- 0
- 2
Znamy kampanie nagrodzone w konkursie PR Wings 2024
Znamy 21 najlepszych polskich kampanii public relations wyłonionych w 24 kategoriach tegorocznej 4. edycji konkursu PR Wings 2024. Największym triumfatorem konkursu okazała się kampania „Jazda bez czytanki”, zgłoszona przez Imago Public Relations i Stalexport Autostrada Małopolska. Zdobyła nagrody aż w trzech kategoriach.
Osiemdziesięcioosobowe jury tegorocznej edycji konkursu PR Wings, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations, miało przed sobą wyjątkowe wyzwanie. Była nim ocena 188 projektów nadesłanych w 23 kategoriach konkursowych. Dodatkowo 30-osobowe jury, złożone z przedstawicieli agencji zrzeszonych w Stowarzyszeniu, przyznało Nagrodę Specjalną SAPR.
Kampania „Jazda bez czytanki„, zgłoszona przez Imago Public Relations i Stalexport Autostrada Małopolska, zdobyła uznanie jurorów aż w trzech kategoriach konkursowych:
- Branża motoryzacyjna,
- Kampania edukacyjna,
- Transport, spedycja, logistyka.
Wyróżniła się zaangażowaniem w edukację kierowców i podnoszeniem świadomości na temat bezpiecznej jazdy bez korzystania z urządzeń mobilnych.
Projekty „Czas na #tantiemyzinternetu!” oraz „(P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych” zdobyły po dwie statuetki. Aż pięć zgłaszających podmiotów – Erbud, Good One PR, Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka, mBank oraz Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA) – zdobyło po dwie nagrody, aż w ośmiu różnych kategoriach.
Podczas gali uhonorowano również śp. Adama Łaszyna Nagrodą im. Andrzeja Stolarczyka, przyznaną za wyjątkowy wkład w rozwój branży PR w Polsce. Nagrodę, która ma na celu upamiętnienie wybitnych zasług w dziedzinie public relations, odebrała ze sceny żona laureata i prezeska Alert Media Communications, Beata Łaszyn.
Dodatkowo agencje zrzeszone w Stowarzyszeniu Agencji Public Relations postanowiły przyznać specjalne Wyróżnienie SAPR „Wzór dobrych praktyk” firmie Bouygues Immobilier Polska. Firmę wyróżniono za wprowadzenie standardów etyki biznesowej i uczciwe traktowanie partnerów poprzez praktykę wynagradzania za przygotowanie ofert przetargowych.
Pełna lista nagrodzonych projektów:
Kategorie podstawowe
PR korporacyjny
- Barometr Providenta – Provident Polska
PR produktowy
- EA Sports I Prosto – nowa drużyna wchodzi do gry – Monday Comms / Electronic Arts
Komunikacja kryzysowa
- Wchodzę do banku 16:55 – kryzys przekuty w sukces marki – mBank
Public affairs i lobbying
- Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
ESG i CSR
- Zastygliśmy na Dworcu Centralnym – Erbud / Fundacja Erbud
Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing
- Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
Angażujący event
- Kongres Pamięci Narodowej. Historia mówi przez pokolenia – El Padre
Komunikacja B2B
- Autopay. Od niezawodnych produktów do rozpoznawalnej marki – Autopay / Profeina
Efektywność roku
- „Barometr prawa” – Grant Thornton
Employer branding
- Dzień Zdrowia pamięci Joanny Sawczyn – Grupa Muszkieterów
Komunikacja wewnętrzna
- Pamiętaj o okularach ochronnych – Erbud
Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
- Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” – 180heartbeats + Jung v Matt / Monday Comms
Ochrona przed dezinformacją
- Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym – mBank / Molecular Worldwide / Voice House
Kampania edukacyjna
- Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska
Kategorie sektorowe
Transport, spedycja, logistyka
- Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska
Technologia i innowacje
- Warsztaty Vasco Electronics „Z technologią przez świat” – agencja Melmak
Branża FMCG
- Kampania „Łączy nas najlepszy skład” – Publicon
Rynek zdrowia
- (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych – Good One PR / Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
- Akcja Tron – kampania edukacyjna – WC Tron / Apollo 360
Branża motoryzacyjna
- Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska
Sport, turystyka, hotelarstwo
- Poland Soul Travel – Olive Media / Polska Organizacja Turystyczna
Przemysł, chemia, energetyka
- Elektrownia Atomowa w Minecrafcie – Lifetube / Defence24
Finanse i ubezpieczenia
- Możesz liczyć na ekspertów rankomat.pl – Rankomat.pl / Inner Value
Nagroda Specjalna SAPR (ex aequo):
- (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych – Good One PR / Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
- Kampania „Dom zaczyna się od serca” – Pepco
Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka
- ŚP. Adam Łaszyn
Wyróżnienie SAPR „Wzór dobrych praktyk”
- Bouygues Immobilier Polska
Marketing przy Kawie był patronem medialnym konkursu.
- 2