Znamy Kampanie Społeczne Roku 2014
  • 0
  • 0
20.05.2015

Znamy Kampanie Społeczne Roku 2014

Kampania „Szacun tropików” otrzymała tytuł Kampanii Społecznej Roku 2014 w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych. Nagrodę przyznano również kampanii Rzecznika Praw Dziecka „Jestem mamy i taty”. W gronie zwycięzców jest też PZU. 19 maja ogłoszono nagrodzonych w konkursie Kampanie Społeczne Roku 2014.

Nagrody i wyróżnienia przyznano 25 pracom spośród 74 zgłoszonych. Jurorzy oceniali nie tylko kreację i estetykę, ale całokształt działań komunikacyjnych, w tym również dobór odpowiednich narzędzi oraz efektywność.

Kampania „Szacun tropików” otrzymała tytuł Kampanii Społecznej Roku 2014 w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych. Projekt zrealizowany przez Walk dla Fundacji Integracja doceniono m.in. za kreatywne, interaktywne rozwiązania przy niskim budżecie, zaangażowanie internautów w działania oraz trafne dobranie przekazu do grupy docelowej.

Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii Kampanie instytucji publicznych przyznano akcji Rzecznika Praw Dziecka „Jestem mamy i taty”, zrealizowanej przez agencję Telescope. Celem było pokazanie, że dziecko ma prawo do kontaktu z obojgiem rodziców. Akcja miała oddźwięk także w wymiarze legislacyjnym – przygotowany został projekt zmian w kodeksie rodzinnym, dzięki którym sądy miałyby możliwość, także w sytuacji konfliktu między rodzicami, pozostawiania pełni praw rodzicielskich po rozwodzie matce i ojcu.

W gronie zwycięzców znalazła się również kampania „Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym”, przygotowana dla Fundacji PZU. Jej twórcy – VML Poland i On Board Public Relations – chcieli odejść od drastycznych i szokujących środków wyrazu, wskazując na miłość i bliskość jako powody, dla których warto bezpiecznie prowadzić samochód.

W kategorii Kampanie lokalne laureatem zostały „Rozmówki polsko-polskie”, zrealizowane przez agencję DSK dla Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Krakowie. W kategorii Kampanie o tematyce ekologicznej triumfował „Dom, który dla mnie oszczędza” – kampania Ministerstwa Środowiska, przygotowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej we współpracy z domem mediowym Codemedia.

Jak twierdzi Paweł Prochenko, przewodniczący jury i prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, która organizuje konkurs, w tym roku można wyróżnić dwa nurty kampanii. Pierwszy to działania pomysłowe, kreatywne i jednocześnie tanie. W drugim natomiast znalazły się kampanie kompleksowe, wykorzystujące wiele kanałów i narzędzi, łączące reklamę i PR. Zabrakło jednak takich, które mogłyby spełnić oba te kryteria.

Większość kampanii była oparta na trafnie opracowanych insightach i rzetelnie zrealizowana. Jednocześnie, w porównaniu z przykładami kampanii realizowanych na świecie, brakuje w Polsce kampanii wybitnych – dodaje.

W tym roku bez statuetek pozostali twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: Kampanie 1% i CRM oraz w konkursie Kreatywny OOH, który był nowością tej edycji. W kategorii Kampanie 1% przyznano natomiast wyróżnienie dla kampanii „W rodzinie cieplej”, zrealizowanej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej dla Ośrodka Wsparcia Rodzinnej Opieki Zastępczej Port Towarzystwo Nasz Dom. Najlepszą kampanię zagraniczną wybierało jury międzynarodowe – zwyciężyła kampania „Eyes on the road” dla Volkswagena.

W kategorii Akcje zaangażowane społecznie zgłoszenia oceniali internauci, oddając głosy na portalu Kampaniespoleczne.pl. Ich wybór padł na kampanię „Mięso”, której celem było zwrócenie uwagi na problem cierpienia zwierząt w hodowlach przemysłowych.

Wyjątkiem w tej edycji konkursu było przyznanie wyróżnienia specjalnego 7. edycji projektu „Mam haka na raka”, prowadzonej pod hasłem „Przejrzyj chłoniaka”. Jury zdecydowało się nagrodzić program za jego długofalowość, zaangażowanie dużej liczby uczestników, ciekawą formułę oraz znaczenie edukacyjne i profilaktyczne. Wyróżnienie specjalne otrzymała także III odsłona kampanii „SM – Walcz o siebie”.

Zwycięzcy konkursu Kampania Społeczna Roku 2014:

Kategoria Kampanie organizacji pozarządowych:

Kategoria Kampanie instytucji publicznych:

Kategoria Kampanie firm i fundacji firm:

Kategoria Kampanie lokalne:

  • „Rozmówki polsko-polskie”, Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie, DSK

Kategoria Kampanie 1%:

  • Nie przyznano nagrody głównej

Kategoria Kampanie o tematyce zdrowotnej:

  • „Stoma Life”, Polskie Towarzystwo Stomijne Pol-Ilko, Procontent Communication

Kategoria Kampanie o tematyce ekologicznej:

Kategoria Programy edukacyjne firm (CSR):

  • „Akademia wynalazców im. Roberta Boscha”, Robert Bosch, Lighthouse Consultants

Kategoria Akcje zaangażowane firm (CSR):

  • „Bezpieczeństwo, moje drugie imię”, Gdańsk Transport Company, 2Pi Group Agnieszka Miazga

Kategoria Kampanie dla rozwoju (promocja m.in. miast, funduszy):

Kategoria Marketing zaangażowany społecznie (CRM):

  • Nie przyznano nagrody głównej

Kategoria Akcje zaangażowane społecznie:

  • „Mięso”, Kolektyw Filmowy Mamyto!

Kategoria Kampanie zagraniczne:

Nagroda w konkursie Kreatywny OOH:

  • Nie przyznano nagrody głównej

Wyróżnieni w konkursie Kampania Społeczna Roku 2014:

Kategoria Kampanie organizacji pozarządowych:

Kategoria Kampanie instytucji publicznych:

Kategoria Kampanie firm i fundacji firm:

  • „Przygotuj się na wstrząs”, Polfa Warszawa Grupa Polpharma, Flywheel PR, Telescope

Kategoria Kampanie lokalne:

  • „Możesz być po naszej stronie”, Stowarzyszenie Pomocy Chorym Onkologicznie Różowe Okulary, Aura

Kategoria Kampanie 1%:

  • „W rodzinie cieplej”, Ośrodek Wsparcia Rodzinnej Opieki Zastępczej Port Towarzystwo Nasz Dom, Fabryka Komunikacji Społecznej
  • „Zobacz. Niewidome dzieci”, Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza”, Grupa Codex, Warszawska Szkoła Filmowa

Kategoria Kampanie o tematyce zdrowotnej:

  • „Truckers Life”, Fundacja Truckers Life

Kategoria Kampanie o tematyce ekologicznej:

Kategoria Akcje zaangażowane firm (CSR):

  • Warsztaty filmowe – film „Akcja pod choinką”, IQ Marketing (Poland), Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Piasecznie

Wyróżnienia specjalne w konkursie Kampania Społeczna Roku 2014:

  • 7. edycja projektu „Mam haka na raka” – „Przejrzyj chłoniaka”, Polska Unia Onkologii, Glaxo Smith Kline, Fabryka Komunikacji Społecznej, Hill & Knowlton, 24/7 Communications
  • „SM – walcz o siebie”, Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego, Neuropozytywni, Fundacja Urszuli Jaworskiej, Telescope, Eura 7, DB Maison

Ósma edycja konkursu ruszy w lutym 2016 r.

  • 4

20 maja 2015

Reklama
Reklama