- 6
- 12
Znamy laureatów konkursu Genius Universitatis 2025
7 marca, podczas Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego w Warszawie wyłoniono zwycięzców konkursu Genius Universitatis 2025. Poznaliśmy najbardziej kreatywne reklamy i działania marketingowe uczelni w Polsce.
Genius Universitatis 2025, konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej, wyłonił laureatów i zwycięzców w dziewięciu kategoriach:
- Genius Hero – nagroda dla dyrektora marketingu
- Genius Stars – nagroda dla zespołu marketingu
- reklama prasowa
- event
- gadżet promocyjny
- kampania w mediach społecznościowych
- film promocyjny
- branded content
- Genius AD – nagroda za niestandardowe działania
Do tegorocznej edycji zgłosiły się 32 uczelnie, które zaprezentowały 95 prac konkursowych.
Prace konkursowe oceniła kapituła ekspertów pod kierownictwem prof. dra hab. Artura Krajewskiego.
W składzie gremium oceniającego znaleźli się:
- Joanna Bednarkiewicz |Publicis Worldwide
- Bartosz Dembiński | bartoszdembinski.pl
- Katarzyna Dragović | Szkoła Mistrzów Reklamy
- Adam Nowakowski | Meta
- Ewa Opach | IAB Polska
- Jacek Szlak | Marketing przy Kawie
- Piotr Płachecki| Fabryka Komunikacji Społecznej
- dr Jan Zając | Sotrender
- Bartosz Stawiarz | Perspektywy Press
- Adam Sanocki | Polskie Porty Lotnicze
– Najważniejszym elementem budującym dobrą kampanię jest pomysł ściśle powiązany z tożsamością uczelni. To nie tylko kwestia wyróżnienia się, ale także unikalnego profilowania wartości, które uczelnia oferuje. Tworząc programy zachęcające studentów, uczelnie często stawiają na:
- innowacyjność,
- prestiż kadry akademickiej,
- współpracę z ekspertami,
- partnerstwa zagraniczne, biznesowe i rządowe.
Na profil uczelni duży wpływ ma także jej historia, której śladem są absolwenci i ich osiągnięcia. To właśnie ten element buduje emocje i autentyczność. Jednocześnie przekłada się na realne korzyści płynące z wyboru danej szkoły wyższej – powiedział podczas gali konkursu prof. Artur Krajewski, przewodniczący kapituły.
– Na koniec jednak nie mogę się nie zdziwić, że „szewc bez butów chodzi”! Uczelnie, które uczą studentów projektowania i produkcji kampanii reklamowych, często nie potrafią stworzyć własnej strategii promocji. Mimo że byłaby to najlepsza wizytówka ich potencjału – dodał prof. Krajewski.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.
Finaliści konkursu Genius Universitatis 2025
Reklama prasowa
- Uniwersytet Gdański
- Politechnika Wrocławska
- Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki

Genius Universitatis 2025 – reklama prasowa Uniwersytetu Gdańskiego
- 2
Event
- Uniwersytet Śląski w Katowicach
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi
- Uniwersytet SWPS
Gadżet promocyjny
- Politechnika Warszawska
- Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej ex aequo
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie ex aequo
- Uniwersytet Rolniczy w Krakowie
- 2
- 1
- 3
- 1
Branded content
- Politechnika Wrocławska
- Uniwersytet Medyczny w Lublinie
- Uniwersytet Medyczny w Łodzi
- 1
- 2
Film promocyjny
- Uniwersytety WSB Merito
- Politechnika Gdańska
- Uniwersytet Gdański
Kampania w mediach społecznościowych
- Uniwersytety WSB Merito
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
- Wojskowa Akademia Techniczna ex aequo
- Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego ex aequo
- 1
Genius Ad
- Uniwersytet SWPS ex aequo
- Uniwersytet Gdański ex aequo
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
- Łódź Akademicka
- 2
- 3
- 2
- 2
Hero
- Uniwersytet SWPS
Genius Stars
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach