Zbyt wiele badań rynkowych może prowadzić do „przeciętności” – uważa CEO Ben & Jerry’s
  • 0
  • 1
9.01.2020

Zbyt wiele badań rynkowych może prowadzić do „przeciętności” – uważa CEO Ben & Jerry’s

Matthew McCarthy, CEO firmy Ben & Jerry’s dostrzega wartość badań rynkowych. Jak jednak twierdzi w rozmowie z magazynem „Marketing Week”, ich nadmiar może prowadzić do „przeciętności”.

McCarthy pełni funkcję szefa firmy produkującej lody od ponad roku. Wcześniej przez 22 lata związany był z Unileverem. Był tam m.in wiceprezesem w kategorii marek żywnościowych w regionie Ameryki Północnej i senior directorem kategorii produktów do golenia dla mężczyzn.

W 2000 r. Unilever przejął założoną w 1978 r. przez Bena Cohena i Jerry’ego Greenfielda markę lodów. Jej założyciele wciąż jednak są zaangażowani w działalność firmy i wpierają CEO w razie potrzeby.

Jak podkreśla McCarthy, firma stara się zachować tego ducha przedsiębiorczości przez cały czas. Nie chce bowiem funkcjonować jak typowe duże, zmęczone przedsiębiorstwo.

Ten duch czasami oznacza odmienne podejście do niektórych kwestii, niż prezentują inne marki Unilevera. Na przykład do kwestii badań rynkowych.

W rozmowie z „Marketing Week” Matthew McCarthy przekonuje, że dostrzega ich wartość. Uważa jednak, że mogą one sprawiać, że marki stają się… przeciętne.

Wcześniej testowaliśmy różne rzeczy i pozwalaliśmy konsumentom mówić nam, czego chcą. Badania są pomocne, ale mogą również popchnąć pomysły i produkty w stronę przeciętności i prób zadowalania wszystkich – mówi.

Tymczasem zespół Ben & Jerry’s stara się wymyślać nieoczywiste połączenia, które zadziwią klientów. Nie polegając zbytnio na badaniach konsumenckich, firma chce zapewnić swobodę zespołom badawczo-rozwojowym w zakresie opracowywania nowych „zwariowanych” smaków.

To, jak mówi McCarthy, jest kluczem do wyróżnienia się na konkurencyjnym rynku.

Źródło: www.marketingweek.com

  • 1
Matthew McCarthy

Matthew McCarthy, CEO Ben & Jerry’s uważa, że zbyt wiele badań rynkowych może prowadzić do przeciętności

9 stycznia 2020