Zachowania zakupowe Polaków na stronach podróżniczych
  • 0
  • 1
23.01.2017

Zachowania zakupowe Polaków na stronach podróżniczych

Tuż po Bożym Narodzeniu Polacy zaczynają myśleć o wakacjach. Ruch na stronach podróżniczych wzrasta z początkiem pierwszego kwartału i utrzymuje się na wysokim poziomie do połowy marca. Oto główne wnioski z raportu „Travel Seasonality”, przygotowanego przez firmę Criteo na podstawie analizy transakcji na stronach WWW dostawców usług turystycznych i biur podróży w Polsce w ciągu ostatnich 14 miesięcy.

W trakcie pierwszego kwartału zmienia się zachowanie użytkowników przeglądających oferty online. Tuż po świętach Bożego Narodzenia internauci masowo porównują propozycje na stronach podróżniczych i zapełniają koszyki.

Na początku stycznia ruch na stronach biur podróży wzrasta o ponad 60% i utrzymuje się na wysokim poziomie do połowy marca. Podczas gdy po Bożym Narodzeniu oraz na początku nowego roku użytkownicy głównie porównują oferty i ceny wakacyjnych wyjazdów, od 8 stycznia liczba konwersji wzrasta o 35% w porównaniu do wyników z grudnia.

Szczyt sprzedaży zostaje osiągnięty w lutym i utrzymuje się do połowy marca. Od 8 marca ruch na stronach internetowych serwisów podróżniczych zaczyna spadać i wraca do standardowego poziomu.

Najwięcej rezerwacji dokonywanych u progu nowego roku dotyczy wyjazdów w jego pierwszej połowie, szczególnie na ferie zimowe. W drugiej kolejności Polacy szukają miejsc na spędzenie weekendu majowego oraz planują wyjazdy w trakcie świąt wielkanocnych.

Dość dużą grupę stanowią użytkownicy, którzy już na początku roku myślą o letnich wyjazdach. Badania przeprowadzone przez Criteo pokazują, że Polacy wybierają pakiety oferowane przez biura podróży, gdy ich wyjazdy trwają co najmniej tydzień. Z kolei przy krótszych urlopach zazwyczaj organizują wyjazdy i wynajem hoteli samodzielnie.

Polacy wybierają także dłuższe, trwające minimum 7 dni wakacje w okresie od czerwca do sierpnia, a także od października do listopada. Przeciętny urlop w trakcie pozostałych miesięcy wynosi 3–5 dni.

  • 1

23 stycznia 2017

  • 0
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
23.01.2017

Energia – dostawcy, elektryczne samochody i odnawialne źródła energii. Wyniki badań

W Internecie energia równa się dostawcy energii i elektryczne samochody. Popularność tych dwóch tematów rośnie nieprzerwanie od trzech lat – w kontekście obsługi klienta, lokalnej sieci, wieści o zagranicznych samochodach elektrycznych i oczekiwań względem polskiego pojazdu. Spada za to popularność zielonej energii (z wyjątkiem fotowoltaiki). Temat źródeł odnawialnych, choć angażuje, na dłuższą metę nie zyskuje na popularności – pokazuje analiza IRCenter.

Reklama
  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
23.01.2017

Sukces komercyjny firm wiąże się z zaangażowaniem w zrównoważony rozwój – raport Deloitte

Świat boryka się z problemami społecznymi i ekonomicznymi, z którymi rządy państw nie radzą sobie samodzielnie. Firmy zaś coraz częściej przekonują się, że trwały sukces komercyjny powinien być powiązany z zaangażowaniem na rzecz zrównoważonego rozwoju. Organizacje mają jednak problem z definiowaniem i komunikowaniem celu, na którym chcą się skoncentrować – pokazuje raport Deloitte.

20 stycznia 2017

Reklama