- 0
- 1
Znamy nominowanych do Performance Marketing Diamonds
Izba Gospodarki Elektronicznej ogłasza nominowanych do nagrody Performance Marketing Diamonds EU 2023. W 5. edycji konkursu odnotowano rekordową liczbę zgłoszeń.
Nazwa konkursu odzwierciedla użyteczność performance marketingu w działalności e-biznesu. Ideą marketingu efektywnościowego jest to, że reklamodawcy płacą wydawcom mediów lub agencjom marketingowym tylko za wyniki kampanii, a nie za przestrzeń reklamową.
Dzieje się to po zakończeniu określonej akcji, którą może być kliknięcie w reklamę, a najlepiej – sfinalizowana sprzedaż. Czyli rozlicza się to, co otrzymuje się na podstawie wskaźnika konwersji.
Performance marketing powinien wciągać klientów w kontakt z marką tam, gdzie i kiedy tego potrzebują
Łączy możliwości technologii z ludzką kreatywnością i umiejętnością zespołów do utrzymywania kontaktu klient – marka. Wszystko to służy:
- kreowaniu nowych sposobów powiększania sprzedaży i UX,
- przeprowadzaniu skutecznych kampanii,
- utrzymywaniu wysokiego poziomu usług.
To właśnie takie kampanie i stojące za nimi zespoły oraz marki są nagradzane w konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2023. Ten rok przynosi rozszerzenie kategorii konkursowych na cały rynek Unii Europejskiej. W ten sposób konkurs staje się jedynym w Polsce, który prezentuje i docenia kampanie performance realizowane w całej EU.
– Chcemy nagrodzić profesjonalistów w domenie performance marketingu we wszystkich jego obszarach i przejawach. Naszą ambicją jest też pokazanie tego, jak skuteczne są krajowe zespoły w kampaniach obejmujących całe 450- milionowe społeczeństwo Europy – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Wykorzystanie takich kanałów jak wyszukiwarki (SEM), media społecznościowe, marketing e-mailowy i afiliacyjny w celu dotarcia do docelowych odbiorców na podstawie danych i analiz w czasie rzeczywistym to sedno performance marketingu. Te działania mają odzwierciedlenie w blokach tematycznych konkursu:
- Performance & Affiliate Marketing
- Creative Performance
- Content Performance
- Strategy Performance
oraz kategoriach głównych – B2B oraz B2C Campaign of the Year.
Oceną zgłoszeń zajmuje się teraz międzynarodowe jury złożone z ekspertów branży. I aby w pełni docenić środowisko performance marketingu, jury przyzna również nagrodę główną – Grand Prix. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwa audytor – Kancelaria Sowiński i Partnerzy.
Laureatów tegorocznej edycji konkursu poznamy 25 maja podczas gali wręczenia nagród w Mokoto Events w Warszawie. Organizatorem konkursu jest E-Izba. Jego partnerami głównymi są Allegro i Kinguin Polska.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.
Pełna lista nominowanych w V edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 według bloków:
Performance & Affiliate Marketing
The most effective short-term performance campaign
- Eobuwie & Tradedoubler
- Salestube & Orange
- Sales & More SA i Eurosport
- WeDare & Wavemaker
The most effective affiliate program
- Answear.com
- Decathlon
- Empik & Tradedoubler
- Modivo
- Orange & SalesTube & Value Media
- Zooplus & Tradedoubler
The most effective sales campaign
- Bank Pekao, Sales & More, Spot and Dot
- Bluerank
- Empik
- Sales & More, Komputronik
- Value Media & SalesTube
Best effects in crisis
- Empik
- Lot
- Sempai
Creative Performance
The most creative digital campaign
- Cinema City Poland & Performance Media
- Orange & SalesTube & Value Media
- Wyjątkowy Prezent & Salestube & Labcon
The most creative omnichannel campaign
- Almette, Value Media, SalesTube
- Decathlon
- InPost
The most creative mobile campaign
- Empik
- Orange & SalesTube & Value Media
Content Performance
The most effective 3d party content
- Content House
- Contrust Communication
- Tradedoubler
The most effective SEO campaign
- Bluerank
- Cube Group
- Performics
- Semcore
The best content directed to consumer
- ContentHouse, Deva Group, Tauron
- Cube Group
- Form Up
Strategy Performance
The best campaign for international expansion
- LOT
- Sinsay & Tradedoubler
The most effective low-budget campaign
- Cube Group
- iCEA
The most effective retail media campaign
- Sales Tube & Value Media
- Sempai
- vSprint
Kategorie Główne
B2B Campaign of the Year
- SIG & Performance Media
- Tim
B2C Campaign of the Year
- Cube Group
- LOT
- Orange & SalesTube & Value Media
- Salestube & Phlov by Anna Lewandowska
- 1