IAB Mixx Awards 2024 – laureaci - Marketing przy Kawie
Znamy laureatów IAB Mixx Awards 2024
  • 0
  • 1
27.11.2024

Znamy laureatów IAB Mixx Awards 2024

Podczas uroczystej gali IAB Mixx Awards 2024 w warszawskim Muzeum Historii Polski IAB Polska uhonorowała najlepsze digitalowe kampanie minionego roku. Tytuł Best in Show otrzymała kampania „Saving The Voice Of The Ghetto” zrealizowana przez kooperację Saatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group oraz Leo Burnett dla Muzeum Historii Żydów Polskich Polin. Wśród 55 nagród jury przyznało 5 złotych statuetek.

W konkursie IAB Mixx Awards 2024 o statuetki walczyło 155 kampanii. Spośród nich jury wyłoniło 43 projekty, które uzyskały 55 nominacji w 16 kategoriach.

Podczas tegorocznej edycji przyznano 5 złotych nagród. Dwie z nich powędrowały do kampanii „Influencerzy (Ba!)roku” zrealizowanej przez Altavia Kamikaze + K2 w celu promocji satyrycznego serialu „1670”. Kolejne dwa zgłoszenia, tj.:

  • „Miasto ING w Roblox: Nie daj się wkręcić w sieci”,
  • „Saving The Voice Of The Ghetto”

– zdobyły nagrody we wszystkich trzech kategoriach, w których uzyskały nominacje. Kampania „Rowerowa Planeta Skody” oraz „Przetargowe Bingo” wygrały po dwie statuetki. Najwięcej nagród, bo aż 4, przyznano w kategorii Mixx for Good Purpose.

Ponadto podczas gali przyznano cztery nagrody specjalne:

  • Agencją Roku zostało Saatchi & Saatchi,
  • Domem Mediowym Roku – Zenith,
  • Reklamodawcą Roku – Lotte Wedel,
  • Best in Show – twórcy kampanii „Saving The Voice of The Ghetto”.

Nagrodę w kategorii Człowiek Roku otrzymał Jerzy Hołub, vice president marketing and communications w Mastercard.

Tegoroczna gala odbyła się w Muzeum Historii Polski w Warszawie. Miała szczególne znaczenie zarówno dla organizacji, jak i całego digitalowego środowiska. Powstanie IAB Polska zbiega się w czasie z początkami branży digital w Polsce. Jak wskazuje raport „Internet 2023/2024”, komunikacja cyfrowa stanowi już 53% całego polskiego rynku reklamy.

– W trakcie obrad jury złożone z blisko 70 ekspertów branży digital marketingu miało okazje zapoznać się z aż 155 kampaniami. To, co wyróżnia nagrodzone kampanie, to przede wszystkim mocne insighty i odpowiadanie na realne problemy grup docelowych. Tym, co mnie osobiście cieszy, jest fakt, że coraz częściej marki podejmują w swoich kampaniach tematy dotychczas uznawane za niewygodne, a nawet pomijane w komunikacji.

Rzeczowa, merytoryczna dyskusja pozwoliła wytypować ponad 50 laureatów, którym jeszcze raz bardzo gratulujemy! Ponadto 25 lat digitalu zobowiązuje do zmapowania kolejnych wyzwań, przed którymi jako branża stoimy. Następne lata to przede wszystkim dalszy dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji, a co za tym idzie – głębsze zastanowienie się chociażby nad etycznością jej wykorzystywania w przestrzeni digitalowej i nie tylko – podsumowuje Adrianna Kubik, przewodnicząca Jury IAB Mixx Awards 2024, business director & board member w They Digital.

Podczas uroczystej gali przyznano łącznie 5 złotych, 17 srebrnych i 15 brązowych statuetek, 18 wyróżnień, 4 nagrody specjalne oraz tytuł Best in Show.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.

Pełna lista nagrodzonych w konkursie IAB Mixx Awards 2024

Artificial Intelligence

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
ZŁOTOSaving The Voice Of The GhettoMuzeum Historii Żydów Polskich PolinSaatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group, Leo Burnett
WYRÓŻNIENIEPrompty Miłości – najśmieszniejszy sercowy doradca AICanal+ (serial „Algorytm Miłości”)Havas Play, Canal+ Polska

Best Use of Social Media

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
ZŁOTOInfluencerzy (Ba!)RokuNetflix (serial „1670″)Altavia Kamikaze + K2
SREBROLubella MakaronikiGrupa Maspex (Lubella)Feeders Agency, Agencja DDOB
WYRÓŻNIENIESocial media jako sposób na budowę fenomenu The Office PlCanal+ (serial „The Office Pl”)Havas Play, Canal+ Polska

Brand Awareness & Positioning

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
SREBROCo znaczy WW?Lotte Wedel (WW)Digital Kingdom, Zenith
SREBRODaj z siebie 1,5%Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!Saatchi & Saatchi, Zenith, LiquidThread
BRĄZZ dwóch stron muruMuzeum Historii Żydów Polskich PolinSaatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group, Leo Burnett, Zenith
WYRÓŻNIENIEPepsi SpacePepsi-Cola General Bottlers Poland (Pepsi)Feeders Agency, Zenith
WYRÓŻNIENIERepozycjonowanie marki Pandora jako full-house jewelry brandPandora Jewelry CEE (Pandora)iProspect

Commerce

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
WYRÓŻNIENIEPshhh! It’s Game Time – Pepsi x Pyszne.pl x FortnitePepsiCo i Pyszne.plZenith, Sips & Bites, Instreamly, Pyszne.pl

Consumer Experience

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
SREBROMiasto ING w Roblox „Nie daj się wkręcić w sieci”ING Bank Śląski (Konto Mobi 13–17)Gong, MediaHub, ING Bank Śląski, Game Changer
BRĄZNa oddanie najlepsze strofowaniePolski Standard Płatności (Blik – Przelewy na telefon)Spark Foundry, Change Serviceplan
BRĄZSaving The Voice Of The GhettoMuzeum Historii Żydów Polskich PolinSaatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group, Leo Burnett

Content Marketing

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
ZŁOTOInfluencerzy (Ba!)RokuNetflix  (serial „1670”)Altavia Kamikaze + K2
SREBROPrzetargowe BingoStowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SARMindshare Polska
SREBROTe końce świataING Bank Śląski (Aplikacja Moje ING z kontem Mobi)Gong, MediaHub, ING Bank Śląski, Papaya Films
WYRÓŻNIENIENie mówmy o seksieStorytel PolskaPolot, Przestrzeń, Storytel Polska

Data Driven & Precision Marketing

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
BRĄZEmotional Index, czyli jak „T-mobile na kartę” budzi emocje!T-Mobile PolskaMindshare Polska, GroupM, Ringier Axel Springer Polska
BRĄZPepsi MoviesPepsi-Cola General Bottlers Poland (Pepsi)Zenith, Sips & Bites
WYRÓŻNIENIEEfektywna nauka z ProfiLinguaTutore Poland (ProfiLingua)FormUp
WYRÓŻNIENIENadeszła era Galaxy AISamsung (Samsung Galaxy)5Bonsai, Samsung, Leo Burnett

Digital Public Relations

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
SREBROSaving The Voice Of The GhettoMuzeum Historii Żydów Polskich PolinSaatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group, Leo Burnett
SREBROZawodowe tabu – o czym (nie) rozmawiamy w pracy?Aplikuj.plLightscape
BRĄZPrzetargowe BingoStowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SARMindshare Polska
WYRÓŻNIENIEDorzuć misie, czyli jak STS poruszył tysiące sercSTSSTS

Games & eSport

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
SREBROWirtualna zabawa, realny wpływ! Kraina Hochland w Good TownHochland PolskaGame Changer, Value Media
BRĄZMiasto ING w Roblox „Nie daj się wkręcić w sieci”ING Bank Śląski (Konto Mobi 13–17)Gong, MediaHub, ING Bank Śląski, Game Changer
BRĄZRowerowa Planeta SkodyŠkodaPHD, Dentsu Creative, Game Changer

Innovation Solution

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
ZŁOTOCo się stało z Kacprem? Nowy sposób na oglądalność serialuCanal+ (serial „Belfer”)Havas Play, Canal+ Polska
SREBRO#Niskie ceny dla wszystkichEurocash Franczyza (Delikatesy Centrum)Mindshare Polska, Brain
BRĄZFishing For DataBank BNP ParibasBank BNP Paribas, Havas Engage Warsaw, Publicis Worldwide Poland, Havas Media
WYRÓŻNIENIEEmotional Index, czyli jak „T-mobile na kartę” budzi emocje!T-Mobile PolskaMindshare Polska, GroupM, Ringier Axel Springer Polska

Launch

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
SREBROWhat The SnackLotte Wedel (Wedel Snack)Ju, East Eventz, Zenith, 2012 Agency, GoldenSubmarine, LiquidThread
BRĄZHortex Mystery Ice – Insight z gamingu w sklepowej lodówcePolski Ogród (Hortex – Mystery Ice)Kerris
BRĄZKnorr: Mac’N Cheese. Jesz jak chcesz.Unilever (Knorr)Polot, Mindshare Polska
WYRÓŻNIENIEDonut Trzech KróliStokson (Dooti Donuts)GetHero, Trzask! Studio
WYRÓŻNIENIEYSL LoveshineL’Oreal Polska (YSL Beauté – Make up)Wavemaker, Enyo

Limited Budget

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
WYRÓŻNIENIEPrzetargowe BingoStowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SARMindshare Polska

Mixx for Good Purpose

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
ZŁOTOOLX Praca – Zawód po 50-tceOLXPrzestrzeń, Mindshare Polska, OLX
SREBRORyzykanciGazeta.plTwin Collective, Panowie Programiści
BRĄZNajtrudniejszy szlak w Polsce w VR dla każdego bez wyjątkuŠkoda (Škoda Enyaq)GoldenSubmarine, PHD, Good Fellas
BRĄZNiewidzialne psySchronisko Na Paluchu im. Jana LityńskiegoSaatchi & Saatchi, Zenith, Yotta
WYRÓŻNIENIETo Twój Wybór. Idź na wybory!Fundacja im. Stefana BatoregoMindshare Polska, VML

Offline Digitizing

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
SREBROBieg Rossmann Run z aplikacjąRossmannZenith
SREBROFishing For DataBank BNP ParibasBank BNP Paribas, Havas Engage Warsaw, Publicis Worldwide Poland, Havas Media

Online Marketing with Influencer

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
SREBROGotowanie z Ptasim MleczkiemLotte Wedel (Ptasie Mleczko)LiquidThread, Zenith
SREBROMiasto ING w Roblox „Nie daj się wkręcić w sieci”ING Bank Śląski (Konto Mobi 13–17)GONG, MediaHub, ING Bank Śląski, Game Changer
SREBRORowerowa Planeta SkodyŠkodaPHD, Dentsu Creative, Game Changer
WYRÓŻNIENIEDecathlon ChallengeDecathlon PolskaPrzestrzeń, Decathlon Polska, GetHero
WYRÓŻNIENIEDonut Trzech KróliStokson (Dooti Donuts)GetHero, Trzask! Studio

Performance Marketing

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
BRĄZEfektywna nauka z ProfiLinguaTutore Poland (ProfiLingua)FormUp
BRĄZWybory 2023STSSTS
WYRÓŻNIENIEChallenge accepted! Jak zwiększyć sprzedaż w czasie kryzysu?Wonga.pliProspect
WYRÓŻNIENIESmall budget, big splash! Podejście oparte na danychEstée Lauder Companies (Origins)Dentsu X

Best in show

KAMPANIAKLIENT (MARKA)ZGŁASZAJĄCY
I WSPÓŁZGŁASZAJĄCY
Saving The Voice Of The GhettoMuzeum Historii Żydów Polskich PolinSaatchi & Saatchi, Prodigious, MSL Group, Leo Burnett
  • 1
Zwycięzcy IAB Mixx Awards 2024

Ogłoszono zwycięzców konkursu IAB Mixx Awards 2024

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

27 listopada 2024