Znamy nominowanych w konkursie Złote Spinacze 2021
  • 0
  • 1
7.10.2021

Znamy nominowanych w konkursie Złote Spinacze 2021

Spośród rekordowej liczby 397 zgłoszeń w XIX edycji Złotych Spinaczy jury wybrało 111, które zostały zakwalifikowane do II etapu i będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji otrzymały agencje: 24/7Communiaction (8 nominacji), Grupa Komunikacja Plus (7) oraz Hill+Knowlton Strategies Poland (7).

W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna.

Ponadto przyznany zostanie Tytanowy Spinacz dla Najlepszego w Konkursie, a więc podmiotu, który zdobędzie najwięcej punktów za wszystkie otrzymane nagrody. W celu wyłonienia zwycięzcy organizator przeprowadzi ranking nagrodzonych w konkursie podmiotów według punktacji określonej w regulaminie.

Konkurs Złote Spinacze to wyjątkowo inspirująca inicjatywa, dzięki której możemy docenić kreatywne pomysły powstające w Polsce. Ogromnie cieszymy się, że projekt spotyka się z dużym i niesłabnącym zainteresowaniem, o czym świadczy rekordowa liczba zgłoszeń do konkursu. W tegorocznej edycji sześć grup jurorskich składających się łącznie z 92 jurorów ocenia projekty zgłoszone w 35 kategoriach. Wierzymy, że dzięki wyróżnieniu najciekawszych pomysłów Złote Spinacze wyznaczają najwyższe standardy i promują najlepsze praktyki w branży PR – mówi Mariusz Ustyjańczuk, partner zarządzający, lider usług risk advisory, Deloitte.

Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 3 grudnia 2021 r. Poniżej przedstawiamy pełną listę nominowanych projektów:

Kategorie główne:

1. PR korporacyjny

  • „W pogoni za ciszą”, Icon Strategies
  • „60 lat Ikei w Polsce. Na dobre i… na lepsze!”, Ikea Retail w Polsce, Garden of Words, Lucky You, Seven Dogs, VMLY&R, Wavemaker
  • „Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy”, Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • „Pomimo pandemii, biura nadal w grze”, Grupa Komunikacja Plus, Spółka Biurowa Skanska, White Bits

2. PR produktu

  • „Kolekcja mody inspirowana serialem telewizyjnym – Answear.Lab Król”, Canal+ Polska, Answear.com
  • „Moc wiesiołka”, Labcon, Adamed
  • „T-Mobile – Connected Underwear”, 24/7Communication, T-Mobile Polska

3. Issue management i komunikacja kryzysowa

  • „Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty Covid-19 Pracuj.pl”, Linkleaders, Pracuj.pl
  • „Ekowizyta – zadbajmy o dobry klimat”, Polpharma
  • „Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów”, Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna

4. Advocacy i public affairs

  • Kampania „Tak! dla edukacji klimatycznej”, Havas PR Warsaw, Ikea Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
  • „Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Wprost o uciążliwościach”, Zakład Utylizacyjny w Gdańsku, Inntu
  • „Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali”, Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (PolSpen)
  • „Lighthouse dla ZPPHiU Ratujmy polskie miejsca pracy”, Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

5. Kampania społeczna

  • „Stop kobietobójstwu!”, Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów
  • Kampania „Tak! dla edukacji klimatycznej”, Havas PR Warsaw, Ikea Retail Polska, VMLY&R Poland, Wavemaker, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny, Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki, UN Global Compact Network Poland, WWF Polska, Onet.pl
  • „Jestem kobietą, kieruję”, Fundacja Truckers Life
  • „Pralnia społecznie odpowiedzialna Persil”, Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk

6. PR pro bono

  • „Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy!”, Inntu
  • „Zgłoś.to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz – reaguj!”, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • „Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier”, Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run

7. Covid-19 PR response

  • „Bajki z nowym morałem”, 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD
  • „Pomimo pandemii, biura nadal w grze”, Grupa Komunikacja Plus, Spółka Biurowa Skanska, White Bits
  • „Cyfrowe rewolucje”, mBank, Solski Communications, Cube Group

8. Employee experience i komunikacja wewnętrzna

  • „People Awards 2020. Home Edition”, Live Age, Ringier Axel Springer Polska
  • „Podwijamy rękaw w BSH”, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
  • „Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc”, 24/7Communication, T-Mobile Polska

9. Event komercyjny

  • „OLX Praca Know How 2021”, OLX, Live Age
  • „Otwarcie polskiej gastronomii”, Globalworth
  • „T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020”, 24/7Communication, T-Mobile Polska

10. Event społeczny

  • „27. Pol’and’Rock Festival”, Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
  • „Wirtualny 13. Onkobieg”, Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma
  • „Czysta Polska od Tatr po Bałtyk”, Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero

11. Launch produktu, usługi lub firmy

  • „Król i jego uniwersum w komunikacji PR”, Canal+ Polska
  • „Don’t Make Ads. Make TikToks”, Grayling Poland, TikTok
  • „Szukamy cool nerda – premiera gry Star Wars: Squadrons od EA”, Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska

12. Sustainability i CSR communications

  • „Pralnia społecznie odpowiedzialna Persil”, Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
  • „Superbohaterki, czyli rodzinne wybory”, Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”
  • „Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy”, Huta 19 im. Joachima Fersengelda, Żubr

13. PR miejsca, miasta lub regionu

  • „A Ty? Co widzisz w Krakowie?”, 38 Content Communication, Miasto Kraków
  • „E.Wedel otwiera Fabrykę Czekolady online”, Walk PR, E.Wedel, Golden Submarine
  • „Charlotte – stół, chleb i wino. Kultowe bistro ma 10 lat!”, Big Picture, Charlotte

14. Social media

  • „Work In Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z”, Linkleaders, Pracuj.pl, Newonce.radio
  • „To nie ja”, Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Lettly
  • „Zakładamy maski”, 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD
  • „Hejter za dychę”, Labcon, Browar Tenczynek

15. Business-to-Business PR

  • „Dont Make Ads. Make TikToks”, Grayling Poland, TikTok
  • „GfK, czyli jak łączyć badania i sprzedaż w czasie pandemii”, Grupa Komunikacja Plus, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia
  • „Social Selling Experts – handlowiec staje się influencerem”, Monday – agencja komunikacji, Dell Technologies

16. PR finansowy i relacje inwestorskie

  • „4 mln zł w 38 minut! Rola IR i PR w rekordzie polskiego ECF”, Crowdway, Kombinat Konopny, Hello PR
  • „Inpost na Euronex Amsterdam – największe IPO spółki z Polski”, Inpost, Genesis PR
  • „Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s”, Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story

17. Media relations

  • „Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej”, MSL, GlaxoSmithKline
  • „50 lat katowickiego Spodka”, Imago Public Relations
  • „Otwartość i szybkość w kryzysie. Raporty Covid-19 Pracuj.pl”, Linkleaders, Pracuj.pl

18. Employer branding

  • „O pracy mówimy wprost – employer branding w ubezpieczeniach”, Nationale-Nederlanden, MJCC
  • „Projekt Lędziny – FM Logistic wchodzi na Śląsk”, MJCC, FM Logistic
  • „Erbud – rekrutacja wśród graczy i fanów e-sportu”, Gameset, Erbud

19. Content marketing – branded content

  • „E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii”, Walk PR, E.Wedel
  • „Otomoto – redukcja negatywnego sentymentu w SoMe”, Madogz, Otomoto
  • „Bajki z nowym morałem”, 24/7Communication, McDonald’s Polska, OMD
  • „Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w Neueinmal.radio”, Grayling Poland, Goethe-Institut

20. Custom publishing

  • „Jesteśmy blisko – raport wpływu McDonald’s na gospodarkę”, 24/7Communication, McDonald’s Polska
  • „Łączy nas Biedronka – historia największej sieci handlowej”, Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
  • „Gazeta Królewska – kronika uniwersum Króla”, Canal+ Polska

Kategorie sektorowe:

21. Technologia, IT, telekomunikacja

  • „Work in Progress. Pierwszy polski podcast o pracy dla Gen Z”, Linkleaders, Pracuj.pl, Newonce.radio
  • „Włącz ochronę oczu. Kampania edukacyjna Huawei i PTOO”, Cohn & Wolfe, Huawei CBG Polska
  • „Szukamy cool nerda – premiera gry Star Wars: Squadrons od EA”, Monday – agencja komunikacji, Electronic Arts Polska
  • „T-Mobile – Connected Underwear”, 24/7Communication, T-Mobile Polska

22. Finanse

  • „CyberPrzysłowia”, Santander Bank Polska, Follow Agency
  • „eSkarbonka – nowy sposób wspierania WOŚP”, Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
  • „Superbohaterki, czyli rodzinne wybory”, Bank BNP Paribas, Fundacja „Kosmos dla Dziewczynek”

23. Uroda, higiena i wellness

  • „Włącz leczenie – jak zatrzymać pandemię chorób skóry”, Hill+Knowlton Strategies Poland, Galderma
  • „Pralnia społecznie odpowiedzialna Persil”, Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk
  • „Czysta Ziemia oraz uczniowskie ekonawyki”, MSL, Procter & Gamble

24. Moda i styl życia

  • „Better Places 2030 – Wroclavia dla miasta i mieszkańców”, Grupa Komunikacja Plus, Wroclavia
  • „Kolekcja mody inspirowana serialem telewizyjnym – Answear.Lab Król”, Canal+ Polska, Answear.com
  • „Lighthouse dla ZPPHiU Ratujmy polskie miejsca pracy”, Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

25. Sektor spożywczy

  • „E.Wedel kiedyś i dzisiaj – 5 niezwykłych historii”, Walk PR, E.Wedel
  • „Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s”, Good One PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
  • „Biedronka – sami swoi. Wzmacniamy patriotyzm gospodarczy”, Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland

26. Kultura i media

  • „Zabytki to Twoje dziedzictwo! Nie pozwól niszczyć. Reaguj!”, 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa
  • „27. Pol’and’Rock Festival”, Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play
  • „Król i jego uniwersum w komunikacji PR”, Canal+ Polska

27. Medycyna i zdrowie

  • „HAE, czyli historia 13-letniej odysei diagnostycznej”, First Aid Communication
  • „Leczenie przez żywienie – program certyfikacji szpitali”, Procontent Communication, Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego, Dojelitowego i Metabolizmu (PolSpen)
  • „Ekowizyta – zadbajmy o dobry klimat”, Polpharma

28. Sport, turystyka i rekreacja

  • „Rugby Club Lechia Gdańsk: Obudź Gdańskie Lwy!”, Inntu
  • „Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier”, Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run
  • Kampania MultiSport „Gotuj się do sportu!”, Benefit Systems, Brand Kolektyw, Nav Agency

29. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  • „Erbud – rekrutacja wśród graczy i fanów e-sportu”, Gameset, Erbud
  • „Otwarcie polskiej gastronomii”, Globalworth
  • „Rola dewelopera w kreowaniu nowoczesnego Wrocławia”, Grupa Komunikacja Plus, Dom Development Wrocław

30. Przemysł i infrastruktura

  • „Ochrona reputacji PGE w polsko-czeskim sporze o Turów”, Publicis Consultants, PGE Polska Grupa Energetyczna

31. Motoryzacja i transport

  • „Otomoto – redukcja negatywnego sentymentu w SoMe”, Madogz, Otomoto
  • „Tier – brawurowy debiut neutralnych klimatycznie e-hulajnóg”, Havas PR Warsaw, Tier Mobility
  • Kampania edukacyjna „Tablet jak cegła”, Cohn & Wolfe, Volvo Car Poland

32. NGO i sektor publiczny

  • „Stop kobietobójstwu!”, Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów
  • „Przystań w sieci”, Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook, Nask PIB, UNICEF Polska
  • „Zgłoś to! Lekcje z mowy nienawiści? Widzisz – reaguj!”, Hill+Knowlton Strategies Poland

Kategorie specjalne:

33. Kreatywność

  • „Otomoto – redukcja negatywnego sentymentu w SoMe”, Madogz, Otomoto
  • „Premiera Microsoft Flight Simulator na Xbox Series X|S”, D*fusion Communication, Microsoft
  • „Newonce po niemiecku, czyli korepetycje w Neueinmal.radio”, Grayling Poland, Goethe-Institut

34. Efektywność

  • „Stop kobietobójstwu!”, Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do Orzechów
  • „eSkarbonka – nowy sposób wspierania WOŚP”, Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Mastercard, Boscata, Złoty Melon
  • „Podwijamy rękaw w BSH”, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, Pracownia EB
  • „50 lat katowickiego Spodka”, Imago Public Relations
  • „Czysta Polska od Tatr po Bałtyk”, Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero

35. Research & insight

  • „Mapa ryzyka Polaków”, Polska Izba Ubezpieczeń (PIU), Hi Agencja, OneMulti
  • „Bariery do kariery”, Clue PR
  • „Pralnia społecznie odpowiedzialna Persil”, Big Picture, Persil, Towarzystwo im. Św. Brata Alberta, Koło Gdańsk

Wszystkie informacje o konkursie są dostępne na stronie www.zlotespinacze.pl.

  • 1
Złote Spinacze 2021

Ogłoszono nominacje w konkursie Złote Spinacze 2021

7 października 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
7.10.2021

Ponad 7,6 tys. zł – o tyle co minutę wzrasta nasz dług wobec pszczół. Podlicza to na bieżąco mural na warszawskiej Pradze

Jak wysoki jest i jak szybko wzrasta nasz dług wobec pszczół i innych zapylaczy? Uświadamia to mural, który powstał na warszawskiej Pradze. Co sekundę aktualizuje on kwotę, którą w 2021 r. jesteśmy winni tym pożytecznym owadom. To inicjatywa start-upu ubezpieczeniowego Beesafe, który wraz z organizacjami pozarządowymi rozpoczął działania edukacyjne dotyczące dzikich zapylaczy.

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
7.10.2021

Deutsche Telekom i sztuczna inteligencja ukończyli X Symfonię Beethovena

Czy algorytmy sztucznej inteligencji są na tyle twórcze, by samodzielnie zająć się sztuką albo chociaż wspierać ludzi w jej tworzeniu? Sprawdził to zespół międzynarodowych ekspertów od muzyki i AI, powołany przez Deutsche Telekom. Efekt eksperymentu usłyszeć będzie można 9 października, kiedy to Beethoven Orchestra z Bonn wykona X Symfonię Beethovena dokończoną przez sztuczną inteligencję prawie 200 lat po śmierci kompozytora.