Złote łuki McDonald’s w Łazienkach Królewskich
  • 0
  • 7
27.08.2019

Złote łuki McDonald’s w Łazienkach Królewskich

27 sierpnia w Łazienkach Królewskich odbędzie się pokaz projektantki Gosi Baczyńskiej. Stanie tam też wtedy tymczasowa instalacja – złote łuki McDonald’s.

Nikogo nie dziwią już sportowe buty czy skórzana kurtka noszone do wieczorowej sukni. To nowa rzeczywistość, której należy wyjść naprzeciw. Łazienki Królewskie to miejsce idealnie wpisujące się w ten trend. Z jednej strony to wielka historia i miejsce wyjątkowe, a jednocześnie dostępne dla każdego. Zainspirowało mnie wydarzenie, w którym miałam przyjemność wziąć udział. Na wytwornym przyjęciu weselnym z udziałem członków brytyjskiej rodziny królewskiej, ku mojemu zdziwieniu, po północy podano gościom… miniburgery. Zachwyciło mnie to, ponieważ uwielbiam kontrasty. Stąd pomysł na współpracę z McDonald’s – tłumaczy Gosia Baczyńska.

Współpraca z marką jest elementem wizji artystycznej projektantki, która wykorzystuje zamierzony kontrast z ekskluzywnym charakterem kolekcji. McDonald’s to ikona popkultury, marka dostępna dla wszystkich, bez względu na miejsce zamieszkania czy status społeczny. To jednocześnie jeden z najbardziej znanych i najcenniejszych brandów na świecie.

Firma zaangażowała się w pokaz kolekcji zatytułowanej „Per aspera ad astra”, która globalne premiery miała w Paryżu i Nowym Jorku. Pokaz dla polskiej publiczności odbędzie się w scenerii Łazienek Królewskich, obok Pałacu na Wodzie. Wybór miejsca nie był przypadkowy. To tutaj to, co elitarne – kultura wysoka, pałac królewski i jego otoczenie – miesza się z kulturą popularną, watą cukrową i lodami na patyku. Te dwa światy mogą ze sobą harmonijnie współistnieć – uważają autorzy akcji. W tym połączeniu ma tkwić inspiracja dla wielu artystycznych inicjatyw.

Projektantka wykorzysta też architekturę parku. Podczas pokazu pojawią się łodzie, na których modelki, stojąc w majestatycznych pozach, będą dopływały do wybiegu. Jedną z nich będzie postać w złotej stylizacji, imitująca scenę z obrazu Sandro Botticellego „Narodziny Wenus”.

Na wodzie będzie połyskiwało złote logo McDonald’s – chwilowa instalacja. Część publiczności będzie mogła oglądać pokaz, siedząc na pływających gondolach. Podczas afterparty wytwornie ubrani kelnerzy będą proponowali gościom podawane na srebrnych tacach cheeseburgery.

Główną inspiracją do powstania kolekcji był renesans: odrodzenie, złoty okres kultury europejskiej. Artystka ceni od dawna twórczość Sandro Botticellego, Albrechta Dürera i Hansa Burgkmaira. To oni, jak tłumaczy, mieli duży wpływ na całość widowiska.

Nie wszystkim spodobało się jednak takie wykorzystanie przestrzeni Łazienek Królewskich. Oburzenia nie kryje m.in. Jan Śpiewak, warszawski działacz społeczny, współzałożyciel Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze. Nieprzychylne opinie pojawiły się również na portalu Wykop.pl oraz pod postami na facebookowym profilu marki.

Niedługo po tym wpisie Śpiewak poinformował o usunięciu złotych łuków.

 

 

  • 5

AnK

3 tygodnie temu

Gosia Baczyńska robi fajne rzeczy. To jednak przesada, wszystkie elementy komunikacji się gryzą. Że też nikomu nie zapaliła się czerwona lampka? Akcja McDonald's przywodzi na myśl działanie Toyoty na Mazurach.

Rozwiń komentarze

27 sierpnia 2019

26 sierpnia 2019