Ile zarabia influencer? Raport firmy Klear
  • 0
  • 1
23.05.2019

Ile zarabia influencer? Raport firmy Klear

Ile może zarobić influencer? Firma Klear przebadała ponad 2000 wpływowych osób na Instagramie, Facebooku i YouTube. Okazuje się, że ceny różnią się w zależności od rodzaju treści i typu influencera.

Analiza zarobków influencerów objęła 4 grupy twórców:

    • nano – od 500 do 5000 obserwujących,
    • mikro – od 5000 do 30 000 obserwujących,
    • power – od 30 000 do 500 000 obserwujących,
    • celebryci – powyżej 500 000 obserwujących.

Sprawdzono ceny pięciu różnych typów treści:

  • post na Instagramie,
  • wideo na Instagramie,
  • Instagram Story,
  • post na Facebooku,
  • wideo na YouTube.

Opłaty różniły się zależności od kategorii influencera i typu treści. Najmniejsi mogli liczyć na 41 dol. za Instagram Story, 100 dol. za post na Instagramie, a 114 dol. za wideo.

Mikroinfluencerzy zarabiali 73 dol. za Instagram Story, 172 dol. za post i 219 dol. za wideo. Powerinfluencerzy mogli liczyć odpowiednio na 210 dol., 507 dol. i 775 dol., a celebryci na 721 dol., 2085 dol. i 3138 dol.

Firma przygotowała wzór, według którego w prosty sposób wyliczyć można stawkę influencera:

30 dol. x 10 000 followersów = łączna stawka

Jednym z najgorętszych trendów w influencer marketingu są Instagram Stories. W 2018 r. jeden na trzy sponsorowane posty miał właśnie taką formę.

Najdroższą siecią społecznościową okazał się YouTube. Jest tak głównie ze względu na wysiłek, jaki trzeba włożyć w przygotowanie wideo. Długie formy (około 15 minut) są średnio 2 razy droższe od krótkich. Za te pierwsze należy zapłacić przeciętnie 1234 dol., za drugie 656 dol.

W podziale na kategorie influencerów stawka na YouTube według firmy Klear przedstawia się następująco:

  • nano – 315 dol.,
  • mikro – 908 dol.,
  • power – 782 dol.,
  • celebryci – 3857 dol.

Najdroższą kategorią w influencer marketingu zgodnie z badaniem są podróże. Przeciętny post kosztuje 5535 dol. Druga pod tym względem jest branża mody – 4986 dol.

Analiza pokazała też, że istnieje dysproporcja płciowa. Chociaż kobiety stanowią 77% influencerów, zarabiają mniej. Mogą liczyć średnio na 351 dol., tymczasem mężczyźni na 459 dol.

Raport „Klear 2019 Influencer Rate Card” w języku angielskim można pobrać po pozostawieniu danych na stronie www.klear.com.

Źródło: www.blog.klear.com

23 maja 2019

  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
23.05.2019

Michał Żebrowski wspiera „Kulturalny Performance” agencji Admetrics

Admetrics (Grupa R22), agencja reklamy internetowej w modelu performance, rozpoczęła akcję „Kulturalny Performance”. Jej głównym założeniem jest celebrowanie kultury w każdym wymiarze – relacji międzyludzkich oraz współpracy biznesowej. Firma nawiązała współpracę z Teatrem 6. Piętro, a docelowo planuje włączenie do akcji kolejnych podmiotów – teatrów, jak muzeów czy kin. Zaproszenia na wydarzenia kulturalne mają być wartością dodaną do współpracy z agencją dla jej klientów.