Zalando testuje dostawy zamówień w opakowaniach wielokrotnego użytku
  • 0
  • 3
12.09.2019

Zalando testuje dostawy zamówień w opakowaniach wielokrotnego użytku

Platforma zakupowa Zalando uruchomiła pilotażowy program testów opakowań wielokrotnego użytku przy realizacji zamówień klientów. 10 tys. konsumentów w krajach nordyckich już niedługo otrzyma paczki w nowych opakowaniach. Rozwiązanie ma przyczynić się do zmniejszenia ilości odpadów opakowaniowych używanych do wysyłki produktów i ich zwrotów.

Opakowania wielokrotnego użytku mają rozwiązywać dwa problemy środowiskowe jednocześnie: nadmierną emisję dwutlenku węgla i produkcję odpadów. W przeciwieństwie do opakowań jednorazowego użytku materiał nadający się do ponownego użycia zapobiega powstawaniu strumienia odpadów. Wydłuża też cykl życia oryginalnego surowca.

Dzięki ograniczeniu produkcji opakowań emisja dwutlenku węgla może zostać zredukowana nawet o 80%. W ramach pilotażu Zalando sprawdzi, czy opakowania wielokrotnego użytku będą mogły być zintegrowane z istniejącymi procesami logistycznymi.

Wprowadzenie specjalnego rodzaju opakowań to przede wszystkim zmiana odczuwalna dla klientów Zalando. Doświadczenie związane z rozpakowywaniem produktu będzie wymagało od konsumenta większego zaangażowania. Aby możliwe było ponowne wykorzystanie koperty opakowaniowej, musi ona zostać oddana do cyklu. Oznacza to, że nawet jeśli klient nie zechce zwrócić żadnego z zamówionych produktów, będzie musiał odesłać z powrotem jego opakowanie.

Testowana jest torba fińskiego start-upu RePack, która wyglądem przypomina obecne koperty wysyłkowe Zalando. Paczki w opakowaniach wielokrotnego użytku będą dostarczane z centrum logistycznego Zalando pod Sztokholmem do klientów z Finlandii, Norwegii, Szwecji i Danii.

Aby idea opakowań wielokrotnego użytku mogła być zastosowana na szerszą skalę, potrzebne jest zaangażowanie całej branży e-commerce. Wyzwanie to wymaga standaryzacji procesów i centralizacji opcji dostaw produktów w opakowaniach wielokrotnego użytku. Jednolity system, w którym klienci mogliby zwracać opakowania np. do supermarketu, ułatwiłby ten proces obu stronom – mówi Uwe Streiber, team warehouse consumables w Zalando.

  • 3

Czy klienci Zalando zechcą odsyłać opakowania, nawet jeśli nie będą zwracać produktu?

12 września 2019

11 września 2019