Zalando w walentynkowej kampanii podpowiada, jak zerwać z ubraniami eks
  • 1
  • 4
11.02.2021

Zalando w walentynkowej kampanii podpowiada, jak zerwać z ubraniami eks

Ruszyła lokalna kampania walentynkową „Wymień ubrania po ex na Zalando Pre-Owned”. Platforma zakupowa zachęca w niej polskich klientów do wymiany ubrań pozostawionych przez byłych partnerów i odświeżenia garderoby.

Co zrobić z odzieżą, jeśli nie chce się jej wyrzucać? Zalando Pre-Owned oferuje możliwość przedłużenia jej żywotności w trosce o dobro planety. W ten sposób platforma podejmuje próbę:

  • edukacji konsumentów o skutkach pozbywania się odzieży bez zachowania reguł zrównoważonej mody,
  • zmiany przyzwyczajeń konsumentów,
  • zachęcenia ich do podejmowania bardziej świadomych wyborów.

Rozstania bywają ciężkie, a często łatwiej jest pożegnać się z bliską osobą niż z jej rzeczami. Te długo po rozstaniu zalegają w szafie, przywołując zarówno dobre, jak i złe wspomnienia. W tym roku Zalando przekonuje, że walentynki to nieoczywista, ale idealna okazja, aby zrobić porządek z rzeczami i dać im drugie życie. Kampania promująca ofertę Pre-owned ukazuje trzy historie miłosne i to, co pod wpływem emocji bohaterowie robią z ubraniami swoich byłych partnerów. Pozbycie się ich w rozsądny sposób okazuje się równie trudne, jak samo rozstanie.

Oferta Pre-owned umożliwia klientom danie drugiego życia ubraniom bezpośrednio na platformie Zalando. Stanowi wkład w strategię zrównoważonego rozwoju „Do.More”, wspierając cel, jakim jest przedłużenie życia 50 mln artykułów i wyeliminowanie tworzyw sztucznych jednorazowego użytku do 2023 r.

Dzięki zaktualizowanej funkcji listy życzeń klienci mogą zarządzać swoją garderobą i widzieć wszystkie artykuły, które kupili na platformie, a także dodać artykuły kupione gdzie indziej. Po transakcji mogą wybrać, czy wolą otrzymać kartę podarunkową o odpowiedniej wartości, czy chcą przeznaczyć środki na wsparcie dwóch partnerskich organizacji charytatywnych: Czerwony Krzyż lub WeForest. Wszystkie używane artykuły oferowane na Zalando sprawdzane są pod kątem jakości i stają się asortymentem dostępnym dla klientów.

Głównym elementem kampanii jest wideo w reżyserii Krzysztofa Grajpera, którego premiera odbyła się 11 lutego. Film, do którego głosu użyczyła artystka Rosalie, kieruje do specjalnego hubu na Zalando.pl, w którym klienci mogą dowiedzieć się, jak dać ubraniom szansę na nowe życie. Film uzupełniają zdjęcia autorstwa Małgorzaty Turczyńskiej oraz materiały edukacyjne, które premierę będą miały w walentynki.

Aby jeszcze bardziej zachęcić konsumentów do zerwania z kłopotliwymi pamiątkami z przeszłości, marka zaprosiła do wsparcia działań grupę influencerów. Na swoich kanałach wyjaśnią oni, jak działa kategoria Pre-Owned na Zalando.

Kampania powstała we współpracy z agencją 180heartbeats + Jung v. Matt. Będzie prowadzona w kanałach własnych Zalando (m.in. w mediach społecznościowych, hubie na www.zalando.pl, newsletterze i aplikacji), a także wspierana przez działania PR i media online. Kampania na rynek polski zostanie również zaadaptowana na rynku niemieckim.

  • 4
Zalando Pre-Owned

Zalando Pre-Owned sposobem na pożegnanie z ubraniami eks?

11 lutego 2021

10 lutego 2021