Zaufanie w czasach kryzysu tematem tegorocznej edycji Forum IAB
  • 0
  • 1
12.08.2020

Zaufanie w czasach kryzysu tematem tegorocznej edycji Forum IAB

Hasłem XIV edycji Forum IAB będzie „In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu?”. Od 6 do 8 października w Warszawie eksperci świata marketingu, nauki i biznesu będą dyskutować o zaufaniu. Stanowi ono nie tylko podstawę każdej relacji, lecz również siłę napędową biznesu. Forum odbędzie się zarówno stacjonarnie, jak i w formie online.

Kryzys wywołany pandemią Covid-19 wpłynął zarówno na gospodarkę, jak i na nasze życie codzienne. Podstawą (od)budowania relacji między firmami, instytucjami a społeczeństwem jest szeroko pojęte zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Kluczowe znaczenie ma m.in. dostarczanie społeczeństwu rzetelnych informacji, zwiększanie poczucia bezpieczeństwa i obniżanie niepokoju. Epidemia zwiększyła nieufność Polaków, co wymaga dostosowania się biznesu do nowej rzeczywistości.

Tegoroczna edycja odbędzie się 6–8 października w warszawskich Złotych Tarasach. Zgromadzi przedstawicieli reklamodawców, domów mediowych, agencji reklamowych i firm technologicznych. Uczestnicy, którzy zdecydują się na udział online, otrzymają dostęp do transmisji na żywo z wszystkich wystąpień prelegentów. Pełny program trzech dni konferencji zostanie ogłoszony już wkrótce.

– Wyciszenie pandemii wiąże się z próbą powrotu do dawnych nawyków. Nie jest to jednak proste, ponieważ nikt z nas nie chce narażać się na potencjalne niebezpieczeństwo. Klienci chcą mieć poczucie, że dana marka stawia ich bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Podobnie jest ze wszelkimi transakcjami (czy offline, czy online). Aby zachęcić klientów do wyboru danej oferty, również ogromne znaczenie będzie mieć odpowiednio dobrany przekaz reklamowy podkreślający wartość zaufania. W najbliższym czasie stara prawda „reklama dźwignią handlu” będzie bardziej aktualna niż kiedykolwiek dotąd, a reklama cyfrowa odegra kluczową rolę w wychodzeniu gospodarki z kryzysu post-covid – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Temat przewodni konferencji to odpowiedź na potrzeby konsumentów w dobie post-covidowej normalności oraz szansa dla firm, aby jak najlepiej dostosować swoją ofertę do aktualnych wyzwań rynkowych.

Podczas Forum IAB wystąpi blisko 80 autorytetów – przedstawicieli branży interaktywnej, dyrektorów i managerów globalnych firm. Formuła wydarzenia umożliwia zaproszenie inspirujących osobowości, wybitnych przedstawicieli świata nauki i biznesu, którzy prezentują odmienny od perspektywy branży – i przez to bardzo cenny – punkt widzenia. Wśród ekspertów występujących podczas konferencji znaleźli się przedstawiciele dużych i małych agencji, reklamodawców, wydawców oraz instytucji badawczych.

Tradycyjnie także wystąpi zaproszony przez organizatorów gość specjalny. W tym roku będzie to przedstawiciel świata nauki i mediów: prof. Janusz Czapiński – psycholog społeczny.

Wśród ponad 60 wystąpień nie zabraknie najbardziej aktualnych, kontrowersyjnych czy śmiałych tematów, jak choćby:

  • „In Gender We Trust. Jak nie pozwolić, by zaufanie do stereotypów prowadziło do pomijania jednej z płci”,
  • „Reklama nie uratuje świata. Więc pogódźmy się z tym, że nie musi. Wnioski, jak radzić sobie z niepewną rzeczywistością na bazie wybranych dzieł popkultury”,
  • „Greenwashing, czyli jak marki uprawiają ekościemę”,
  • „Reklama nie chce się uczyć. Wszystko, czego nie chcesz wiedzieć o agencjach reklamowych”,
  • „Jak ufa mózg, czyli neurobiologiczne i ewolucyjne fundamenty zaufania jako wartości dla działań marketingowych”,
  • „Jakie życie, taki marketing. Czyli dlaczego to, co masz w DNA, znajdziesz za chwilę w swoim feedzie”.

Nad programem czuwa rada programowa, w której zasiada 50 ekspertów. W tym roku przewodniczy jej Olga Korolec – CMO w Ringier Axel Springer Polska. Wiceprzewodniczącymi są: Paweł Gala – CEO Wavemaker; Grzegorz Krzemień – prezes zarządu agencji GoldenSubmarine; Dariusz Maciołek – dyrektor zarządzający pionem komunikacji w BNP Paribas.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim, posiadacze certyfikatu otrzymują punkty recertyfikacyjne i mogą skorzystać z dodatkowego rabatu na zakup biletu. Do 17 sierpnia br. obowiązuje oferta early birds na zakup biletów na wydarzenie.

Więcej informacji na temat 14. edycji Forum IAB znajduje się na stronie forumiab.pl.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

  • 1
Zaufanie w czasach kryzysu tematem tegorocznej edycji Forum IAB

Zaufanie w czasach kryzysu tematem tegorocznej edycji Forum IAB

12 sierpnia 2020

  • 1
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
12.08.2020

Billie Eilish w spocie T-Mobile obala stereotypy dotyczące generacji Z

Nie uzależnieni od cyfrowego świata, ale zmieniający świat dzięki technologiom – tak właśnie młode pokolenie postrzega Grupa Deutsche Telekom, której częścią jest T-Mobile Polska. W ramach kampanii „What We Do Next” firma rozpoczęła współpracę z Billie Eilish, pięciokrotną zdobywczynią nagrody Grammy. Celem międzynarodowego projektu jest obalenie stereotypów dotyczących generacji Z oraz zaprezentowanie inicjatyw młodych osób, które inspirują do budowania lepszej przyszłości.

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
12.08.2020

Ocena sytuacji gospodarczej Polski i własnego gospodarstwa domowego oraz ryzyko utraty pracy w badaniu firmy Pollster

Większość Polaków w badaniu firmy Pollster (65%) negatywnie ocenia sytuację gospodarczą Polski oraz prognozy ekonomiczne dla naszego kraju. Od początku maja do końca czerwca odsetek respondentów negatywnie oceniających te wymiary spadał. W najnowszej fali natomiast znowu zwiększył się niemal do wyjściowego poziomu. Podobne tendencje są widoczne przy ocenie sytuacji ekonomicznej gospodarstwa domowego – odsetek negatywnych wskazań spadał aż do ostatniego pomiaru.