Złote Spinacze 2019 rozdane
  • 0
  • 1
9.12.2019

Złote Spinacze 2019 rozdane

Znamy zwycięzców XVII edycji konkursu Złote Spinacze. W tym roku Jury przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrne oraz 29 Brązowych Spinaczy w łącznie 31 kategoriach konkursowych.

Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród Złote Spinacze 2019 odbyło się 6 grudnia podczas uroczystej gali, poprowadzonej wspólnie przez Martę Pokutycką-Mądralę oraz Pawła Oksanowicza.

W kategoriach głównych oraz sektorowych jurorzy mogli przyznać Złote, Srebrne oraz Brązowe Spinacze, w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote. W tym roku pracom 80-osobowego jury przewodniczyła Magdalena Brzezińska z Grupy Żywiec.

W ramach konkursu po raz trzeci przyznana została Nagroda Publiczności. Zwycięski projekt został wyłoniony na podstawie głosowania internautów. W tym roku nagrodzono OLX wraz z agencją 180heartbeats + Jung v Matt za projekt: „A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci”. Partnerem konkursu Nagroda Publiczności jest PRoto.pl.

Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu podczas gali przyznany został Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie”. Na trzecim miejscu znalazła się agencja MSL, na drugim Santander Bank Polska, a na pierwszym agencja Big Picture, która otrzymała tytuł „Najlepszego w konkursie” już trzeci rok z rzędu.

Po raz kolejny podczas gali zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży – Gwiazdę PR. W tym roku wyróżniony został Piotr Czarnowski – prezes i założyciel pierwszej w Polsce firmy zajmującej się public relations (First Public Relations).

Przyznana została także nagroda redakcji RP.pl. Otrzymały ją: agencja Be Communications oraz Roche Polska za projekt „Osoby z SM mówią: Nauka ratuje życie!”.

Lista wszystkich nagrodzonych projektów Złotych Spinaczy 2019 przedstawia się następująco:

Kategorie główne:

  1. PR korporacyjny

SREBRO:

Rebranding Santander Bank Polska, Santander Bank Polska

SREBRO:

Demokratyzacja Bio, Carrefour Polska

BRĄZ:

Elektromobilność na polskim niebie, Partner of Promotion, Fortum

  1. PR produktu

ZŁOTO:

Trwa sezon hejterów. Żyj rześko, #iloveyouhater, Big Picture, Coca-Cola Poland

SREBRO:

P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft, D*fusion Communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek

BRĄZ:

Dziękujemy!, Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Vintom

  1. Komunikacja antykryzysowa i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO

Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska, Santander Bank Polska

BRĄZ

Ekipa Orange, Leo Burnett

BRĄZ

#SolidarityInTruth, #PrawdaIPojednanie, Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting

  1. Advocacy i public affairs

SREBRO

#SolidarityInTruth, #PrawdaIPojednanie, Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting

 

SREBRO

Skąd wziąć 14 milionów? Dziewczyny lobbują dla hospicjum, Maja Michalak, Marta Mariańska, Stowarzyszenie Hospicjum Łódzkie

 

SREBRO

Kampania „Równe zasady na rynku taxi”, Grayling Poland, Free Now

BRĄZ

Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy, Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

  1. Kampania społeczna

SREBRO

A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci, OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO

Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24 / Imago Public Relations,
Agencja 2012

 

BRĄZ

#CośDoNichMam, Big Picture, Rak’n’roll, DDB, Avon

BRĄZ

„Jeden dzień – wart całe życie”, Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz… Jestem, Havas Media, Havas Warsaw

  1. Komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO

Odkrywcy Jakości McDonald’s, 24/7Communication, McDonald’s Polska

SREBRO

Dzień Doceniania w McDonald’s, MJCC, McDonald’s Polska

BRĄZ

Stranger e-learnings – thriller językowy, Mosqi.to, ING Bank Śląski

  1. Event komercyjny

BRĄZ

Event Creators by Nite / LABCON, adidas              

BRĄZ

(Z)badaj się… czyli, przychodzi baba do lekarza, Gedeon Richter Polska, First Aid Communication

  1. Event społeczny

ZŁOTO

#GdzieJestAndrzej? Itaka na Pol’and’rock, Horeca Group

SREBRO

Czyste Tatry ekoMałopolska, Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Tatrzański Park Narodowy, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Jan Niezbędny, GetHero

SREBRO

#SolidarityInTruth / #PrawdaIPojednanie, Projekt: Polska i Wolne Sądy, Big Picture, DDB, Corporate Profiles Consulting

  1. Launch produktu, usługi lub firmy

SREBRO

#CośDoNichMam, Big Picture, Rak’n’roll, DDB, Avon

BRĄZ

Kampania wspierająca premierę serialu HBO „Ślepnąc od świateł”, HBO Polska

BRĄZ

Pod ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu, CTL Media PR&Marketing, Okre Development, Fnch Design Group

  1. Sustainability i CSR communications

ZŁOTO

Osoby z SM mówią: Nauka ratuje życie, Be Communications, Roche Polska

BRĄZ

Jutro bez smogu – Drugie życie starych pieców, MSL, ArcelorMittal Poland

  1. PR miejsca, miasta lub regionu

SREBRO

Człowiek z Manufaktury – pierwsza na świecie opera o mieście, 3PR Consulting, Manufaktura

SREBRO

„Podlaskie. Zasil się naturą” – kampania regionu, White Bits

BRĄZ

Opowiadamy Polskę światu, MSL

  1. Social media

ZŁOTO

A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci, OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

SREBRO

Ekipa Orange, Leo Burnett

SREBRO

Trwa sezon hejterów. Żyj rześko, #iloveyouhater, Big Picture, Coca-Cola Poland

  1. Business-to-Business PR

SREBRO

Działania PR dla kampanii „Dobry głos dla firm”, 24/7Communication, ING Bank Śląski

SREBRO

Pies na służbie, Testa Communications

SREBRO

#GotowiNaZmiany, Sage, Monday Public Relations       

  1. Media relations

ZŁOTO

Jak zgarnąć 87 milionów? Data-driven PR Pracuj.pl, Linkleaders, Grupa Pracuj

SREBRO

Aktywne Szkoły Multisport, Benefit Systems, Fundacja V4Sport             

BRĄZ

List do Opiekuna, MSL, Nutricia Medyczna

  1. Employer branding

ZŁOTO

McDonald’s ceni dojrzałość, MJCC, McDonald’s Polska

SREBRO

Here you’ll create – uwierz w rozwój 3M GSC, Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland we Wrocławiu

 

BRĄZ

Kierunek Toyota, 24/7Communication

  1. Content marketing-branded content

ZŁOTO

TransferGo: Generacja Euro, Hill+Knowlton Strategies Poland, TransferGo

SREBRO

„Jak TO robić?”, Abstra, Reckitt Benckiser

SREBRO

Strefa Designu Uniwersytetu SWPS, Uniwersytet SWPS

BRĄZ

#BiegunK, czyli jak mówić o biegunce, 38 Content Communication

  1. Custom publishing

ZŁOTO

„Turn Your Public On”: dzielenie się wiedzą działa, Publicon

SREBRO

Przewodnik społeczności Facebooka po Krakowie, Hill+Knowlton Strategies Poland, Facebook

BRĄZ

Opowiadamy Polskę światu, MSL

 

Kategorie sektorowe:

  1. Technologia, IT, telekomunikacja

SREBRO

Tak dla 5G – fakty kontra fake newsy, Lighthouse, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

SREBRO
P@ssWord – pierwszy escape room Microsoft, D*fusion communication, Microsoft Polska, Dom Zagadek

 

BRĄZ

Kampania „Capgemini. Love your career. Ace your career”, Capgemini Polska, Agencja Preria

 

  1. Finanse

ZŁOTO

Rebranding Santander Bank Polska, Santander Bank Polska

SREBRO

Przejęcie wydzielonej części DBP przez Santander Bank Polska, Santander Bank Polska

SREBRO

Stranger e-learnings – thriller językowy, Mosqi.to, ING Bank Śląski

 

  1. Uroda, higiena i wellness

SREBRO

Czas na wzrok 40+, Marketing & Communications Consultants, Grupa Essilor Polska

BRĄZ
#Iwillnotbedeleted – Rimmel London mówi #stopbeautyhejt!, LoveBrands Relations, Coty Eastern Europe (Rimmel London)

 

  1. Sektor spożywczy

ZŁOTO

Trwa sezon hejterów. Żyj rześko, #iloveyouhater, Big Picture, Coca-Cola Poland

 

SREBRO

Love Over Hate, Hill+Knowlton Strategies Poland, Wyborowa – Pernod Ricard, IQ Marketing

BRĄZ

Pokochaj olej rzepakowy, Marketing & Communications Consultants

BRĄZ

McDonald’s ceni dojrzałość, MJCC, McDonald’s Polska

 

  1. Kultura i media

ZŁOTO

Człowiek z Manufaktury – pierwsza na świecie opera o mieście, 3PR Consulting, Manufaktura

 

SREBRO

Kukbuk Poleca: odkrywamy dobra lokalne, Ring PR, Wydawnictwo Kukbuk

BRĄZ

Dynastie – Wiele nas łączy, Flywheel PR, BBC Studios

 

  1. Medycyna i zdrowie

ZŁOTO

#CośDoNichMam, Big Picture, Rak’n’roll, DDB, Avon

SREBRO

List do Opiekuna, MSL, Nutricia Medyczna

BRĄZ

Osoby z SM mówią: Nauka Ratuje Życie!, Be Communications, Roche Polska

 

  1. Sport

BRĄZ

MultiSport Index 2019, Benefit Systems, Kantar

  1. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

SREBRO

Pod ciśnieniem. Pierwszy pop-up biurowy we Wrocławiu, CTL Media PR&Marketing, Okre Development, Fnch Design Group

BRĄZ

Mieszkania przyszłości: pozycjonowanie marki dewelopera, Publicon, Archicom

 

  1. Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO

Jutro Bez Smogu, Drugie życie starych pieców, MSL, ArcelorMittal Poland

BRĄZ

Xeos, czyli od kryzysu do lovebrandu, Publicon, Xeos

BRĄZ
Elektromobilność na polskim niebie, Partner of Promotion, Fortum

 

  1. Motoryzacja i transport

ZŁOTO

Wypożyczalnia choinek Volvo, Cohn & Wolfe

BRĄZ

Lokomotywa kontra samochód, Partner of Promotion, PKP Polskie Linie Kolejowe

 

  1. NGO i sektor publiczny

ZŁOTO

„Jeden dzień – wart całe życie”, Havas PR Warsaw, Fundacja Zobacz… Jestem, Havas Media,
Havas Warsaw

 

SREBRO
Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24, Imago Public Relations, Agencja 2012

Kategorie specjalne:

  1. Kreatywność

ZŁOTO

Jestem zagrożonym gatunkiem – kampania WWF podczas COP24, Imago Public Relations,  Agencja 2012

 

  1. Efektywność

ZŁOTO

#CośDoNichMam, Big Picture, Rak’n’roll, DDB, Avon

  1. Research & insight

ZŁOTO

Raport „Klimat ryzyka” i kampania #niezaklinaj, Polska Izba Ubezpieczeń, OneMulti, Deloitte Polska, Hi.agencja

Tytanowy Spinacz: Big Picture

Gwiazda PR: Piotr Czarnowski

Nagroda Publiczności: A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci, OLX, 180heartbeats + Jung v Matt

Nagroda redakcji RP.pl: Osoby z SM mówią: Nauka ratuje życie, Be Communications, Roche Polska

Konkurs ma charakter otwarty. Skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora public relations w Polsce. Jego celem jest podnoszenie standardów oraz zwiększanie profesjonalizmu w branży public relations. Ważnym aspektem jest także promocja najlepszych praktyk PR oraz komunikacyjnych.

Do grona jury, które ocenia zgłoszone projekty, co roku zapraszani są:

  • przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych,
  • praktycy i eksperci branży PR oraz mediów w Polsce,
  • autorytety środowiska akademickiego.

Organizatorem konkursu jest Związek Firm Public Relations. Partner merytoryczny: Deloitte. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.

  • 1
Gala Złote Spinacze 2019

Gala Złote Spinacze 2019

6 grudnia 2019