Złote Spinacze 2022 rozdane
  • 0
  • 3
5.12.2022

Złote Spinacze 2022 rozdane

Znamy zwycięzców 20. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Jury przyznało łącznie 100 nagród – 31 Złotych, 35 Srebrnych oraz 34 Brązowe Spinacze. Tytanowy Spinacz dla najlepszego w konkursie trafił do agencji MSL.

Ogłoszenie wyników i przyznanie nagród w konkursie Złote Spinacze 2022 odbyło się 2 grudnia. Uroczystą galę poprowadziła Gabi Drzewiecka – dziennikarka radiowa i telewizyjna. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało prawie stuosobowe jury obradujące w sześciu grupach jurorskich. Przewodniczył mu Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Grupa Komunikacja Plus. Trzecia była agencja Linkleaders.

Ponadto zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR

Wyróżniona nią została w tym roku Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble. Od 1995 r. odpowiada ona za działania PR-owe tej firmy w Polsce, a od 2011 r. w regionie Europy Centralnej. Obok odpowiedzialności za komunikację korporacyjną pełni też funkcję rzecznika prasowego. Jako jedna z niewielu osób wchodzi w skład jury konkursu „Złote Spinacze” od samego początku jego istnienia, czyli od dwudziestu lat.

W tegorocznej edycji konkursu zarząd ZFPR postanowił przyznać wyjątkowo również drugą nagrodę Gwiazdy PR. Otrzymała ją Iga Świątek – polska tenisistka.

Ostatnie lata, a zwłaszcza ostatnie miesiące nie przestają być trudne i pełne wyzwań w wymiarze zdrowotnym, środowiskowym czy humanitarnym. W tych często mrocznych czasach tym bardziej potrzebujemy jasnych gwiazd, które dają nadzieję na lepszą przyszłość. Z tego powodu wyjątkowo postanowiliśmy uhonorować tytułem Gwiazdy PR dwie osoby, które stanowią wzorce zaangażowania i drogowskazy dla całej branży PR – mówi Agnieszka Bacińska, wiceprezeska Zarządu ZFPR.

Po raz kolejny podczas gali Złotych Spinaczy została przyznana także nagroda Redakcji RP.pl. Otrzymał ją w tym roku projekt autorstwa MSL oraz Novo Nordisk: „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”.

Lista wszystkich nagrodzonych projektów w konkursie Złote Spinacze 2022

Kategorie główne

1. PR korporacyjny

ZŁOTO
Transformacja dekady: Tesco zamienia się w Netto / Lighthouse, Netto Polska
SREBRO
Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
BRĄZ
Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42

2. PR produktu

SREBRO
Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl kierowana do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
BRĄZ
Scopes driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, Porsche
BRĄZ
Yes, „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub

3. Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO
OZE ma prawa! / Pan Pikto
SREBRO
„Dziady” / A.D. 2021 – niezależność / Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
SREBRO
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland

4. Advocacy i public affairs

ZŁOTO
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
SREBRO
Koalicja „Dbamy o wodę”, Kampania: Liczy się każda kropla / FleishmanHillard, Grupa Żywiec, Żywiec Zdrój (Danone)
BRĄZ
Jutro w Polsce / MullenLowe Warsaw, Agora, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza

5. Kampania społeczna

ZŁOTO
Unmute: głośniej niż decybele / Labcon, Change Serviceplan
SREBRO
„Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
SREBRO
Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / Kerris
BRĄZ
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska

6. PR pro bono

ZŁOTO
Unmute: głośniej niż decybele / Labcon, Change Serviceplan
SREBRO
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
BRĄZ
Wielkie badanie dziecięcych szpitali / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Nurofen (Reckitt), Pozytywna Dyscyplina

7. Employee experience i komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO
Feel the Pepco Values, czyli nowa odsłona wartości! / MJCC, Pepco Poland
SREBRO
Evergreen Festival czyli jak odzyskać serca pracowników / Grupa Żywiec
BRĄZ
Na luzie o BHP / Mosqi.to, ING Bank Śląski

8. Event komercyjny

ZŁOTO
OLX Praca Know How 2022 / Live Age, OLX
SREBRO
Maybelline New York Stories / L’Oreal Polska, PWR.GG, Creative PRO, Warner Music Poland, Platinium Cast
BRĄZ
Piłka znów w grze! Tysiące dzieci wróciły na boiska / Grupa Komunikacja Plus, Polski Związek Piłki Nożnej, Maspex

9. Event społeczny

ZŁOTO
10 lat Pikniku Niepodległościowego w Łodzi / 3PR Consulting, Manufaktura Łódź
BRĄZ
Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
BRĄZ
Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska

10. Launch produktu, usługi lub firmy

ZŁOTO
Twardy reset memów o IT. Wejście The:Protocol na rynek / Linkleaders, The:Protocol
SREBRO
Jasnum – Menopauza to nie pauza / 38 Content Communication, USP Zdrowie
SREBRO
Launch platformy Disney+ w Polsce / The Walt Disney Company Polska

11. Sustainability i CSR communications

ZŁOTO
Komunikacja projektu „Daj swoim butom drugie życie” / Grupa CCC
SREBRO
Program zatrudnienia osób neuroróżnorodnych w P&G / MSL, Procter & Gamble, AsperIT
BRĄZ
Młode MajstERki / Erbud, Centrum Nauki Kopernik

12. PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTO
Znikający mural / Immofinanz
SREBRO
Wilcza for/rest / Touch.PR, Wilcza for/rest
BRĄZ
STS mecenasem muralu Kazimierza Górskiego / STS

13. Social media

ZŁOTO
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
SREBRO
Żeńska końcówka okiem 18 000 Polek i 20 influencerek / Linkleaders, Pracuj.pl
BRĄZ
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency

14. Business-to-business PR

SREBRO
Lepszy szef: Dell Technologies x Intel x Monday Comms / Monday Comms, Dell Technologies, Intel
SREBRO
Razem dla innych razem dla siebie. Unicef dla biznesu / 38 Content Communication, Unicef Polska
BRĄZ
Noc dla klimatu / Danfoss Poland, Make Event

15. PR finansowy i relacje inwestorskie

BRĄZ
STS – największy bukmacher w Polsce debiutuje na GPW / STS Holding

16. Media relations

ZŁOTO
EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
SREBRO
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
SREBRO
Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl kierowana do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl

17. Employer branding

ZŁOTO
Mit czy hit? mBank i cała prawda o pracy IT w bankowości / Linkleaders, mBank
SREBRO
Impact Stories / Deloitte Poland
SREBRO
Zgadzam się / Nie zgadzam się / Mosqu.to, ING Bank Śląski

18. Content marketing – branded content

ZŁOTO
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
SREBRO
Łączy nas napięcie – portal naładowany wiedzą / Euvic Digital, Tim
BRĄZ
Lenovo i szachy: arcymistrz Jan-Krzysztof Duda ambasadorem Lenovo / Deep Sense, Lenovo Polska
BRĄZ
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency

19. Custom publishing

ZŁOTO
Kurier Specjalny OLX / OLX, Dotrelations
SREBRO
Złoty Kalendarz 2022 GoldenSubmarine / GoldenSubmarine
BRĄZ
ERC Inspiration Book / Planet Partners

20. Wsparcie Ukrainy

ZŁOTO
Biedronka – wspólnie dla Ukrainy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
SREBRO
Butik Pełen Dobra / Port Łódź
BRĄZ
InPost, Rafał Brzoska i Omenaa Mensah z pomocą Ukrainie / Big Picture, InPost, Omenaa Foundation, Fundacja Rafała Brzoski
BRĄZ
Safer Ukraine / 24/7Communication, St. Jude, Finn Partners

Kategorie sektorowe

1. Technologia, IT, telekomunikacja

ZŁOTO
Art loves The Frame. Nowa narracja dla The Frame TV / Dfusion Communication, Samsung Polska
SREBRO
Twardy reset memów o IT. Wejście The:Protocol na rynek / Linkleaders, The:Protocol
BRĄZ
Jak rozbić szklany sufit – promocja serialu „Arcane” / Lighthouse, Riot Games, WebTalk, UCK Agency

2. Finanse

ZŁOTO
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
SREBRO
Kampania edukacyjna „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words, Publicis Worldwide
BRĄZ
Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
BRĄZ
EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska

3. Uroda, higiena i wellness

ZŁOTO
„Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
SREBRO
1701 wchodzi na rynek / Planet Partners, Naos Poland
SREBRO
Launch szczoteczki Oral-B iO z rewolucyjną technologią magnetyczną / MSL, Procter & Gamble

4. Moda i styl życia

SREBRO
Yes, „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub
SREBRO
Dbaj o ubranie – w zmniejszaniu emisji nie ma dróg na skróty / Lighthouse, LPP
BRĄZ
Wsparcie kobiet jako powód do dumy w akcji #JestemFeminista / Havas PR Warsaw, Answear.com

5. Sektor spożywczy

ZŁOTO
Mata przejmuje Maka / 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB, OMD, Isobar Polska
BRĄZ
Zdrowie bez wymówek. Daj się przebadać! / Lensomai Communication, SuperMenu by Anna Lewandowska
BRĄZ
Goodvalley – dobre dla fleksitarian i dla planety / 24/7Communincation

6. Kultura i media

ZŁOTO
Magia Podlasie w serialu „Kruk. Czorny woron nie śpi” / Havas PR Warsaw, Canal+ Polska, Storytel
BRĄZ
Premiera serialu Fox „Cała prawda o Pam” / Grupa Komunikacja Plus, The Walt Disney Company Polska

7. Medycyna i zdrowie

ZŁOTO
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
BRĄZ
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
BRĄZ
@JestemOpiekunem / MSL, Nutricia

8. Sport, turystyka i rekreacja

ZŁOTO
Betclic Rap Royale. Król jest tylko jeden / Grupa Komunikacja Plus, Betclic, Lech Polish Hip-Hop Festival
BRĄZ
Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
BRĄZ
Biegam z czystą przyjemnością / Polska Agencja Antydopingowa Polada

9. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO
Młode MajstERki / Erbud, Centrum Nauki Kopernik
SREBRO
Znikający mural / Immofinanz
SREBRO
Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42

10. Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO
Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
SREBRO
„M-town project” – Corning otwiera nową fabrykę / Corning, MJCC
BRĄZ
Faurecia powered by Women’s spirit! / Big Picture, Faurecia Automotive Polska

11. Motoryzacja i transport

ZŁOTO
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
SREBRO
Scopes driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, Porsche
BRĄZ
Otomoto przedstawia „Prawdziwe historie” – Wartburg 353 / Madog, Otomoto

12. NGO i sektor publiczny

ZŁOTO
Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / Kerris
SREBRO
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
BRĄZ
Digital Festival 2021 / Fundacja Digital Poland

Kategorie specjalne

1. Kreatywność

ZŁOTO
Pierwsza Pomoc Ludzkości / VMLY&R Polska

2. Efektywność

ZŁOTO
Media relations wzmacnia sprzedaż. W GfK mamy na to dowody / Grupa Komunikacja Plus, GfK Polonia

3. Research & insight

ZŁOTO
Polskie Miasta Przyszłości 2050 / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain

  • Tytanowy Spinacz: MSL
  • Nagroda Redakcji Rp.pl: Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
  • Gwiazda PR: Małgorzata Mejer, Iga Świątek

Partnerem merytorycznym konkursu była SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk.

  • 3
Złote Spinacze 2022

Złote Spinacze 2022 rozdane

Złote Spinacze 2022

Małgorzata Mejer – laureatka Gwiazdy PR 2022

Złote Spinacze 2022

4 grudnia 2022

3 grudnia 2022

2 grudnia 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
2.12.2022

Ponad połowa firm gotowa na erę post-cookie. Raport IAB Polska i PBI

Aż 92% firm jest świadomych, że wkrótce kluczowe przeglądarki internetowe wykorzystywane przez polskich internautów zakończą obsługę plików cookie firm trzecich. 80% wie o zachodzących procesach co najmniej od roku. Ponad połowa badanych (59%) zadeklarowała też gotowość na nadchodzącą zmianę. Takie wyniki znajdują się w II edycji raportu IAB Polska i PBI: „Reklama online w dobie post-cookie”.