Zachowania zakupowe Polaków w czasie pandemii. Wyniki badania
  • 0
  • 1
23.03.2020

Zachowania zakupowe Polaków w czasie pandemii. Wyniki badania

Zachowania zakupowe w trakcie epidemii zależą w dużym stopniu od wewnętrznego poczucia zagrożenia. Osoby, które bardziej boją się epidemii, więcej ostatnio kupowały i robiły większe zakupy. Spośród osób, które zrobiły zapasy, najwięcej kupiło makaron (66%), mąkę (55%), papier toaletowy (53%) oraz mydło lub żel do mycia (48%) – pokazuje badanie profesor Dominiki Maison i Forum Konsumentów.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

48165 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

ab

2 miesiące temu

Nie można kupić czegoś, czego nie ma - żele antybakteryjne na małej, niszowej półce w drogerii i maseczki, które dostępne były w stosunkowo niewielkiej ilości prawie jedynie w aptekach (ciekawe czy maseczki przeciwpyłowe w marketach budowlanych też się rozeszły). Poza tym widziałem, że ceny maseczek wzrosły w drugim tygodniu marca trzydziestokrotnie. To też zniechęca do zakupów.
Pojawiły się informacje, że hurtownie wycofywały dostawy maseczek do szpitali, by sprzedać towar w wielokrotnie wyższej cenie na rynku. W odwecie NFZ miał wycofać te hurtownie z kolejnych przetargów. W sumie słusznie.

23 marca 2020

22 marca 2020