- 0
- 2
Żabka uruchamia sieć reklamową retail media – Żabka Ads
Sieć Żabka Ads – Shopper-Driven Media liczy ponad 1,5 tys. cyfrowych nośników. Na ekranach pojawią się oferty produktowe, ale i oferty usług, informacje o wydarzeniach, np. akcjach społecznych.
Kampanie mogą być prowadzone ogólnopolsko i lokalnie. Reklamodawcy otrzymają rekomendacje, w jaki sposób skutecznie docierać ze swoimi przekazami do klientów. Retail media to znana na całym świecie technika marketingowa. Tu oparta jest na nośnikach digitalowych umiejscowionych bezpośrednio w miejscach zakupów, również tych fizycznych. Mechanizm Żabka Ads zapewnia rekomendacje dla partnerów. Mają one pomóc w efektywnym dotarciu do konsumentów danej kategorii.
Rekomendacje są przygotowywane na podstawie skonsolidowanych i w pełni zanonimizowanych danych sprzedażowych. Dane pochodzą z ponad 11 tys. sklepów. Statystyki z aplikacji Żappka obejmują temat struktury grupy klientów pod kątem demografii czy preferowanej pory zakupów. Sieć podkreśla, że są one zawsze zagregowane, a dostęp do nich regulują zgody samych użytkowników.
– Oferujemy reklamodawcom możliwość zwiększenia skuteczności:
- kampanii wspierających wprowadzenie na rynek nowych produktów,
- aktywacji promocyjnych,
- kampanii storytellingowych przy półce sklepowej.
Żabka Ads może być również atrakcyjną formą promocji dla firm spoza sektora FMCG. Mowa np. o platformach streamingowych – komentuje Paweł Grabowski, head of Żabka Nano and unmanned solutions.
Żabka Ads pozwala pozyskać więcej informacji o samym produkcie
Będąc przy sklepowej półce, konsument może:
- poznać historię produktu,
- dowiedzieć się o nowych wariantach smakowych,
- skorzystać z promocji i zniżek, które są lepiej dostosowane do jego potrzeb.
Pilotażową kampanię przeprowadziła firma Red Bull.
– Cenimy innowacyjne podejście do komunikacji. Dlatego zdecydowaliśmy się przetestować Żabka Ads przy promocji limitowanej edycji Red Bull Winter Edition. To rozwiązanie daje markom nowe możliwości precyzyjnego dotarcia do konsumentów w kluczowym momencie podejmowania decyzji zakupowych. Mogliśmy znacząco wzmocnić naszą kampanię i osiągnąć imponujące wyniki dzięki:
- zaawansowanym narzędziom targetowania,
- skutecznemu wykorzystaniu danych.
Rozwój sieci nośników takich jak Żabka Ads to nie tylko istotny krok naprzód w kategorii DOOH. To także atrakcyjna alternatywa dla marek szukających bardziej efektywnych form kontaktu z konsumentami – podsumowuje zespół marketingu Red Bull Polska.
- 2