PR Wings 2024 – nagrodzone kampanie - Marketing przy Kawie
Znamy kampanie nagrodzone w konkursie PR Wings 2024
  • 0
  • 2
15.11.2024

Znamy kampanie nagrodzone w konkursie PR Wings 2024

Znamy 21 najlepszych polskich kampanii public relations wyłonionych w 24 kategoriach tegorocznej 4. edycji konkursu PR Wings 2024. Największym triumfatorem konkursu okazała się kampania „Jazda bez czytanki”, zgłoszona przez Imago Public Relations i Stalexport Autostrada Małopolska. Zdobyła nagrody aż w trzech kategoriach.

Osiemdziesięcioosobowe jury tegorocznej edycji konkursu PR Wings, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations, miało przed sobą wyjątkowe wyzwanie. Była nim ocena 188 projektów nadesłanych w 23 kategoriach konkursowych. Dodatkowo 30-osobowe jury, złożone z przedstawicieli agencji zrzeszonych w Stowarzyszeniu, przyznało Nagrodę Specjalną SAPR.

Kampania Jazda bez czytanki„, zgłoszona przez Imago Public Relations i Stalexport Autostrada Małopolska, zdobyła uznanie jurorów aż w trzech kategoriach konkursowych:

  • Branża motoryzacyjna,
  • Kampania edukacyjna,
  • Transport, spedycja, logistyka.

Wyróżniła się zaangażowaniem w edukację kierowców i podnoszeniem świadomości na temat bezpiecznej jazdy bez korzystania z urządzeń mobilnych.

Projekty „Czas na #tantiemyzinternetu!” oraz (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych zdobyły po dwie statuetki. Aż pięć zgłaszających podmiotów – Erbud, Good One PR, Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka, mBank oraz Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA) – zdobyło po dwie nagrody, aż w ośmiu różnych kategoriach.

Podczas gali uhonorowano również śp. Adama Łaszyna Nagrodą im. Andrzeja Stolarczyka, przyznaną za wyjątkowy wkład w rozwój branży PR w Polsce. Nagrodę, która ma na celu upamiętnienie wybitnych zasług w dziedzinie public relations, odebrała ze sceny żona laureata i prezeska Alert Media Communications, Beata Łaszyn.

Dodatkowo agencje zrzeszone w Stowarzyszeniu Agencji Public Relations postanowiły przyznać specjalne Wyróżnienie SAPR „Wzór dobrych praktyk” firmie Bouygues Immobilier Polska. Firmę wyróżniono za wprowadzenie standardów etyki biznesowej i uczciwe traktowanie partnerów poprzez praktykę wynagradzania za przygotowanie ofert przetargowych.

Pełna lista nagrodzonych projektów:

Kategorie podstawowe

PR korporacyjny

  • Barometr Providenta – Provident Polska

PR produktowy

  • EA Sports I Prosto – nowa drużyna wchodzi do gry – Monday Comms / Electronic Arts

Komunikacja kryzysowa

  • Wchodzę do banku 16:55 – kryzys przekuty w sukces marki – mBank

Public affairs i lobbying

  • Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)

ESG i CSR

  • Zastygliśmy na Dworcu Centralnym – Erbud / Fundacja Erbud

Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing

  • Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)

Angażujący event

  • Kongres Pamięci Narodowej. Historia mówi przez pokolenia – El Padre

Komunikacja B2B

  • Autopay. Od niezawodnych produktów do rozpoznawalnej marki – Autopay / Profeina

Efektywność roku

  • „Barometr prawa” – Grant Thornton

Employer branding

  • Dzień Zdrowia pamięci Joanny Sawczyn – Grupa Muszkieterów

Komunikacja wewnętrzna

  • Pamiętaj o okularach ochronnych – Erbud

Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI

  • Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” – 180heartbeats + Jung v Matt / Monday Comms

Ochrona przed dezinformacją

  • Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym – mBank / Molecular Worldwide / Voice House

Kampania edukacyjna

  • Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska

Kategorie sektorowe

Transport, spedycja, logistyka

  • Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska

Technologia i innowacje

  • Warsztaty Vasco Electronics „Z technologią przez świat” – agencja Melmak

Branża FMCG

Rynek zdrowia

  • (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych – Good One PR / Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka

Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura

  • Akcja Tron – kampania edukacyjna – WC Tron / Apollo 360

Branża motoryzacyjna

  • Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska

Sport, turystyka, hotelarstwo

  • Poland Soul Travel – Olive Media / Polska Organizacja Turystyczna

Przemysł, chemia, energetyka

  • Elektrownia Atomowa w Minecrafcie – Lifetube / Defence24

Finanse i ubezpieczenia

  • Możesz liczyć na ekspertów rankomat.pl – Rankomat.pl / Inner Value

Nagroda Specjalna SAPR (ex aequo):

  • (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych – Good One PR / Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
  • Kampania „Dom zaczyna się od serca” – Pepco

Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka

  • ŚP. Adam Łaszyn

Wyróżnienie SAPR „Wzór dobrych praktyk”

  • Bouygues Immobilier Polska

Marketing przy Kawie był patronem medialnym konkursu.

  • 2
Kampanie nagrodzone w konkursie PR Wings 2024

Nagrodzeni w konkursie PR Wings 2024 (fot. Jeremi Astaszow))

Kampanie nagrodzone w konkursie PR Wings 2024

fot. Jeremi Astaszow

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

15 listopada 2024