Zestawienia „YouTube Ads Leaderboard” za maj 2017 r. oraz „Cannes YouTube Ads Leaderboard” (wideo)
  • 6
  • 0
14.06.2017

Zestawienia „YouTube Ads Leaderboard” za maj 2017 r. oraz „Cannes YouTube Ads Leaderboard” (wideo)

Po raz drugi z rzędu pierwsze miejsce w rankingu „YouTube Ads Leaderboard” zajął Huawei z reklamą smartfona P10. Kolejna pozycja na podium należy do spotu T-Mobile z udziałem Sylwii Grzeszczak i Piotra Kędzierskiego. Trzecie miejsce przypadło markom Haier i Vytautas.

Podobnie jak w kwietniu, zwycięzcą zestawienia zostało wideo „Huawei #Perfect10 in Imperfect World”. Firma pokazuje w nim, że pracuje nad tym, aby nasz niedoskonały świat zbliżył się trochę bardziej do ideału.

Na drugim miejscu znalazła się reklama T-Mobile na kartę „To się opłaca! (Sylwia Grzeszczak i Piotr Kędzierski)”. W spocie popularny dziennikarz muzyczny wtóruje artystce w piosence.

Podium zamyka wideo producenta m.in. lodówek Haier i wody mineralnej Vytautas – „Haier i Vytautas: wszystko w jednym filmiku!”.

Czwarte miejsce to Tymbark i „Minuta dla zdrowia”. Marka zaprosiła do współpracy popularnych youtube’erów (m.in. Klaudię Klarę, Sprytne Babki i FitLovers), aby radzili widzom, jak wypracować wysportowaną sylwetkę.

W rankingu po raz kolejny znalazła się Kuchnia Lidla, tym razem z wideo „Lekki sernik japoński Aga Grzelak & Kinga Paruzel”.

Zbliża się festiwal kreatywności Cannes Lions 2017. Z tej okazji zespół YouTube przygotował zestawienie globalnych reklam, które od ubiegłorocznej edycji tego wydarzenia zyskały największą popularność. Czas oglądania wszystkich spotów z zestawienia wyniósł 11,8 milionów godzin, a liczba ich wyświetleń osiągnęła 416 milionów.

Użytkownicy YouTube pokochali reklamy opowiadające właśnie o miłości. Do rankingu trafiły bowiem spoty takie jak „Knorr #LoveAtFirstTaste”, w którym nieznający się single zostają umówieni na randkę na podstawie podobnego gustu kulinarnego, czy „A Better Super Bowl | NFL Hyundai Super Bowl LI”. Ten drugi pokazuje, jak żołnierze przebywający na misji mogli obejrzeć mecz Super Bowl razem z bliskimi dzięki technologii wideo 360 stopni.

Popularność reklamom przynoszą także zapraszane do nich gwiazdy. W zestawieniu znaleźli się m.in.: John Cena („The Unexpected John Cena Prank | Hidden Camera”), Kate Hudson („Best Day of My Life | Shell #makethefuture”), Cristiano Ronaldo („Nike Football Presents: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial & More”) oraz Melissa McCarthy („2017 Kia Niro | Hero’s Journey Starring Melissa McCarthy”).
 
Kilka marek z ubiegłorocznego zestawienia pojawiło się w nim ponownie. Są to: Hyundai, Samsung i Clash of Clans. Nie zabrakło też nowości w rankingu, w postaci brandów Knorr, Shell, Purple, Cricket Wireless, Budweiser oraz Kia.

Okazuje się, że atmosfera rozgrywek Super Bowl udzieliła się również użytkownikom YouTube, gdyż spoty brandów Hyundai, Kia i Budweiser towarzyszyły właśnie temu wydarzeniu sportowemu.

Zobacz też: 13 spotów i 2 trendy warte dostrzeżenia – najlepsze reklamy Super Bowl 2017

Pełen ranking „Cannes YouTube Ads Leaderboard 2017”:

1. „Nike Football Presents: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial & More”, Wieden+Kennedy

2. „Knorr #LoveAtFirstTaste”, MullenLowe, PHD

3. „Clash of Clans: Hog Rider 360”, Barton F Graf, In House

4. „Best Day of My Life | Shell #makethefuture”, Possible, MediaCom
5. „How to Use a Raw Egg to Determine if Your Mattress is Awful – #Purple
6. „Samsung: This is a phone”, Leo Burnett, Starcom Worldwide
7. „The Unexpected John Cena Prank | Hidden Camera”, Cricket Wireless, Shareability, MEC
8. „Budweiser 2017 Super Bowl Commercial | Born the Hard Way”, Anomaly, Mediacom
9. „A Better Super Bowl | NFL Hyundai Super Bowl LI”, Innocean USA, Canvas Worldwide
10. „2017 Kia Niro | Hero’s Journey Starring Melissa McCarthy” David & Goliath, Canvas Worldwide

O rankingu
„YouTube Ads Leaderboard” to comiesięczne zestawienie spotów najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking pięciu filmów jest ustalany na podstawie algorytmu, który uwzględnia parametry zaangażowania widowni: czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu, liczbę obejrzeń oraz to, jaka część filmu została obejrzana.

Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube. Dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych w tym serwisie.

„Cannes YouTube Ads Leaderboard” to zestawienie dziesięciu spotów najchętniej oglądanych przez internautów na świecie od 1 marca 2016 r. do 30 kwietnia 2017 r. Podstawą rankingu są najważniejsze dane pokazujące zaangażowanie użytkowników: liczba obejrzeń oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego.

Aby zapewnić różnorodność marek w zestawieniu, przyjęto zasadę, że każda z nich może pojawić się w nim tylko raz i musi nadal znajdować się na YouTube w momencie publikacji rankingu.

***
Czytaj również artykuł na temat faworytów nadchodzącego Cannes Lions 2017:

14 czerwca 2017

13 czerwca 2017

Reklama
Reklama