Jane Goodall narratorką w spocie Apple - Marketing przy Kawie
Jane Goodall narratorką w spocie Apple „Great ideas start on a Mac”
  • 1
  • 1
26.10.2025

Jane Goodall narratorką w spocie Apple „Great ideas start on a Mac”

Słynna badaczka szympansów i innych małp naczelnych – Jane Goodall zmarła na początku października w wieku 91 lat. Apple wykorzystał jej głos w spocie z globalnej platformy promującej komputery Mac.

Minimalistyczny spot Apple „Great ideas start on a Mac” zbudowano wokół zjawiska powstawania nowych idei. Rozpoczyna się ujęciem komputera, stojącego na biurku przy otwartym oknie, z którego rozciąga się widok na miasto. Następuje zbliżenie na ekran i kursor, który pulsuje w rytm bicia serca. W dalszej części reklama prezentuje stopklatki przedstawiające zdjęcia różnych twórców w trakcie pracy – muzyków, naukowców czy projektantów.

W materiale pojawiają się m.in.:

  • inżynier oceaniczny Bruce Strickrott,
  • Ruchika Sachdeva (marka Bodice, redefiniująca indyjską odzież roboczą),
  • aktywistka Alice Wong (Disability Visibility Project),
  • zespół robotyków z 1X Technologies.

Co mówi nam w tej reklamie Jane Goodall?

Wykorzystany tekst nie został nagrany specjalnie na potrzeby kampanii i prawdopodobnie pochodzi z jednego z wcześniejszych wystąpień Goodall. Choć wybór narratorki może wydawać się nietypowy, jej dorobek (badanie natury i poszerzanie ludzkiej wiedzy) jest spójny z etosem Apple.

Fragment monologu Jane Goodall brzmi:

„Każda historia, którą kochasz / Każdy wynalazek, który cię porusza / Każda idea, o której marzyłeś, by była twoja / Wszystko zaczęło się jako nic – / Tylko migotanie na ekranie. / Zadające proste pytanie: / Co widzisz?”.

Kampania celebruje najtrudniejszą i najbardziej tajemniczą część wielkiej idei – jej pochodzenie: jak coś powstaje z niczego, z pustego płótna. Ma podkreślać, że wiele znaczących pomysłów na świecie powstało właśnie na komputerach Mac – mówi Tor Myhren, wiceprezes Apple ds. komunikacji marketingowej.

Reklamę stworzyła agencja TBWA\Media Arts Lab. Ścieżkę dźwiękową skomponował Emile Mosseri.

Spot jest świadomym odejściem od typowego dla Apple pokazywania produktów lub rozbudowanych fabularnie klipów. Tym razem minimalizm ma nawiązywać do równie oszczędnej estetyki marki Apple. Działania prowadzone są w telewizji, na YouTube, na nośnikach zewnętrznych (OOH) i w mediach społecznościowych.

Głos Jane Goodall w reklamie Apple

W reklamie Apple „Great ideas start on a Mac” słyszymy głos Jane Goodall

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

26 października 2025

24 października 2025