Znamy nominowanych w konkursie Złote Spinacze 2019
  • 0
  • 0
9.10.2019

Znamy nominowanych w konkursie Złote Spinacze 2019

Spośród 331 zgłoszeń, jakie wpłynęły do tegorocznej edycji konkursu Złote Spinacze, 80-osobowe grono jury wyłoniło 92, które będą rywalizować o nagrody. Najwięcej nominacji otrzymała agencja Big Picture (12). Na drugim miejscu jest MSL (6), na trzecim ex aequo Imago Public Relations oraz Santander Bank Polska (po 4).

W konkursie Złote Spinacze 2019 po raz 4. jurorzy będą przyznawać nagrody w trzech kolorach: złotym, srebrnym oraz brązowym. W kategoriach głównych i sektorowych przyznawane będą Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych tylko Złote Spinacze.

Po raz kolejny dodatkową nagrodę będzie mogła przyznać także publiczność. Od 23 października za pośrednictwem strony WWW każdy zainteresowany będzie mógł oddać głos na jeden z nominowanych projektów, który jego zdaniem zasługuje na nagrodę. Konkurs na Nagrodę Publiczności zakończy się 21 listopada.

Po raz 3. zostanie przyznany Tytanowy Spinacz dla najlepszego w konkursie. W celu wyłonienia zwycięskiej firmy organizator przeprowadzi ranking nagrodzonych podmiotów według punktacji określonej w regulaminie.

Wszystkich zwycięzców poznamy 6 grudnia 2019 r.

Złote Spinacze 2019 – lista nominowanych projektów:

Kategorie główne:

PR korporacyjny

  • „Elektromobilność na polskim niebie”, Partner of Promotion, Fortum
  • „Demokratyzacja Bio”, Carrefour Polska
  • Rebranding Santander Banku Polska, Santander Bank Polska

PR produktu

  • „P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft”, D*fusion Communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
  • „Trwa sezon hejterów. Żyj rześko, I love you, hater”, Big Picture, Coca-Cola Poland
  • „Dziękujemy!”, Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Vintom

Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa

  • „Solidarity in Truth. Prawda i pojednanie”, Big Picture, Projekt: Polska i Wolne Sądy, DDB, Corporate Profiles Consulting
  • „Ekipa Orange”, Leo Burnett
  • Przejęcia wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska, Santander Bank Polska

Advocacy i public affairs

  • „Tak dla 5G – kampania na rzecz koniecznych zmian w prawie”, Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
  • „Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum”, Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie
  • „Solidarity in Truth. Prawda i pojednanie”, Big Picture, Projekt: Polska i Wolne Sądy, DDB, Corporate Profiles Consulting
  • Kampania „Równe zasady na rynku taxi”, Grayling Poland, Free Now (dawniej Mytaxi)

Kampania społeczna

  • „A co, gdyby?” – OLX piętnuje najgorsze zachowania w Sieci, OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
  • „Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24”, Imago Public Relations, Agencja 2012
  • „Jeden dzień – wart całe życie”, Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz… jestem, Havas Media, Havas Warsaw
  • „Coś do nich mam”, Big Picture, Rak’n’roll, DDB, Avon

Komunikacja wewnętrzna

  • „Odkrywcy jakości McDonald’s”, 24/7Communication, McDonald’s Polska
  • „Dzień doceniania w McDonald’s”, MJCC, McDonald’s Polska
  • „Stranger e-learnings – thriller językowy”, Mosqi.to, ING Bank Śląski

Event komercyjny

  • Event Creators by Nite, Labcon, Adidas
  • „(Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza!”, Gedeon Richter Polska

Event społeczny

  • „Solidarity in Truth. Prawda i pojednanie”, Big Picture, Projekt: Polska i Wolne Sądy, DDB, Corporate Profiles Consulting
  • „Czyste Tatry EkoMałopolska”, Stowarzyszenie Czysta Polska, Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero
  • „Gdzie jest Andrzej? Itaka na Pol’and’rock”, Horeca Group

Launch produktu, usługi lub firmy

  • „Coś do nich mam”, Big Picture, Rak’n’roll, DDB, Avon
  • Kampania wspierająca premierę serialu HBO „Ślepnąc od świateł”, HBO Polska
  • „Pod ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu”, CTL Media PR & Marketing, Okre Development, FNCH Design Group

Sustainability i CSR communications

  • „Trwa sezon hejterów. Żyj rześko. I love you, hater”, Big Picture, Coca-Cola Poland
  • „Osoby z SM mówią: nauka ratuje życie!”, Be Communications, Roche Polska
  • „Jutro bez smogu – drugie życie starych pieców”, MSL, ArcelorMittal Poland

PR miejsca, miasta lub regionu

  • „Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu, White Bits
  • „Człowiek z manufaktury – pierwsza na świecie opera o mieście”, 3PR Consulting, Manufaktura
  • „Opowiadamy Polskę światu”, MSL

Social media

  • „A co, gdyby?” – OLX piętnuje najgorsze zachowania w Sieci, OLX, 180heartbeats + Jung v Matt
  • „Trwa sezon hejterów. Żyj rześko. I love you, hater”, Big Picture, Coca-Cola Poland
  • „Ekipa Orange”, Leo Burnett

Business-to-Business PR

  • „Pies na służbie” , Testa Communications
  • „Gotowi na zmiany”, Sage, Monday Public Relations
  • Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm”, 24/7Communication, ING Bank Śląski

Media relations

  • „Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl”, Linkleaders, Grupa Pracuj
  • „List do opiekuna”, MSL, Nutricia Medyczna
  • „Aktywne szkoły MultiSport”, Benefit Systems, Fundacja V4Sport

Employer branding

  • „Kierunek Toyota”, 24/7Communication
  • „McDonald’s ceni dojrzałość”, MJCC, McDonald’s Polska
  • „Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC”, Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland we Wrocławiu

Content marketing – branded content

  • „BiegunK, czyli jak mówić o biegunce?!”, 38 Content Communication
  • „TransferGo: Generacja Euro”, Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo
  • „Jak to robić?”, Abstra
  • Strefa designu Uniwersytetu SWPS, Uniwersytet SWPS

Custom publishing

  • „Turn Your Public On: dzielenie się wiedzą działa!”, Publicon
  • „Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie”, Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook
  • „Opowiadamy Polskę światu”, MSL

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

  • „P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft”, D*fusion Communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
  • „Tak dla 5G – kampania na rzecz koniecznych zmian w prawie”, Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji
  • Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career”, Capgemini Polska, Agencja Preria

Finanse

  • Rebranding Santander Banku Polska, Santander Bank Polska
  • Przejęcia wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska, Santander Bank Polska
  • „Stranger e-learnings – thriller językowy”, Mosqi.to, ING Bank Śląski

Uroda, higiena i wellness

  • „I will not be deleted – Rimmel London mówi stop beauty hejt!”, LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)
  • „Czas na wzrok 40+”, Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska

Sektor spożywczy

  • „McDonald’s ceni dojrzałość”, MJCC, McDonald’s Polska
  • „Pokochaj olej rzepakowy”, Marketing & Communications Consultants
  • „Trwa sezon hejterów. Żyj rześko. I love you, hater”, Big Picture, Coca-Cola Poland
  • „Love Over Hate”, Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa – Pernod Ricard, IQ Marketing

Kultura i media

  • „Człowiek z manufaktury – pierwsza na świecie opera o mieście”, 3PR Consulting, Manufaktura
  • „Kukbuk Poleca: odkrywamy dobra lokalne”, RingPR (Smart Media Group), Wydawnictwo Kukbuk
  • „Dynastie – wiele nas łączy”, Flywheel PR, BBC Studios

Medycyna i zdrowie

  • „List do opiekuna”, MSL, Nutricia Medyczna
  • „Coś do nich mam”, Big Picture, Rak’n’roll, DDB, Avon
  • „Osoby z SM mówią: nauka ratuje życie!”, Be Communications, Roche Polska

Sport

  • „MultiSport Index 2019”, Benefit Systems, Kantar

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

  • „Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera”, Publicon, Archicom
  • „Pod ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu”, CTL Media PR & Marketing, Okre Development, FNCH Design Group

Przemysł i infrastruktura

  • „Elektromobilność na polskim niebie”, Partner of Promotion, Fortum
  • „Xeos, czyli od kryzysu do lovebrandu”, Publicon, Xeos
  • „Jutro bez smogu – drugie życie starych pieców”, MSL, ArcelorMittal Poland

Motoryzacja i transport

  • „Lokomotywa kontra samochód”, Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe
  • „Wypożyczalnia choinek” Volvo, Cohn & Wolfe

NGO i sektor publiczny

  • „Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24”, Imago Public Relations, Agencja 2012
  • „Jeden dzień – wart całe życie”, Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz… jestem, Havas Media, Havas Warsaw
  • „Gdzie jest Andrzej? Itaka na Pol’and’rock”, Horeca Group

Kategorie specjalne:

Kreatywność

  • „P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft”, D*fusion Communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek
  • „Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24”, Imago Public Relations, Agencja 2012
  • „Gdzie jest Andrzej? Itaka na Pol’and’rock”, Horeca Group

Efektywność

  • „Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24”, Imago Public Relations, Agencja 2012
  • „Jeden dzień – wart całe życie”, Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz… jestem, Havas Media, Havas Warsaw
  • „Solidarity in Truth. Prawda i pojednanie”, Big Picture, Projekt: Polska i Wolne Sądy, DDB, Corporate Profiles Consulting
  • „Coś do nich mam”, Big Picture, Rak’n’roll, DDB, Avon

Research & Insight

  • „Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl”, Linkleaders, Grupa Pracuj
  • Raport „Klimat ryzyka” i kampania „Nie zaklinaj”, Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja
  • „Aktywne szkoły MultiSport”, Benefit Systems, Fundacja V4Sport

Informacje o konkursie są dostępne na stronie www.zlotespinacze.pl.

9 października 2019

8 października 2019