Zmiany na podium w rankingu agencji według fee income za 2019 r. Związku Firm Public Relations
  • 0
  • 2
30.07.2020

Zmiany na podium w rankingu agencji według fee income za 2019 r. Związku Firm Public Relations

Związek Firm Public Relations opublikował nowy „Raport PR”, a w nim m.in. ranking agencji według kryterium fee income za rok 2019. Łączna wartość usług PR w tym okresie dla firm ujętych w zestawieniu wyniosła 132 mln 640 tys. zł.

W opublikowanym raporcie znalazła się także analiza kondycji sektora w sytuacji spowodowanej pandemią Covid-19 oraz perspektyw na przyszłość polskiej branży PR w ocenie uczestników rankingu.

Ranking miał charakter otwarty, co oznacza, że mogły zgłosić się do niego także firmy spoza związku. Agencje zostały sklasyfikowane według wartości fee income. Zdefiniowano ją jako przychody agencji pomniejszone o koszty zewnętrzne związane z wykonywaniem projektów (np. zakup mediów, produkcji zewnętrznej, koszty podwykonawców), czyli jako suma opłat i prowizji od klientów na rzecz agencji za jej własne usługi.

W ramach rankingu przygotowano dwie klasyfikacje, osobno dla podmiotów indywidualnych i dla grup kapitałowych. W rankingu podmiotów indywidualnych wzięło udział 16 agencji, natomiast w rankingu grupowym 6 grup. Audyt potwierdzający przekazane dane finansowe przeprowadziła firma Strategia Audit.

  • Na pierwszym miejscu zestawienia podmiotów indywidualnych plasuje się agencja MSL z wynikiem 18,26 mln zł.
  • Drugie miejsce zajmuje Hill + Knowlton Strategies – 11,35 mln zł.
  • Podium zamyka 38 ContentCommunication – 9 mln zł. Ta agencja w 2018 r. plasowała się tuż poza pierwszą trójką.

W rankingu grup liderem jest Grupa KomunikacjaPlus (19,04 mln zł). Za nią plasuje się firma Walk (15,2 mln zł). Trzecie miejsce należy do 38 Group (11,26 mln zł).

Serdecznie gratuluję liderom zestawiania i życzę sukcesu wszystkim uczestnikom rankingu. Obecny ranking jest wyjątkowy, gdyż prezentuje obraz sytuacji w przededniu zmiany, jaka wpłynęła na życie i biznes nas wszystkich. Jest pewnego rodzaju stop-klatką i pozostanie punktem odniesienia na dłużej, do analiz i prognoz wzrostu oraz odbudowy rynku.

Widać wyraźnie, że rok 2019 był dla branży dobry, a analizując poszczególne wskaźniki, przez agencje PR także efektywnie wykorzystany. Bardzo budujące jest także to, co wynika z badań: sektor ma na siebie pomysł, wie, jakie wyzwania stoją przed firmami i organizacjami klientów oraz rozumie, jak wspierać ich cele w zmienionej rzeczywistości – mówi Adam Jarosz, prezes ZFPR.

Poza rankingiem w „Raporcie PR 2020” znajdują się wyniki badań prowadzonych przez związek w ostatnich miesiącach pośród agencji członkowskich. Pozytywne wnioski wynikają też z badania przeprowadzonego w lipcu 2020 r. wśród osób zarządzających agencjami public relations, które zrzesza ZFPR. Łącznie 70 proc. uczestników dobrze oceniło perspektywy na przyszłość dla swojej agencji.

Nie wiadomo, jak dalej będzie rozwijała się epidemia Covid-19, a co za tym idzie, jaka będzie sytuacja w polskiej gospodarce. Optymistyczne perspektywy zawarte w badaniu pozwalają jednak sądzić, że branża public relations z kryzysu podniesie się szybko i już w 2021 r. wróci na drogę wzrostu.

„Raport PR 2020” wraz z pełnym rankingiem dostępny jest na stronie www.zfpr.pl.

  • 2
Ranking agencji za 2019 r. według fee income

Ranking agencji za 2019 r. według fee income

30 lipca 2020

29 lipca 2020

  • 2
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
29.07.2020

Polskie Stowarzyszenie Rowerowe i Łukasz Simlat zachęcają Polaków do przesiadania się na dwa kółka. Rusza kampania „Rowerowa rewolucja”

Rozpoczęła się „Rowerowa rewolucja” – kampania Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego. Ma na celu promocję napędzanego siłą mięśni jednośladu jako zdrowego, ekologicznego, szybkiego i bezpiecznego sposobu na przemieszczanie się oraz doskonałą formę spędzania wolnego czasu. W działania zaangażował się aktor Łukasz Simlat.