Zalando w kampanii „Wyraź swoje piękno” promuje wprowadzenie kosmetyków do oferty
  • 1
  • 0
15.04.2019

Zalando w kampanii „Wyraź swoje piękno” promuje wprowadzenie kosmetyków do oferty

Wartość polskiego rynku kosmetycznego wynosi obecnie około 16 mld zł*. Tym samym osiągnął on 6. miejsce pod względem wielkości w Europie. Według prognoz do 2021 r. jego wartość ma wzrosnąć do 20 mld zł**. Szczególnie dynamicznie rozwija się w Polsce w tym segmencie sprzedaż internetowa. Widząc potencjał rozwoju, Zalando wprowadziło w grudniu 2018 r. do swojej oferty kategorię kosmetyków. Teraz promuje ją w kampanii.

Platforma Zalando poszerzyła ofertę kosmetyczną o kolejne produkty. Są wśród nich m.in. marki MAC, Glamglow, Bumble and Bumble, Oribe, NYC oraz Glov. Polscy klienci będą też mogli kupić perfumy marek DKNY, Tommy Hilfiger czy Aramis.

Wprowadzając kategorię beauty w Zalando, robimy naturalny krok w kierunku pozycjonowania się jako miejsce pierwszego wyboru dla produktów modowych i lifestyle’owych w Europie. Asortyment urodowy pozwoli naszym klientom na dokonywanie zakupów w jeszcze bardziej komfortowy sposób: odzież, akcesoria, obuwie i kosmetyki w ramach jednego zamówienia.

Chcemy bezproblemowo zintegrować produkty kosmetyczne z modą i sprawdzić, jak zareagują na to nasi klienci w Polsce. Już teraz widzimy, że są na to otwarci. 60% użytkowników Zalando kupujących kosmetyki podczas tych samych zakupów wybiera także odzież. Dowodzi to, że obie oferty idą ze sobą w parze – mówi Pamela Wade-Lehman, head of beauty w Zalando SE.

Po premierze kategorii beauty w Niemczech i Polsce Zalando wprowadza ofertę kosmetyków na pięć nowych rynków: do Szwecji, Danii, Francji, Belgii i Włoch. Wraz z poszerzeniem asortymentu kosmetycznego i wdrożeniem go w innych krajach ruszyła kampania marketingowa „Wyraź swoje piękno”.

Zgodnie z dotychczasową strategią komunikacyjną marka koncentruje się na umożliwieniu klientom wyrażenia siebie i swojego indywidualizmu. Kampania została zrealizowana podczas czterodniowego planu zdjęciowego w Londynie. Dystrybuowana jest za pośrednictwem telewizji, outdooru, prasy oraz Internetu.

27% Polaków kupuje kosmetyki w sklepach online. To najwyższy wskaźnik w Europie, gdzie średnia wynosi 21%***. Co więcej, blisko 40% Polaków deklaruje, że w przyszłości będzie kupowało perfumy, kremy i inne artykuły do pielęgnacji wyłącznie w sklepach internetowych.

* dane Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
** „Raport o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017”, Deloitte, Kosmetyczni.pl
*** Raport „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 r.”, Comarch i Kantar TNS

15 kwietnia 2019

14 kwietnia 2019