Zakończył się proces certyfikacji Superbrands Polska 2025 - Marketing przy Kawie
Zakończył się proces certyfikacji marek konsumenckich Superbrands Polska 2025
  • 0
  • 1
10.03.2025

Zakończył się proces certyfikacji marek konsumenckich Superbrands Polska 2025

Zakończyły się badanie siły i wizerunku marek oraz proces oceny Rady Marek w konkursie Superbrands. Wyłonienie najsilniejszych brandów na polskim rynku odbyło się w odświeżonej formule.

– W 19. edycji zdecydowaliśmy się na lifting projektu. Zmienił się skład Rady Marek i zmieniło się samo badanie – mówi Nina Kowalewska-Motlik, CEO New Communications, wyłącznego przedstawiciela Superbrands Ltd. na Polskę.

Sondaż został zrealizowany metodą CAWI w panelu internetowym Ariadna na ogólnopolskiej próbie losowo-kwotowej, obejmującej ponad 6 tysięcy osób w wieku 18-65 lat. Profesor Dominika Maison, autorka metodologii badania, podkreśla: – Struktura próby była reprezentatywna dla mieszkańców Polski według płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania, dlatego możemy powiedzieć, że wyniki odzwierciedlają to, co Polacy myślą o markach.

Maison wskazuje także na szeroki zakres sondażu: większą niż w wypadku innych podobnych badań liczbę uczestników – ponad 6 tysięcy – i marek – ponad 3 tysiące w 100 kategoriach produktów i usług podlegających ocenie.

– Badanie zostało tak skonstruowane, by respondenci oceniali marki, które faktycznie znają, i wskazywali spośród nich te, które ich zdaniem zasługują na miano Superbrands. Wyboru marek dokonywali w oparciu o definicję Superbrand jako marki, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie i – oferując użytkownikom emocjonalne lub fizyczne korzyści – zdobyła przewagę nad markami konkurencyjnymi – podsumowuje Maison.

Profesor Dominika Maison dołączyła do Rady Marek – stałego gremium doradczego Superbrands Polska. Nowymi członkiniami zespołu złożonego z ekspertek i ekspertów z dziedziny brandingu, marketingu, badań, strategii, reklamy i PR, którego głosy – w połączeniu z głosami konsumentek i konsumentów – zadecydowały o wyborze najsilniejszych marek na polskim rynku, zostały także:

  • Małgorzata Bonikowska, prezes Centrum Stosunków Międzynarodowych i ośrodka ThinkTank,
  • Marta Marczak, dyrektorka marketingu w firmie „Bracia Sadownicy”,
  • Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.

Udział w procesie certyfikacji jest nieodpłatny. Wszystkie marki uhonorowane tytułami Superbrands i Business Superbrands będą mogły posługiwać się nimi w swojej komunikacji PR-owej. Otrzymają także zaproszenie do Klubu Superbrands, a w jego ramach: licencję na wykorzystanie Godła Superbrands i Business Superbrands Polska 2025, możliwość opublikowania historii sukcesu marki w kolejnym wydaniu „Albumu Superbrands”, udziału w zaplanowanej na listopad uroczystej Gali Finałowej oraz wydarzeniach networkingowych i edukacyjnych.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

10 marca 2025

7 marca 2025

  • 3
  • 2
  • 0
7.03.2025

Globalny spot Old Spice pokazuje statek piracki i nawiązuje do kultowej kampanii „Siedzę na koniu”

Spot zatytułowany „Unbelievably Long-Lasting it can only be Old Spice” oparty jest na humorystycznej opozycji. Z jednej strony przedstawia najbardziej śmierdzące miejsce na morzu, czyli piracki statek. Z drugiej – promuje zapach Old Spice o przedłużonym działaniu. Produkt ma sprostać wymaganiom konsumentów, którzy narzekają, że dezodoranty dostępne na rynku nie zapewniają ochrony przez cały dzień.

6 marca 2025