullenLowe Media, Game Changer |
| InPost GeoGraf – aktywacja influencersko-gamingowa | InPost | InPost, UCK Agency |
| Virtual Vibes zmienia oblicze festiwali! | Virtual Vibes | Game Changer, Unmute |
Launch
| KAMPANIA | KLIENT (MARKA) | ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| eCommerce First Launch magnezu dla dzieci od lidera Magne B6 | Opella Healthcare Poland (Magne-B6 Kids) | PHD, PTR Digital, McCann Poland |
| Konto Mobi dla dzieci 6–12 lat z Apką Moje ING | ING Bank Śląski | Brain, Gong, Mullenlowe Media |
| Launch Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel | Lotte Wedel (Fabryka Czekolady E.Wedel) | GoldenSubmarine, Zenith, Lettly, Twin Collective |
| Weź to na gorąco | Żabka Polska | Value Media, Cukier Works, H2O Creative |
Limited Budget
| KAMPANIA | KLIENT (MARKA) | ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| IKEA Dzień Snu | IKEA Retail | Wavemaker by WPP Media, Loyalty Point, IKEA Retail |
| Na walentynki kwiaty zwiędną, a śledzik zostanie | Lisner | Kerris |
Mixx for Good Purpose
| KAMPANIA | KLIENT (MARKA) | ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| Czy to normalne? | Instytut Dobrej Śmierci | Twin Collective |
| Kampania społeczna „Ona temu winna?” | Fundacja Centrum Praw Kobiet | Opus B |
| Oblicza Weterynarii | Azan (Brit Veterinary Diet) | Cut the Mustard, Performance Group |
| Rozlicz Ból | Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali | Publicis Warsaw, MSL, Panowie Programiści, MBrige, PMX, Publicis Groupe Poland |
| Strzel kasą na zwierzaki | OTOZ Animals | Kierunek Kreatywny, Oto Film, Vein Postproduction |
Offline Digitizing
| KAMPANIA | KLIENT (MARKA) | ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| Burger Drwala koloruje zimę | McDonald’s Polska | OMD Group, DDB Warszawa, 24/7 Communication, Panowie Programiści |
| Cukiernia Lubella | Grupa Maspex (Lubella) | Feeders Agency |
| House of Kaktus | Froneri (Kaktus) | Polot |
| Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka | Fundacja Itaka (Infolinia 116 000 – Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka) | Screen Network, Fundacja Itaka |
| Wytwórnia Pamięci | Muzeum Powstania Warszawskiego | FMCGO, Havas Play |
Online Marketing with Influencer
| KAMPANIA | KLIENT (MARKA) | ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| „Roślinnie, Zawsze Pysznie!” | Danone (Alpro) | Stor9, Essence Mediacom by WPP Media, Danone |
| Bitwa na rymy w Mieście ING w Roblox | ING Bank Śląski | Gong, ING Bank Śląski, MullenLowe Media, Game Changer |
| Lidl Polska wchodzi na TikToka | Lidl Polska | SpaceCat |
| Unieś rzęsy do samego nieba! | L’Oreal Polska (Maybelline New York) | MullenLowe Warsaw, Wavemaker by WPP Media, Enyo |
Performance Marketing
| KAMPANIA | KLIENT (MARKA) | ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| Black Sales Weeks w Komfort | Sklepy Komfort | Labcon, Value Media, SalesTube |
| Jak wygrać bez wchodzenia w wojnę cenową? | Bank Pekao SA | Sales&More |
| Podróż za miliard | Rainbow | Bluerank, Full Stack Experts |
| Słodki powrót Chocolissimo | Chocolissimo | FormUp |
| Wybory to nasz sport zawodowy! | STS | STS |
Retail Media
| KAMPANIA | KLIENT (MARKA) | ZGŁASZAJĄCY I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY |
| Album Piękna | Unilever (Dove), Rossmann | Mindshare by WPP Media, Yellow Cups, That One Agency |
| eCommerce First Launch magnezu dla dzieci od lidera Magne B6 | Opella Healthcare Poland (Magne-B6 Kids) | PHD, PTR Digital, McCann Poland |
- Sponsorem głównym jest RTB House.
- Sponsorem kategorii jest Hybrid.
- Patroni honorowi: BCC, Rada Reklamy, Polska Organizacja Reklamodawców.
- Patroni medialni: Wirtualna Polska, Gazeta.pl, Onet, Magazyn Online Marketing, Marketer+, Marketing Przy Kawie, Media Marketing Polska, Nowy Marketing.
- Współpraca prawna: Traple Konarski Podrecki & Partners.
- Współpraca: DIMAQ, Qualid.

