Zmierzono reklamy przy krakowskich ulicach
  • 0
  • 0
19.07.2019

Zmierzono reklamy przy krakowskich ulicach

Na zlecenie miasta Krakowa dr inż. Karol Kwiatek, specjalista w dziedzinie fotogrametrii, zmierzył reklamy przy wybranych ulicach. Jak podaje „Dziennik Polski”, powierzchnia reklam przy trzynastu ulicach zajmuje 3 hektary, czyli tyle, ile 4 boiska piłkarskie.

Inwentaryzacja reklam w Krakowie trwała 2 dni. Samochód, który dokonywał pomiaru, przejechał w sumie prawie 30 km. Można było dostrzec go na ulicach: Brodowicza, Conrada, Dobrego Pasterza, Kalwaryjskiej, Klasztornej, Kobierzyńskiej, Makuszyńskiego, Malborskiej, Mazowieckiej, Półłanki, Wadowickiej, Wrocławskiej i Zakopiańskiej.

Na tych ulicach znajduje się w sumie ponad 8 tys. metrów kwadratowych reklam wolnostojących i 20 tys. reklam na budynkach. Jak się okazało, najwięcej nośników eksponowanych jest przy ul. Zakopiańskiej.

Karol Kwiatek do przeprowadzenia pomiaru wykorzystał autorską metodę. Stworzone przez niego narzędzie składa się z kamery panoramicznej, GPS-u i specjalnej aplikacji.

Uzyskane dane wykorzystano do sprawdzenia, jakie byłyby skutki wprowadzenia w Krakowie uchwały krajobrazowej. Na zbadanych ulicach niezgodnych z proponowaną uchwałą jest w sumie 69% reklam wolnostojących i 94% tych na budynkach.

Za opracowanie miasto zapłaciło ponad 56 tys. zł.

Źródło: www.dziennikpolski24.pl

19 lipca 2019

18 lipca 2019