- 0
- 1
Zakończył się proces certyfikacji marek konsumenckich Superbrands Polska 2025
Zakończyły się badanie siły i wizerunku marek oraz proces oceny Rady Marek w konkursie Superbrands. Wyłonienie najsilniejszych brandów na polskim rynku odbyło się w odświeżonej formule.
– W 19. edycji zdecydowaliśmy się na lifting projektu. Zmienił się skład Rady Marek i zmieniło się samo badanie – mówi Nina Kowalewska-Motlik, CEO New Communications, wyłącznego przedstawiciela Superbrands Ltd. na Polskę.
Sondaż został zrealizowany metodą CAWI w panelu internetowym Ariadna na ogólnopolskiej próbie losowo-kwotowej, obejmującej ponad 6 tysięcy osób w wieku 18-65 lat. Profesor Dominika Maison, autorka metodologii badania, podkreśla: – Struktura próby była reprezentatywna dla mieszkańców Polski według płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania, dlatego możemy powiedzieć, że wyniki odzwierciedlają to, co Polacy myślą o markach.
Maison wskazuje także na szeroki zakres sondażu: większą niż w wypadku innych podobnych badań liczbę uczestników – ponad 6 tysięcy – i marek – ponad 3 tysiące w 100 kategoriach produktów i usług podlegających ocenie.
– Badanie zostało tak skonstruowane, by respondenci oceniali marki, które faktycznie znają, i wskazywali spośród nich te, które ich zdaniem zasługują na miano Superbrands. Wyboru marek dokonywali w oparciu o definicję Superbrand jako marki, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie i – oferując użytkownikom emocjonalne lub fizyczne korzyści – zdobyła przewagę nad markami konkurencyjnymi – podsumowuje Maison.
Profesor Dominika Maison dołączyła do Rady Marek – stałego gremium doradczego Superbrands Polska. Nowymi członkiniami zespołu złożonego z ekspertek i ekspertów z dziedziny brandingu, marketingu, badań, strategii, reklamy i PR, którego głosy – w połączeniu z głosami konsumentek i konsumentów – zadecydowały o wyborze najsilniejszych marek na polskim rynku, zostały także:
- Małgorzata Bonikowska, prezes Centrum Stosunków Międzynarodowych i ośrodka ThinkTank,
- Marta Marczak, dyrektorka marketingu w firmie „Bracia Sadownicy”,
- Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.
Udział w procesie certyfikacji jest nieodpłatny. Wszystkie marki uhonorowane tytułami Superbrands i Business Superbrands będą mogły posługiwać się nimi w swojej komunikacji PR-owej. Otrzymają także zaproszenie do Klubu Superbrands, a w jego ramach: licencję na wykorzystanie Godła Superbrands i Business Superbrands Polska 2025, możliwość opublikowania historii sukcesu marki w kolejnym wydaniu „Albumu Superbrands”, udziału w zaplanowanej na listopad uroczystej Gali Finałowej oraz wydarzeniach networkingowych i edukacyjnych.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.