Zgoda UOKiK: Cyfrowy Polsat może przejąć Netię
  • 0
  • 0
15.05.2018

Zgoda UOKiK: Cyfrowy Polsat może przejąć Netię

UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez Cyfrowy Polsat kontroli nad Netią. Przeprowadzone postępowanie i badanie rynku wykazały, że transakcja nie spowoduje ograniczenia konkurencji.

Wniosek Cyfrowego Polsatu o zgodę na przejęcie Netii wpłynął do UOKiK 21 grudnia 2017 r. Działalność przedsiębiorców pokrywa się przede wszystkim w zakresie usług dostępu do płatnej telewizji, Internetu mobilnego oraz telefonii komórkowej.

W styczniu 2017 r. postępowanie przeszło do drugiego etapu. Konieczne było przeprowadzenie badania rynku, które miało m.in. oszacować udziały rynkowe Cyfrowego Polsatu i Netii. UOKiK wysłał ankiety do konkurentów uczestników transakcji. Zapytał również o opinię Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Wyniki badania pokazały, że koncentracja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji. Na rynkach związanych z Internetem i telefonią udziały Cyfrowego Polsatu wzrosną nieznacznie i nadal będzie musiał konkurować z innymi przedsiębiorcami. Podobnie jest w przypadku płatnej telewizji. Transakcja nie doprowadzi do istotnego ograniczenia konkurencji na poszczególnych rynkach lokalnych – mówi prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce. Decyzje wyrażające zgodę na dokonanie koncentracji wygasają, jeżeli transakcja nie zostanie dokonana w terminie dwóch lat od ich wydania.

14 maja 2018

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
14.05.2018

Zenith: rośnie udział Internetu w reklamie dóbr luksusowych

Udział Internetu w wydatkach na reklamę dóbr luksusowych szybko rośnie, głównie za sprawą marek z branży hotelarskiej. W tym roku do Sieci trafi 50% nakładów na reklamę luksusowych hoteli, restauracji i klubów. Udział kanału online w globalnych wydatkach reklamowych branży dóbr luksusowych sięgnie 33%, wobec 30% w 2017 r. – wynika z raportu „Luxury Advertising Expenditure Forecasts 2018” agencji Zenith.