- 0
- 1
Znamy finalistów TikTok Ad Awards CE 2024
Znamy najlepsze kampanie reklamowe zrealizowane na TikToku w Europie Środkowej. W pięciu kategoriach konkursowych jury TikTok Ad Awards CE wyróżniło 32 marki. Wspólnie z agencjami stworzyły one najbardziej efektywne projekty, zaprojektowane według podejścia „TikTok-first”. Nagrodę główną, w kategorii Greatest TikTok zdobyło Doritos Romania za kampanię #DoritosBoldSquad, którą zrealizowało OMD Romania.
W konkursie TikTok Ad Awards nagradzane są te marki i agencje, które:
- wykazują się odwagą twórczą,
- inwestują w kreację,
- osiągają świetne wyniki biznesowe.
W tym roku wśród zgłoszeń dominował trend, który ma szansę zostać z nami na dłużej:
– Co powoduje, że reklama może odnieść sukces?
- Wejście w istniejący strumień komunikacji i sposób poruszania się naszych odbiorców po TikToku.
- Mówienie w języku, którego w stosunku do brandu używają sami użytkownicy platformy.
- Dodanie do tego swojego brand message.
- Użycie tego w sposób dobry dla marki – taki, który natywnie i organicznie skieruje społeczność do lajkowania naszych treści.
– wylicza Dawid Kaźmierczak, szef jury TikTok Ad Awards CE 2024, founder & chief content officer agencji Polot.
Jury składające się z 15 przedstawicieli branży przyznało nagrodę Greatest TikTok marce Doritos Romania. Kampanię #DoritosBoldSquad, stworzoną przez agencję OMD Romania, wyróżniono za:
- odważne wykorzystanie influencerów i tiktokowych trendów,
- zainspirowanie odbiorców do wyrażania na co dzień swojej indywidualności.
Tylko jednego dnia kampania trafiła do 3,2 mln unikalnych użytkowników TikToka. Doritos odnotował wzrost udziału w rynku o 7,8% w kategorii chipsów tortilla i wzrost wartości o 10,9%. Marka zmierzy się teraz z innymi firmami i agencjami reklamowymi z całej Europy podczas europejskiego Grand Prix w Lizbonie.
Nagrody z innych kategorii
- Greatest Branding dla kampanii brandingowych, które wyróżniały się innowacyjną strategią i kreatywnym podejściem TikTok-first, uzyskując doskonałe wyniki w górnej części lejka sprzedażowego, trafiła do Kaufland Romania. Przyznano ją za kampanię „1 Million Challenge”, stworzoną przez V8 Interactive.
- Greatest Performance otrzymał Komputronik SA za kampanię „Campaign for Gen Z leads to outstanding results”, stworzoną przez Sales & More. Kategoria poświęcona jest kampaniom z dolnej części lejka sprzedażowego, które wyróżniały się kreatywnością, podejściem TikTok-first oraz innowacyjną strategią.
- Greatest Creative dla firm, które wyróżnia kreatywne podejście do obecności na TikToku, trafiła do Lidl Polska za kampanię „Lidl Poland Enters TikTok”, stworzoną przez Space Cat Industries.
- Greatest Small Business zdobył Wubertools za kampanię „Tutorial video goes viral and leads to increased brand visibility”, stworzoną przez Sempai. Firma skutecznie wykorzystała TikToka do realizacji swoich celów marketingowych.
- 1