Znamy nominowanych do Performance Marketing Diamonds
  • 0
  • 1
18.04.2023

Znamy nominowanych do Performance Marketing Diamonds

Izba Gospodarki Elektronicznej ogłasza nominowanych do nagrody Performance Marketing Diamonds EU 2023. W 5. edycji konkursu odnotowano rekordową liczbę zgłoszeń. 

Nazwa konkursu odzwierciedla użyteczność performance marketingu w działalności e-biznesu. Ideą marketingu efektywnościowego jest to, że reklamodawcy płacą wydawcom mediów lub agencjom marketingowym tylko za wyniki kampanii, a nie za przestrzeń reklamową.

Dzieje się to po zakończeniu określonej akcji, którą może być kliknięcie w reklamę, a najlepiej – sfinalizowana sprzedaż. Czyli rozlicza się to, co otrzymuje się na podstawie wskaźnika konwersji.

Performance marketing powinien wciągać klientów w kontakt z marką tam, gdzie i kiedy tego potrzebują

Łączy możliwości technologii z ludzką kreatywnością i umiejętnością zespołów do utrzymywania kontaktu klient – marka. Wszystko to służy:

  • kreowaniu nowych sposobów powiększania sprzedaży i UX,
  • przeprowadzaniu skutecznych kampanii,
  • utrzymywaniu wysokiego poziomu usług.

To właśnie takie kampanie i stojące za nimi zespoły oraz marki są nagradzane w konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2023. Ten rok przynosi rozszerzenie kategorii konkursowych na cały rynek Unii Europejskiej. W ten sposób konkurs staje się jedynym w Polsce, który prezentuje i docenia kampanie performance realizowane w całej EU.

– Chcemy nagrodzić profesjonalistów w domenie performance marketingu we wszystkich jego obszarach i przejawach. Naszą ambicją jest też pokazanie tego, jak skuteczne są krajowe zespoły w kampaniach obejmujących całe 450- milionowe społeczeństwo Europy – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Wykorzystanie takich kanałów jak wyszukiwarki (SEM), media społecznościowe, marketing e-mailowy i afiliacyjny w celu dotarcia do docelowych odbiorców na podstawie danych i analiz w czasie rzeczywistym to sedno performance marketingu. Te działania mają odzwierciedlenie w blokach tematycznych konkursu:

  • Performance & Affiliate Marketing
  • Creative Performance
  • Content Performance
  • Strategy Performance

oraz kategoriach głównych – B2B oraz B2C Campaign of the Year.

Oceną zgłoszeń zajmuje się teraz międzynarodowe jury złożone z ekspertów branży. I aby w pełni docenić środowisko performance marketingu, jury przyzna również nagrodę główną – Grand Prix. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwa audytor – Kancelaria Sowiński i Partnerzy.

Laureatów tegorocznej edycji konkursu poznamy 25 maja podczas gali wręczenia nagród w Mokoto Events w Warszawie. Organizatorem konkursu jest E-Izba. Jego partnerami głównymi są Allegro i Kinguin Polska.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.

Pełna lista nominowanych w V edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 według bloków:

Performance & Affiliate Marketing

The most effective short-term performance campaign

  • Eobuwie & Tradedoubler
  • Salestube & Orange
  • Sales & More SA i Eurosport
  • WeDare & Wavemaker

The most effective affiliate program

  • Answear.com
  • Decathlon
  • Empik & Tradedoubler
  • Modivo
  • Orange & SalesTube & Value Media
  • Zooplus & Tradedoubler

The most effective sales campaign

  • Bank Pekao, Sales & More, Spot and Dot
  • Bluerank
  • Empik
  • Sales & More, Komputronik
  • Value Media & SalesTube

Best effects in crisis

  • Empik
  • Lot
  • Sempai

Creative Performance

The most creative digital campaign

  • Cinema City Poland & Performance Media
  • Orange & SalesTube & Value Media
  • Wyjątkowy Prezent & Salestube & Labcon

The most creative omnichannel campaign

  • Almette, Value Media, SalesTube
  • Decathlon
  • InPost

The most creative mobile campaign

  • Empik
  • Orange & SalesTube & Value Media

Content Performance

The most effective 3d party content

  • Content House
  • Contrust Communication
  • Tradedoubler

The most effective SEO campaign

  • Bluerank
  • Cube Group
  • Performics
  • Semcore

The best content directed to consumer

  • ContentHouse, Deva Group, Tauron
  • Cube Group
  • Form Up

Strategy Performance

The best campaign for international expansion

  • LOT
  • Sinsay & Tradedoubler

The most effective low-budget campaign

  • Cube Group
  • iCEA

The most effective retail media campaign

  • Sales Tube & Value Media
  • Sempai
  • vSprint

Kategorie Główne

B2B Campaign of the Year

  • SIG & Performance Media
  • Tim

B2C Campaign of the Year

  • Cube Group
  • LOT
  • Orange & SalesTube & Value Media
  • Salestube & Phlov by Anna Lewandowska
  • 1
Performance Marketing Diamonds

Performance Marketing Diamonds

18 kwietnia 2023

17 kwietnia 2023