IAB Mixx Awards 2025 – nominacje - Marketing przy Kawie
Znamy nominowanych w konkursie IAB Mixx Awards 2025  
  • 0
  • 1
29.10.2025

Znamy nominowanych w konkursie IAB Mixx Awards 2025  

Spośród około 170 zgłoszeń jury konkursu IAB Mixx Awards 2025 wyłoniło 43 kampanie, które otrzymały 53 nominacje do nagród. To właśnie te projekty zachwyciły jurorów inspirującym wykorzystaniem ekosystemu digital, kreatywnością oraz skutecznością działań. 

Najlepsze kampanie będą walczyć o złote, srebrne i brązowe statuetki w czternastu kategoriach konkursowych. Zwycięzców poznamy 25 listopada podczas uroczystej gali IAB Mixx Awards 2025 w Warszawie.

Po raz kolejny mogliśmy obserwować wspaniałe przykłady działań marketingowych w digitalu. To, co szczególnie zwraca uwagę w tej edycji, to niezwykle wyrównany poziom zgłoszeń. Tylko kilka kampanii uzyskało nominację w więcej niż jednej kategorii, co pokazuje, że w tym roku konkurencja była wyjątkowo zacięta. Każda z nominowanych prac reprezentuje wysoki poziom kreatywności i skuteczności, a to zapowiada ogromne emocje podczas gali finałowej – mówi Robert Wielgo, członek zarządu IAB Polska.

Wśród 53 nominacji znalazło się kilka kampanii, które będą walczyć o nagrodę w dwóch kategoriach:

  • Bitwa na rymy w Mieście ING w Roblox – Gong, ING Bank Śląski, MullenLowe Media, Game Changer
  • Cukiernia Lubella – Feeders Agency, Grupa Maspex (Lubella)
  • eCommerce First Launch magnezu dla dzieci od lidera Magne B6 – PHD, PTR Digital, McCann Poland, Opella Healthcare Poland
  • Emerytura jest bliżej, niż myślisz – Gong, ING Bank Śląski, MullenLowe Media
  • Launch Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel – GoldenSubmarine, Zenith, Lettly, Twin Collective, Lotte Wedel
  • Lidl Polska wchodzi na TikToka – SpaceCat, Lidl Polska
  • Podróż za miliard – Bluerank, Full Stack Experts, Rainbow
  • Ptasie Mleczko – Obieraczka do pianek – Plej, Lotte Wedel, Zenith, Falou
  • Słodki powrót Chocolissimo – FormUp, Chocolissimo
  • Virtual Vibes zmienia oblicze festiwali – Game Changer, Unmute, Virtual Vibes

Kampanie oceniało jury złożone z 72 ekspertów branży digital marketingu, pracujących w trzech grupach jurorskich.

Tegoroczne obrady były bardzo intensywne. To zawsze fascynujący moment, w którym marketing spotyka się z emocjami, strategią i technologią. Cenię, że jury jest różnorodne – od przedstawicieli agencji kreatywnych i mediowych, po adtechy i marketerów – co pozwala naprawdę wszechstronnie spojrzeć na każdą kampanię. Wspólną cechą nominowanych projektów jest z pewnością klarowna strategia oraz twarde dane potwierdzające efekty. Kampanie, które potrafią pokazać konkretny cel, dobraną do niego taktykę i realny wynik, zawsze robią największe wrażenie – komentuje Anna Gruszka, przewodnicząca jury IAB Mixx Awards 2025.

Konkurs IAB Mixx Awards od dziewiętnastu lat wyróżnia najbardziej innowacyjne i efektywne kampanie marketingowe

Takie, które wyznaczają kierunki rozwoju komunikacji w środowisku cyfrowym. Tegoroczna edycja przyniosła zmiany w sposobie oceny kampanii. Jury przyglądało się zgłoszeniom przez pryzmat czterech odświeżonych kryteriów, które pozwalają jeszcze lepiej wyróżnić projekty charakteryzujące się kreatywnością, innowacyjnością i skutecznością:

Koncepcja kreatywna – pomysł, storytelling i spójność przekazu.
Realizacja i wykorzystanie mediów – strategia, dobór kanałów, integracja z mediami.
Innowacje – przełamywanie schematów, wykorzystanie nowych technologii.
Rezultaty & ROI oraz realizacja założonych KPI – wpływ kampanii na sprzedaż, markę i zachowania klientów.

Zmiany w kryteriach oceny i skondensowanie kategorii konkursowych to naturalny krok w rozwoju IAB Mixx Awards. Pozytywne efekty tych zmian widać już na etapie nominacji. Tegoroczny poziom był niezwykle wyrównany, a jednocześnie pozwolił wyłonić twórców, którzy stawiają na odważne i ukierunkowane rozwiązania, łączące technologię, dane i kreatywność w unikalny sposób. Liczę, że przełoży się to również na ostateczne wyniki konkursu – podkreśla Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Nowością w tegorocznym konkursie jest także kategoria Retail Media

Nagrodzone zostaną w niej kampanie innowacyjnie wykorzystujące przestrzeń retailową do tworzenia angażujących doświadczeń zakupowych. To odpowiedź na dynamicznie rozwijający się segment marketingu, w którym granice między światem offline a online coraz bardziej się zacierają.

Wprowadzenie kategorii Retail Media to reakcja na realne zmiany w sposobie, w jaki konsumenci dziś doświadczają marek – zarówno online, jak i w przestrzeni zakupowej. Już niedługo retail media będą dyktowały warunki dla innych sektorów marketingu cyfrowego. Widzimy, że coraz więcej marek na polskim rynku potrafi wykorzystać ten potencjał w sposób naprawdę innowacyjny. Warto je wyróżnić i docenić z perspektywy odrębnej kategorii – dodaje Schmidt.

Podczas gali, która odbędzie się 25 listopada w Muzeum Historii Polski w Warszawie, poza nagrodami dla kampanii zostaną również przyznane statuetki w kategoriach:

  • Reklamodawca Roku,
  • Agencja Roku,
  • Dom Mediowy Roku.

Kapituła konkursu wyróżni też laureatów tytułów Człowiek Roku oraz Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań. Zwieńczeniem wieczoru będzie nagroda Best in Show – przyznawana kampanii, która zdobędzie największą liczbę punktów, w tym co najmniej jedno złoto.

Pełna lista nominowanych

Best Use of Artificial Intelligence

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
AI w służbie ROASAudioteka GroupAudioteka Group

Best Use of Social Media

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
Admin Komputronik. Więcej niż Admin.KomputronikBrand Kolektyw, Sales&More
Flamin’ Hot x Kinny ZimmerPepsiCo (Flamin’ Hot)Zenith, DDB Warszawa, SBM Label
Lidl Polska wchodzi na TikTokaLidl PolskaSpaceCat
MediaMarkt – Handlujemy Najlepszym TowaremMedia MarktPublicis Warsaw
Ptasie Mleczko – Obieraczka do pianekLotte Wedel (Ptasie Mleczko)Plej, LotteWedel, Falou, Zenith

Brand Awareness & Positioning

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
Emerytura jest bliżej, niż myśliszING Bank ŚląskiGong, ING Bank Śląski, MullenLowe Media
Flavour BattlePepsiCo (Lay’s)Zenith, Sips&Bites, Cut The Mustard
Launch Muzeum Fabryka Czekolady E. WedelLotte Wedel (Fabryka Czekolady E.Wedel)GoldenSubmarine, Zenith, Lettly, Twin Collective
Miej na to Magne B6!Opella Healthcare Poland (Magne B6)PHD, FCB Health Spark

Consumer Experience

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
Cukiernia LubellaGrupa Maspex (Lubella)Feeders Agency
Masz coś pod spodemAnswear.com, DurexAnswear.com, DDB Warszawa, Durex, OMD Group
McDonald’s x BambiMcDonald’s PolskaOMD Group, DDB Warszawa, Panowie Programiści, MassiveMusic Warsaw, 24/7 Communication, Dentsu Creative, Endorfina Events
Virtual Vibes zmienia oblicze festiwali!Virtual VibesGame Changer, Unmute

Content Marketing & Digital Public Relations

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
Emerytura jest bliżej, niż myśliszING Bank ŚląskiGong, ING Bank Śląski, MullenLowe Media
LeŚniaNadbałtyckie Centrum Kultury w GdańskuNadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku
Nauka biznesu po polsku z „Edukacją XD”Canal+ PolskaCanal+ Polska
Ptasie Mleczko – Obieraczka do pianekLotte Wedel (Ptasie Mleczko)Plej, Lotte Wedel, Zenith, Falou
Work Sport Balance w DecathlonDecathlonGetHero, Decathlon, Przestrzeń, Essence Mediacom by WPP Media

Data Driven & Precision Marketing

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
Jak z chaosu zrobić hit? Feed, który zmienił zasady gry VODCANAL+ PolskaSales&More
Podróż za miliardRainbowBluerank, Full Stack Experts
Słodki powrót ChocolissimoChocolissimoFormUp
Z gazetki do koszyka. Z danych do decyzjiPepsiCo (Lay’s, Pepsi, Doritos, Lipton)Gazetkowo, PepsiCo

Games & eSport

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
Bitwa na rymy w Mieście ING w RobloxING Bank ŚląskiGong, ING Bank Śląski, MullenLowe Media, Game Changer
InPost GeoGraf – aktywacja influencersko-gamingowaInPostInPost, UCK Agency
Virtual Vibes zmienia oblicze festiwali!Virtual VibesGame Changer, Unmute

Launch

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
eCommerce First Launch magnezu dla dzieci od lidera Magne B6Opella Healthcare Poland (Magne-B6 Kids)PHD, PTR Digital, McCann Poland
Konto Mobi dla dzieci 6–12 lat z Apką Moje INGING Bank ŚląskiBrain, Gong, Mullenlowe Media
Launch Muzeum Fabryka Czekolady E. WedelLotte Wedel (Fabryka Czekolady E.Wedel)GoldenSubmarine, Zenith, Lettly, Twin Collective
Weź to na gorącoŻabka PolskaValue Media, Cukier Works, H2O Creative

Limited Budget

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
IKEA Dzień SnuIKEA RetailWavemaker by WPP Media, Loyalty Point, IKEA Retail
Na walentynki kwiaty zwiędną, a śledzik zostanieLisnerKerris

Mixx for Good Purpose

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
Czy to normalne?Instytut Dobrej ŚmierciTwin Collective
Kampania społeczna „Ona temu winna?”Fundacja Centrum Praw KobietOpus B
Oblicza WeterynariiAzan (Brit Veterinary Diet)Cut the Mustard, Performance Group
Rozlicz BólFundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych SzpitaliPublicis Warsaw, MSL, Panowie Programiści, MBrige, PMX, Publicis Groupe Poland
Strzel kasą na zwierzakiOTOZ AnimalsKierunek Kreatywny, Oto Film, Vein Postproduction

Offline Digitizing

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
Burger Drwala koloruje zimęMcDonald’s PolskaOMD Group, DDB Warszawa, 24/7 Communication, Panowie Programiści
Cukiernia LubellaGrupa Maspex (Lubella)Feeders Agency
House of KaktusFroneri (Kaktus)Polot
Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dzieckaFundacja Itaka (Infolinia 116 000 – Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka)Screen Network, Fundacja Itaka
Wytwórnia PamięciMuzeum Powstania WarszawskiegoFMCGO, Havas Play

Online Marketing with Influencer

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
„Roślinnie, Zawsze Pysznie!”Danone (Alpro)Stor9, Essence Mediacom by WPP Media, Danone
Bitwa na rymy w Mieście ING w RobloxING Bank ŚląskiGong, ING Bank Śląski, MullenLowe Media, Game Changer
Lidl Polska wchodzi na TikTokaLidl PolskaSpaceCat
Unieś rzęsy do samego nieba!L’Oreal Polska (Maybelline New York)MullenLowe Warsaw, Wavemaker by WPP Media, Enyo

Performance Marketing

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
Black Sales Weeks w KomfortSklepy KomfortLabcon, Value Media, SalesTube
Jak wygrać bez wchodzenia w wojnę cenową?Bank Pekao SASales&More
Podróż za miliardRainbowBluerank, Full Stack Experts
Słodki powrót ChocolissimoChocolissimoFormUp
Wybory to nasz sport zawodowy!STSSTS

Retail Media

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
Album PięknaUnilever (Dove), RossmannMindshare by WPP Media, Yellow Cups, That One Agency
eCommerce First Launch magnezu dla dzieci od lidera Magne B6Opella Healthcare Poland (Magne-B6 Kids)PHD, PTR Digital, McCann Poland
  • Sponsorem głównym jest RTB House.
  • Sponsorem kategorii jest Hybrid.
  • Patroni honorowi: BCC, Rada Reklamy, Polska Organizacja Reklamodawców.
  • Patroni medialni: Wirtualna Polska, Gazeta.pl, Onet, Magazyn Online Marketing, Marketer+, Marketing Przy Kawie, Media Marketing Polska, Nowy Marketing.
  • Współpraca prawna: Traple Konarski Podrecki & Partners.
  • Współpraca: DIMAQ, Qualid.
IAB Mixx Awards 2025

IAB Mixx Awards 2025

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

29 października 2025