Zenith: konsumenci spędzą w tym roku 800 godzin, korzystając z Internetu na urządzeniach mobilnych
  • 0
  • 0
10.06.2019

Zenith: konsumenci spędzą w tym roku 800 godzin, korzystając z Internetu na urządzeniach mobilnych

W 2019 r. ludzie na całym świecie spędzą średnio 800 godzin, czyli łącznie 33 dni, korzystając z mobilnego Internetu. Takie wyniki przyniosła 5. edycja raportu „Media Consumption Forecasts”, opublikowanego przez agencję mediową Zenith. Do 2021 r. światowa średnia wzrośnie do 930 godzin, czyli 39 dni rocznie.

Firma analizuje zmieniające się wzorce konsumpcji mediów i przedstawia prognozy do 2021 r. Zawarte w tegorocznej edycji raportu dane pochodzą z 57 rynków.

Od czasu pierwszej publikacji raportu w 2015 r. średni czas, jaki ludzie na całym świecie poświęcają na korzystanie z mobilnego Internetu, wzrósł z 80 do 130 minut dziennie. Wzrost średnio o 13% rocznie to efekt dostępności przystępnych cenowo smartfonów, szybszego Internetu, lepszych ekranów i innowacyjnych aplikacji.

Tempo tego wzrostu spowalnia. Obecnie w krajach o rozwiniętych gospodarkach większość ludzi, którzy chcą mieć urządzenie mobilne, już je ma. Na pozostałych światowych rynkach powszechność tych urządzeń rośnie. Według prognozy Zenithu do 2021 r. czas korzystania z Internetu na urządzeniach mobilnych będzie się wydłużał średnio o 8% rocznie. W 2021 r. ma stanowić 31% globalnej konsumpcji mediów (wobec 27% w 2019 r.).

Telewizja nadal najpopularniejszym globalnym medium
Telewizja pozostaje największym medium na świecie. W tym roku przyciągnie uwagę widzów średnio przez 167 minut dziennie. Prognoza zapowiada niewielki spadek czasu oglądania telewizji − do 165 minut dziennie w 2021 r. Nie będzie on miał jednak wpływu na jej dominujący udział w konsumpcji mediów. W 2021 r. wyniesie on 33% wobec 35% w 2019 r.

Mobilny Internet wpłynął na ilość czasu spędzanego na konsumpcji innych − jednak nie wszystkich − konkurencyjnych względem niego mediów. Pomiędzy 2014 a 2019 r. średni czas poświęcany na czytanie dzienników spadł z 17 do 11 minut dziennie. W tym samym okresie średni czas spędzany na czytaniu magazynów spadł z 8 do 4 minut dziennie, a czas oglądania telewizji − ze 171 do 167 minut dziennie.

Krótszy jest również średni czas korzystania z Internetu na urządzeniach desktopowych. Spadł z 47 do 40 minut dziennie. Nadal rośnie natomiast czas poświęcany na słuchanie radia − z 53 do 55 minut dziennie. Wydłuża się także średni czas spędzany w kinach – głównie za sprawą kinowego boomu frekwencyjnego w Chinach. Wzrost wyniósł z 1,8 do 3 minut dziennie.

Dane na temat konsumpcji dzienników i magazynów dotyczą wyłącznie drukowanych wersji. Dane o konsumpcji telewizji i radia pokazują czas spędzony na konsumpcji tych mediów za pośrednictwem telewizorów i odbiorników radiowych. Czas konsumpcji treści prasowych, telewizyjnych i radiowych na platformach internetowych wydawców lub nadawców telewizyjnych i radiowych jest wliczany do konsumpcji Internetu.

Łączny czas konsumpcji mediów rośnie do 8 godzin dziennie
Mobilny Internet wpłynął na wydłużenie czasu konsumpcji mediów. W tym roku konsumenci na świecie spędzą średnio 479 minut dziennie, korzystając z mediów. W 2013 r. ta średnia wynosiła 420 minut. Według prognozy Zenithu w 2021 r. przeciętny konsument poświęci na korzystanie z mediów 495 minut dziennie.

10 czerwca 2019